کد مطلب: 204865
رخ نمايي طبيعت‌ بهاري روستاي سرپير در قاب تصوير
تاریخ انتشار : 1400/02/27
نمایش : 1974
تصاويري از طبيعت‌ بهاري روستاي سرپير را مشاهده کنيد.
به گزارش هفت چشمه، به نقل از جهانبين نيوز؛ با توجه به شيوع کرونا و ممنوعيت سفر به نقاط گردشگري بر آن شديم تا برخي مناطق زيبا و سرسبز  روستا‌ي  سر پير  را به تصوير بکشانيم.

روستاي زيباي سرپير، در شهرستان اردل و با فاصله ي کوتاه سه کيلومتري در شمال  شهر دشتک قرار دارد. سرپير نيز مانند دشتک پيشينه ي تاريخي طولاني و آثار متعدد تاريخي دارد و با وجود جايگاه تاريخي و مرقد امامزاده «خاتون حلب» همواره در طول تاريخ رونق خاصي داشته است و به دليل ارتباط نزديک با دشتک و اشتراک در آب و خاک، خويشاوندي، ازدواج و نسبت هاي فاميلي، با مردم دشتک قرابت زيادي دارند و جدايي ناپذيرند.

سرپير در ميان دره سرسبز و زيبايي که باغ ها و انبوهي از درختان و بوته هاي وحشي آن را در بر گرفته اند و در کنار تپه کوچکي در وسط دره و در دامنه کوه بزرگ احمدليوه واقع است.  دهکده سرپير در فضايي آرام و دلپذير، با طراوت دل انگيز طبيعت و کوهساران با شکوه، در کنار آرامگاه مقدس و مطهر امامزاده حليمه خاتون معروف به «خاتون حلب» جاي دارد. چشم انداز سرپير در بهاران همانند «تابلوي زيبايي» است که نقاش طبيعت خلق کرده است و امامزاده خاتون حلب «نگيني در دل کوهستان بختياري» است.

انتهاي پيام/570ه

 

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg