کد مطلب: 296459
تحريم‌هاي جديد آمريکا در ارتباط با ايران
تاریخ انتشار : 1402/12/26 10:19:42
نمایش : 213
در ادامه سياست‌هاي تحريمي و ضد ايراني واشنگتن، وزارت خزانه‌داري آمريکا تحريم‌هايي را عليه شبکه‌اي از شرکت‌ها و افرادي که به ادعاي آن در تسهيل انتقال فناوري ده‌ها شرکت آمريکايي به نهادهاي ايراني از جمله بانک مرکزي ايران نقش داشته‌اند، وضع کرد.

به گزارش  هفت چشمه به نقل از راه دانا؛ وزارت خزانه‌داري آمريکا جمعه شب با انتشار بيانيه‌اي با اعلام خبر وضع تحريم‌هاي جديد عليه ايران خاطر نشان کرد که اين تحريم‌ها به شرکت خدمات انفورماتيک (ISC) وابسته به فناوري بانک مرکزي ايران (CBI) مرتبط است.

در اين بيانيه ادعا شده است که کالاها و فناوري منتقل‌شده به بانک مرکزي ايران، شامل اقلامي بوده‌اند که تحت کنترل‌هاي امنيت ملي و ضدتروريسم وزارت بازرگاني آمريکا قرار دارند. 

وزارت خزانه‌داري آمريکا همچنين تعدادي از شرکت‌هاي فرعي ISC و چند شرکت‌ مستقر در ترکيه و امارات متحده عربي و سه فرد مرتبط با آنها، از جمله پوريا ميردامادي، يک شهروند دو تابعيتي ايراني-فرانسوي را تحريم کرده است.

بنابر گزارش خبرگزاري فرانسه، برايان نلسون، معاون وزير خزانه‌داري آمريکا در امور تروريسم و اطلاعات مالي مدعي شد که بانک مرکزي ايران «نقش مهمي» در ارائه حمايت مالي از حزب‌الله لبنان و نيروي قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامي ايران ايفا کرده است.

اين اقدام وزارت خزانه‌داري هر گونه دارايي مرتبط با افراد و نهادهاي تحريم شده را در ايالات متحده مسدود و عموماً آمريکايي‌ها را از تجارت با آنها منع مي‌کند.

انتهاي پيام/570ه

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg