کد مطلب: 296464
پيام نوروزي نماينده‌ ولي‌فقيه در چهارمحال و بختياري به مناسبت آغاز سال 1403
تاریخ انتشار : 1403/01/01 12:36:07
نمایش : 160
نماينده ولي فقيه در چهارمحال و بختياري و امام جمعه شهرکرد در پيامي آغاز سال 1403 خورشيدي را به آحاد مردم ايران اسلامي به ويژه مردم شريف و عزيز استان چهارمحال و بختياري تبريک گفتند.
به گزارش هفت چشمه به نقل از «جهانبين نيوز»، نماينده ولي‌فقيه در چهارمحال و بختياري و امام‌جمعه شهرکرد در پيامي آغاز سال 1403 خورشيدي را به آحاد مردم ايران اسلامي به ويژه مردم شريف و عزيز استان چهارمحال و بختياري تبريک گفتند.

متن کامل پيام نوروزي حجت الاسلام و المسلمين نکونام به شرح زير است:

بسم الله الرّحمن الرّحيم
حلول سال نو سال 1403 را تبريک عرض مي‌کنم با اين دعاي شريف «يا مقلّب القلوب والابصار، يا مدبّر الليل و النّهار، يا محوّل الحول و الاحوال، حوّل حالنا الي احسن الحال» سال جديد را همه آغاز کرده‌ايم و به برکت همين دعا ان‌شاءالله خداوند متعال لحظه تحويل سال را، لحظه رقم خوردن برکات براي سال ان‌شاءالله قرار مي‌دهد لذا من عميقاً به همه هم استاني‌هاي خوبمان، پدران و مادران و خانواده معظم و معزز شهدا و جوانان خوب و عزيز و همه اقشار و طبقات تبريک ويژه دارم.

ان‌شاءالله سالي که آغاز شده است با توجه به اين که در ماه مبارک رمضان است حتماً زمينه خوبي است که ما بتوانيم از اين فرصت استفاده کنيم و بر برکات سال بيفزاييم و ان‌شاءالله اين توفيق را همه داشته باشيم.

ماه مبارک رمضان ماه رقم خوردن سرنوشت است، در اين ماه ليله القدر قرار دارد و ليله القدر هم تعيين سرنوشت گاهي يک سال و گاهي يک عمر است و در اين سال به فضل الهي سال با اين ايام نوراني و ليالي مبارک شروع شده است و آغاز سال در اين ايام در ماه مبارک رمضان است و من اعتقاد قلبي‌ام آن است که حتماً برکات ان‌شاءالله امسال از سال‌هاي قبل بيشتر خواهد بود، ممکن است با فتنه‌هايي مواجه باشيم، با بلايايي مواجه باشيم که هميشه بوده‌ايم، با آزمون‌ها و امتحان‌هايي مواجه باشيم که هميشه بوده‌ايم اما برکات پروردگار متعال و عنايت‌ها و تفضلات و تجلي خدا بر دل‌ها که دل‌ها نوراني بماند و بقاء در مسير دين خدا داشته باشند، اين‌ها امسال مي‌تواند بيشتر باشد و حتماً ان‌شاءالله با تلاش شما اين امر رقم خواهد خورد.

سالي که گذشت شيريني‌هايي را داشت يکي از شيريني‌هاي مهم آن مسئله انتخابات بود که به حمدالله خوب برگزار شد، با توجه به اين همه شرارتي که صورت گرفته بود و اين همه بدخواهي و جوسازي و تلاش براي اين که مردم را نااميد کنند و در عين حال از جهت داخلي هم با مشکلات اقتصادي مواجه بوديم، با مشکلات مديريتي مواجه بوديم و مسائل و ضعف‌هايي وجود داشت اما با همه اين‌ها مردم بي‌اعتنايي کردن و پاي صندوق‌هاي رأي آمدند و انصافاً زمينه خوبي را رقم زدند و حضورشان را در نظام مقدس جمهوري اسلامي و وفاداريشان را به ولايت و شهدا و امام اعلام کردند.

دولت هم در اين سال به حمدالله خوش درخشيد و شخص آقاي رئيس جمهور با تلاش‌هاي مجدانه‌اش در عرصه‌هاي مختلف و در عرصه‌هاي داخلي و خارجي و حضور در ميان مردم و پيگيري مشکلات، اميد را در دل‌ها تقويت کرده است که ان‌شاءالله اين ادامه پيدا مي‌کند؛ دولتمردان هم بخشي از آن‌ها همراهي‌هاي خوبي داشتند که اميدوار هستيم همه، اين همکاري‌هاي خوب را با دولت داشته باشند و ان‌شاءالله پايان اين دولت يک پايان درخشنده باشد که کارهاي زيربنايي و مبنايي که انجام داده است ان‌شاءالله مردم آن‌ها را در عرصه اقتصاد و زندگي خودشان مشاهده کنند.

در بخش مسکن بايد بيشتر دولت فعال باشد و در استان هم به همين شکل حالا من نمي‌خواهم راجع به اين مسائل صحبتي داشته باشم ان‌شاءالله دولتمردان استاني ما بايد بيايند و گزارش بدهند و مسائل را براي مردم بگويند منتهي همان طور که بارها گفته‌ايم گزارش‌هاي واقعي و گزارش‌هاي ميداني که اميد را تقويت کند و گزارش‌هايي که مردم آن‌ها را در ميدان ببينند، بدهند گزارش‌هايي که معمولاً با واقعيت وفق ندهد نااميدي و بي‌اعتمادي ايجاد مي‌کند که من راجع به اين معنا صحبتي نمي‌خواهم داشته باشم.

من مي‌خواهم در اين آغاز سال توجه همه شما عزيزان را جلب کنم به آيه شريفه 12 سوره مبارکه مائده که آيه خوبي است و من و شما را خيلي نسبت به برنامه‌هايمان اميدوار مي‌کند به اين معنا که خداوند متعال نصرت‌هايي را که براي بندگانش دارد، تبيين مي‌کند.

خب ما در قرآن مي‌خوانيم که اگر شما خدا را ياري کنيد خداوند متعال هم شما را  ياري مي‌کند «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِن تَنصُرُوا اللَّهَ يَنصُرْكُمْ وَيُثَبِّتْ أَقْدَامَكُمْ» اين نصرتي که ما مي‌توانيم براي خدا داشته باشيم چيست؟ اين در آيه 12 سوره مبارکه مائده مشخص شده است که نصرت چيست و چند مصداق آن را خداوند بيان کرده است «قَالَ‌ اللَّهُ‌ إِنِّي‌ مَعَکُمْ‌» خداوند متعال به بني اسرائيل فرمود من با شما هستم ولي به شرطي که يک: اهل تعبد باشيد، فرار از عبوديت خدا نداشته باشيد و کُندي در عبادت و بندگي نکنيد.

دوم: اهل گره گشايي از جامعه و مشکلات مردم باشيد و انفاق کنيد و خدمت مالي و انواع اين‌ها به مردم داشته باشيد.

سوم: به اولياء من ايمان بياوريد، به کساني که من براي شما مي‌فرستم ايمان بياوريد، پيغمبرمي‌فرستم، جانشين پيغمبر معين مي‌کنم، مشخص مي‌کنم که از ولي‌فقيه تبعيت کنيد پس از اين‌ها تبعيت کنيد.

چهارم: اولياء الهي را تقويت کنيد، يعني نه تنها تبعيت کنيد بلکه آن‌ها را تقويت کنيد، تقويت ولي امر مسلمين، تقويت امام مسلمين، تقويت نبي جامعه اين انتظار پروردگار است حالا اين تقويت‌ها چگونه صورت بگيرد؟ انسان مي‌تواند بررسي کند و راه‌هاي مختلف دارد عمده اين است که اولياء الهي تقويت شوند و خدا اين انتظار را از ما دارد.

پنجم: کارهايتان را با خدا معامله کنيد با غير خدا معامله نکنيد.

اين پنج مورد را خداوند مي‌فرمايد نشانه نصرت من است و اگر شما اين‌ها را داشته باشيد من هم حتما شما را ياري مي‌کنم و نصرتتان خواهم کرد.

ان‌شاءالله ما در اين سال جاري به همين پنج مورد کاملاً عمل کنيم و سالمان را با همين‌ها رقم بزنيم، حتماً مي‌تواند سالي پربرکت براي همه ما باشد.

بنابراين انتظار بنده به عنوان طلب حقير آن است که ان‌شاءالله در اين سال براي اين که نظام اسلامي تقويت شود، وحدتمان را بيشتر کنيم، مهرباني‌هايمان نسبت به همديگر را بيشتر کنيم، دل آزردگي‌ها را کم کنيم، نسبت به همديگر پرخاشگري‌ها و رودر رويي‌ها را هر چه مي‌توانيم کاهش بدهيم و انسجام خودمان را بيشتر کنيم و اين هم قطعاً به سلامت جامعه و استانمان و عمران استانمان بيشتر مي‌افزايد.

اين گونه نيست که همه مسائل را با رسانه‌اي کردن و در مرئا و منظر پخش کردن بشود حل کرد، نه خيلي از مسائل را مي‌توان با هدايت‌هاي جامعه و کمک به يکديگر و تعاون حل و فصل کرد.

آخرين انتظارم اين است که حضور جهادي ما در عرصه‌هاي مختلف زياد باشد، حضور جهادي و کمک کردن به هم و انجام کارهاي جهادي چه در عرصه‌هاي داخلي و چه در عرصه‌هاي خارجي بيشتر باشد؛ در عرصه بيروني مقاومت امروز الحمدالله به فضل الهي درخشنده است و خوب درخشيده  و جلو رفته است و غزه عليرغم همه اين سختي‌هايي که ديده و شهادت‌هايي که بوده، مقاومت کرده است که بايد از اين‌ها بايد جهادگونه حمايت شود و پشت اين‌ها نبايد خالي شود و اين‌ها به امور روزمره نبايد تبديل شود و مستمر بايد در عرصه‌هاي جهادي که نظام اسلامي مي‌طلبد، همه حضور داشته باشيم.

ان‌شاءالله موفق و مؤيد باشيد و سالي بسيار خوب و پربرکت و ارزشمند داشته باشيد؛ طبعاً در آغاز سال بيانات و فرمايشات مقام معظم و معزز رهبري را خواهيد شنيد و با دل و جان به آن فرمايشات همه عمل خواهيم کرد و کشور را به مقصدي که همه داريم و امام و شهدا داشتند ان‌شاءالله مي‌رسانيم.

والسّلام عليه و عليکم و رحمةالله و برکاته
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg