کد مطلب: 296466
مسئول کانون بسيج مداحان شهرستان اردل خبرداد؛
برپايي سفره‌هاي ساده افطاري ‌به‌مناسبت ولادت کريم اهل بيت در 10 نقطه اردل
تاریخ انتشار : 1403/01/08
نمایش : 134
مسئول کانون بسيج مداحان شهرستان اردل از برپايي سفره هاي ساده افطاري به مناسبت ولادت امام حسن مجتبي(ع) در 10 نقطه شهري و روستايي اين شهرستان خبر داد.
سجاد صالحي مسئول کانون بسيج مداحان شهرستان اردل در گفت و گو با خبرنگار هفت چشمه با تبريک ولادت کريم اهل بيت امام حسن مجتبي(ع) گفت: امام حسن مجتبي(ع) اسوه اي تمام نشدني براي بشريت بودند و حسن خلق، فروتني، بردباري، عبوديت، گذشت و ايثار و مهمان‌نوازي از جمله صفات ايشان بود که به مناسبت ولادت امام حسن مجتبي(ع)  سفره هاي ساده افطاري در 10 نقطه شهري و روستايي شهرستان برپا شد.

صالحي با بيان آن که چند سالي است سنت افطاري ساده در مکان هاي عمومي به عنوان يک نماد اسلامي و فراگير رواج يافته است اظهار داشت: افطاري ساده، سرشار از نيت هاي خالص، به دور از خود نمايي، اسراف و تجمل گرايي است، و افرادي که در لحظه افطار، به هر دليل از منزل و سفره دور هستند، از اين سفره هاي توام با برادري و سخاوت، بهره مند مي شوند.

وي اضافه کردمقام معظم رهبري نيز طي سال هاي گذشته بر ترويج و توسعه فرهنگ افطاري ساده و رايگان و کاهش تشريفات افطار در سطح کوچه‌ها، خيابان ها و در حسينيه‌ها تاکيد داشتند، تاکيد حضرت آقا بر برپايي افطاري‌هاي ساده که واقعاً يک موضوع چشم نواز و لذت بخش در سطح عمومي است، براي رسيدن به اصل عبادت و چشم پوشي از فرعياتي نظير تجملات و چشم و هم چشمي‌ها است.

مسئول کانون بسيج مداحان شهرستان اردل تصريح کرد: يک افطاري ساده‌ به شکلي همگاني در خيابان‌ها و معابر عمومي، جمعي از مومنين را دور يکديگر جمع مي‌کند و با يکديگر انس مي‌دهد و زمينه‌ حل بسياري از مشکلات در همين جمع‌هاي ساده فراهم مي‌شود. اين حرکت مي‌تواند منشاء خير شود و خداوند متعال جمع‌هاي ايماني را دوست دارد و به آن برکت مي‌دهد.

انتهاي خبر/570ه

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg