کد مطلب: 306654
پزشکيان پيش از عزيمت به نيويورک:
صداي حق‌طلبي را به گوش کشورهاي جهان مي‌رسانم/ بايد کمک کنيم ايراني آباد، آزاد، مستقل و سربلند بسازيم
تاریخ انتشار : 1403/07/01 10:35:19
نمایش : 48
رئيس‌جمهور ابراز اميدواري کرد که در نشست مجمع عمومي سازمان ملل صداي حق‌طلبي مردم ايران را به گوش حاضران برساند.

به گزارش هفت چشمه به نقل از راه دانا؛ مسعود پزشکيان صبح يکشنبه يکم مهر ۱۴۰۳  در نشست خبري پيش از عزيمت به نيويورک براي حضور و سخنراني در مجمع عمومي سازمان ملل متحد، اظهار کرد: اميدوارم در سفري که در پيش داريم بتوانيم صداي مردم کشور و حق‌طلبي و عدالت‌خواهي که باور و اعتقاد ماست را بتوانيم به گوش کساني که در آنجا حضور مي‌يابند، برسانيم.

وي افزود: سازمان ملل متحد يکي از سازمان‌هاي بسيار مهم و دستاورد بزرگ بشريت است. حضور همه روساي جمهور دنيا در آنجا بيشتر براي ايجاد صلح و آرامش و حفظ کره خاکي که در آن زندگي مي‌کنيم و حل مشکلات و اختلافات در آن است.

رئيس‌جمهور تأکيد کرد: اگر اين سازمان، وظيفه و رسالت خود را به درستي انجام دهد، نبايد ديگر کشوري پيدا شود که به خاطر قدرت، تکنولوژي و علمي که دارد بقيه قدرت‌ها و کشورها را بتواند هرچقدر که دلش خواست بمباران کند و بکشد. مردم، زنان و کودکان و بيمارستان‌ها و خانه‌ها را هدف قرار دهد و هرجا را که هدف قرار داد به‌ عنوان محل تروريست‌ها معرفي کند.

پزشکيان ادامه داد: مدرسه و کودکان را هدف قرار دهد و هرکاري که مي‌کند براي آن توجيهي فراهم کند و برخي کشورهاي مدعي حقوق بشر هم اين امر را بپذيرند و بگويند آنان دارند به دنبال تروريست‌ها مي‌گردند!

وي افزود: واقعيت اما غير از اين است و کاري که آنان مي‌کنند روحيه مردانگي و انسانيت را در نگاه کساني که وجدان و آگاهي دارند، مستقل از اينکه چه دين و باوري دارند، جريحه‌دار مي‌کند.

رئيس‌جمهور با تاکيد بر اين‌که «در سازمان ملل مي‌توان اين موارد را مطرح کرد»، گفت: مي‌توانيم با روساي جمهور کشورهاي مختلف جلساتي داشته باشيم و در چارچوب همين موارد و براي ايجاد صلح و امنيت در جهان گفت‌وگو کنيم. با ايرانيان آنجا تبادل نظر کنيم و جوي که در خارج کشور ما ايجاد کردند خنثي کنيم. واقعيت همان نيست که آنان از پشت تلويزيون و تريبون‌ها و يا در مجامع مطرح مي‌کنند. ايران ما بسيار امن‌تر و آزادتر از آني است که تصوير کرده‌اند.

پزشکيان يادآور شد: اين حرف به آن معنا نيست که ما مشکلي نداريم. حتماً مشکل داريم و در رفتارها و برخوردهاي ما اشکالاتي وجود دارد اما نيت، قصد و اساس کشور ما براساس حق و عدالت و ديدن همه مردم کشور ماست. همان که در انتخابات مي‌گفتيم: ايران براي همه ايرانيان، چه آناني که در ايران هستند و چه آنان که در خارج کشور هستند.

رئيس‌جمهور تأکيد کرد: اين کشور براي همه ماست. همه بايد کمک کنيم ايراني آباد، آزاد، مستقل و سربلند بسازيم. اميدوارم در اين فرصت بتوانيم با ايرانيان خارج کشور، رسانه‌ها صحبت کنيم و موضع خود را اعلام کنيم. با روساي جمهور کشورها گفت‌وگو داشته باشيم و درباره اقتصاد، صلح و امنيت، توليد، سرمايه‌گذاري و گردشگري و ساير مواردي که مي‌توانيم باهم انجام دهيم، صحبت کنيم. اگر رسالت خود را درست انجام دهيم، دستاوردهاي خوبي خواهيم داشت.

وي در پايان سخنانش با اشاره به انفجار معدن معدنجوي در طبس، اظهار کرد: خدمت همه خانواده‌هاي داغدار اين حادثه تسليت مي‌گويم‌. با وزراي کشور، بهداشت و صنعت گفت‌وگو کردم تا با تمام تلاش پيگير وضعيت و مشکلات آن عزيزان باشيم.

رئيس‌جمهور يادآور شد: در صحبتي که با وزير صنعت داشتم تاکيد کردم اين روند درسي شود که در هيچکدام از معادن کشورمان آن سيستمي را ايجاد کنند که ديگر چنين اتفاقي رخ ندهد. استاندارد معادن بايد در حدي باشد که عزيزاني که آنجا شبانه‌روز تلاش مي‌کنند، خطري به اين شکل تهديدشان نکند. اميدوارم اين اتفاق رخ دهد. بازهم به خانواده‌هاي عزيز جانباختگان تسليت عرض مي‌کنم. ما هرکاري از دستمان برآيد براي پشتيباني از آنان انجام خواهيم داد.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg