کد مطلب: 306594
مديرعامل شرکت توزيع نيروي برق چهارمحال و بختياري خبر داد:
پيش‌بيني مصرف برق بيش از 500 مگاوات
تاریخ انتشار : 1403/04/30 14:51:35
نمایش : 88
مديرعامل شرکت توزيع نيروي برق چهارمحال و بختياري گفت: پيش‌بيني مي‌شود حداکثر مصرف طي دو هفته آتي در اين استان رخ دهد، به اين ترتيب مصرف از 500 مگاوات بيشتر خواهد شد.
به گزارش هفت چشمه، مجيد فرح‌زاد در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادي پايگاه خبري تحليلي «جهانبين نيوز»، اظهار کرد: سه نوع سناريوي مصرف برق براي اين استان در فصل گرما پيش‌بيني شده است که عبارتند از سناريوي پيش‌بيني مصرف چهار درصد افزايش مصرف نسبت به سال گذشته، سناريوي 6 و نيم درصد نسبت به سال گذشته و رشد بيش از هشت درصد نسبت به سال گذشته است.
 
وي تصريح کرد: متاسفانه بر اساس آمارها، مصرف در اين استان طبق سناريوي سوم در حال پيش رفتن است و مصرف فعلي برق 480 مگاوات است که نسبت ابتداي هفته پيش سه درصد افزايش يافته است.
 
مديرعامل شرکت توزيع نيروي برق چهارمحال و بختياري عنوان داشت: باتوجه به سابقه مصرف سنوات گذشته و افزايش دما، پيش‌بيني مي‌شود حداکثر مصرف طي دو هفته آتي در اين استان رخ دهد، به اين ترتيب مصرف از 500 مگاوات بيشتر خواهد شد.
 
فرح‌زاد اضافه کرد: شرايط مصرف برق درحال کنترل است، اما ممکن است ساعات يا دقايقي به دلايل مختلف شبکه در حالت ناپايدار قرار گيرد که يکي از دلايل آن مي‌تواند خرابي تاسيسات باشد، اين موضوع مشکلاتي را هم براي بخش خانگي و هم بخش صنعت ايجاد مي‌کند، اما از هم‌استاني‌ها درخواست مي‌شود در اين صورت صبوري کنند، تا همکاران ما مشکل پيش آمده را برطرف کرده و شبکه به حالت پايدار بازگردد.
 
وي خاطرنشان کرد: آنچه در اين مواقع مي‌تواند بسيار کمک‌کننده باشد، مديريت مصرف و درست مصرف کردن است و از همين‌رو مشترکان مي‌توانند کمک شاياني داشته باشند.
 
مديرعامل شرکت توزيع نيروي برق چهارمحال و بختياري ادامه داد: به مشترکاني که کم‌مصرف شناسايي شده‌اند و با پيامک اعلام مي‌شود، از مجموع مشترکين شرکت توزيع برق استان 25 درصد مشترکين خوش‌مصرف هستند که در دوره دوماهه خرداد و تير، مشمول بخشودگي قسمتي يا تمام قبوض خود شده‌اند.
 
فرح‌زاد افزود: از اين 25 درصد، 10 درصد بهايي بابت مصرف برق در دو ماه خرداد و تير پرداخت نکردند و عدد پرداخت شده براي اين استان در اين دو ماهه حدود 2 ميليارد تومان است.
 
وي با بيان اينکه مشترکين بدمصرف، آمار کمي در استان دارد و حدود دو درصد مشترکين کل استان را به خود اختصاص داده‌اند که پيام اخطار دريافت مي‌کنند و قطعا مشمول قطعي برق مي‌شوند.
 
مديرعامل شرکت توزيع نيروي برق چهارمحال و بختياري عنوان داشت: بخش کشاورزي و صنعت تا اين لحظه در کنار شرکت توزيع برق بودند و در مديريت بار استان کمک کردند و همچنان نياز داريم در سه هفته آتي به کمک بخش صنعت و کشاورزي نياز داريم، همچنين از بخش‌هاي تجاري بزرگ، پاساژها و... درخواست داريم، مصرف خود را مديريت کنند.
 
فرح‌زاد اذعان داشت: مشترکين بخش خانگي ساعات پيک يعني 12 تا 18 و 20 تا 22 بار روشنايي حداقلي را تنظيم کنند و وسايل سرمايشي را در حالت بهينه مصرف قرار دهند به اين ترتيب که درصورت استفاده از کولر آبي از دور کُند و استفاده از کولر گازي دما را بر روي 23 درجه سانتي‌گراد تنظيم کنند، تا حد امکان استفاده از دستگاه‌هاي پرمصرف برق را به ساعات غير پيک منتقل کنند.
 
وي در انتها به ادارات پرمصرف هشدار داد ظرف سه هفته آينده مديريت بار ادارات به‌صورت کامل اجرا مي‌شود و برق اين ادارات قطع خواهد شد.
 
انتهاي خبر/1026ج
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg