کد مطلب: 296435
در دو دوم سفر رئيس جمهور به چهارمحال و بختياري؛
بيش از ۴۰۰۰ ميليارد تومان اعتبار عمراني به استان اختصاص يافت
تاریخ انتشار : 1402/11/28 10:53:39
نمایش : 328
معاون هماهنگي برنامه و بودجه سازمان مديريت و برنامه‌ريزي چهارمحال و بختياري گفت: اعتبارات عمراني اختصاص پيدا کرده به استان در دور دوم سفر رئيس جمهور در سال ۱۴۰۲ بالغ‌بر ۴ هزار و ۷۱۲ ميليارد تومان است.
به گزارش هفت چشمه؛ اردشير آذر در گفتگو با خبرنگار پايگاه خبري تحليلي «جهانبين نيوز»، با اشاره به جايگاه دولت سيزدهم در اعتبارات، اظهار کرد: در سال ۱۴۰۰ ميزان اعتبارات هزينه‌اي که به استان اختصاص پيدا کرد بالغ‌بر ۶۰۵ ميليارد تومان بود که اين ميزان در سال ۱۴۰۱ به ۶۷۹ ميليارد تومان و در سال ۱۴۰۲ به ۷۷۷ ميليارد تومان افزايش پيدا کرد.
 
معاون هماهنگي برنامه و بودجه سازمان مديريت و برنامه‌ريزي چهارمحال و بختياري افزود: اعتبار تملک دارايي‌هاي استان در سال ۱۴۰۰ دو هزار و ۷۲۵ ميليارد تومان بود که بخش عمده آن از رديف‌هاي متفرقه تامين شده و اين ميزان اعتبار در سال ۱۴۰۱ به يک هزار و ۱۷۸ ميليارد و در سال ۱۴۰۲ به ۲ هزار و ۳ ميليارد تومان رسيد.
 
وي ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ و سفر رئيس جمهور به چهارمحال و بختياري ۶ هزار و ۷۴۹ ميليارد تومان اعتبارات عمراني، ۹ هزار و ۲۶۶ ميليارد تومان تسهيلات به استان اختصاص پيدا کرد که طي سال ۱۴۰۱ درمجموع ۱۷ هزار و ۸۷۲ ميليارد تومان اعتبارات براي اين استان در نظر گرفته شد.
 
آذر عنوان کرد: اعتبارات عمراني اختصاص پيدا کرده به چهارمحال و بختياري در دور دوم سفر رئيس جمهور به استان در سال ۱۴۰۲ بالغ‌بر ۴ هزار و ۷۱۲ ميليارد تومان بوده، درمجموع نيز ۷ هزار و ۴۹۲ ميليارد تومان اعتبار به استان اختصاص پيدا کرد که از رشد قابل توجهي برخوردار است.
 
معاون هماهنگي برنامه و بودجه سازمان مديريت و برنامه‌ريزي چهارمحال و بختياري با اشاره به مصوبات سفر نخست رئيس جمهور به استان، اضافه کرد: ۱۳ هزار و ۳۰۸ ميليارد تومان اعتبار مصوب طرح‌هاي عمراني طي سه سال بود که در سال اول ۶ هزار و ۷۴۸ ميليارد تومان و در سال دوم نيز ۴ هزار و ۷۱۲ ميليارد تومان ابلاغ شده مابقي اعتبار نيز مربوط به سال ۱۴۰۳ است، از مجموع ۱۳ هزار و ۳۰۸ ميليارد تومان اعتبار عمراني ۸ هزار و ۶۹۳ ميليارد تومان در تعهد سازمان برنامه و بودجه بوده که در سال ۱۴۰۱ بالغ‌بر ۳ هزار و ۱۵۸.۸ ميليارد تومان و در سال ۱۴۰۲ نيز ۲ هزار و ۸۲۷ ميليارد تومان ابلاغ شد که يعني سازمان برنامه و بودجه درمجموع ۵ هزار و ۹۸۶ ميليارد تومان از تعهدات خود را پرداخت کرده است.
 
وي تصريح کرد: تعهدات وزارتخانه‌ها ۳ هزار و ۸۴۶.۵ ميليارد تومان بوده که ۷۵۲.۸ ميليارد تومان معادل ۱۹.۶ درصد از اين اعتبار تاکنون تخصيص داده شده که اميدواريم با پيگيري مديران دستگاه‌هاي اجرايي چهارمحال و بختياري اين اعتبارات نيز وصول شود.
 
آذر يادآور شد: با توجه به نتايج مطلوب مصوبات سفر اول رئيس جمهور به چهارمحال و بختياري در دور دوم سفر به استان يک سال زودتر انجام شد و در سفر دوم نيز ۱۰ هزار و ۵۰۰ ميليارد تومان اعتبار براي مصوبات پيشنهادي که پيش‌نويس آن‌ها نيز تهيه شده در نظر گرفته شد که از اين ميزان ۴ هزار و ۷۰۶ ميليارد تومان تعهد سازمان برنامه و بودجه، ۳۴۵ ميليارد تومان تعهدات استاني و ۵ هزار و ۴۲۲ ميليارد تومان تعهدات وزارتخانه‌ها است.
 
معاون هماهنگي برنامه و بودجه سازمان مديريت و برنامه‌ريزي چهارمحال و بختياري با بيان اينکه د سفر دوم رئيس جمهور و هيات دولت به استان ۱۶۲ مصوبه وجود داشت، بيان کرد: اعتبار اين مصوبات ۱۰ هزار و ۴۷۳ ميليارد تومان بوده که البته ابلاغ نهايي آن انجام نشده و احتمال ايجاد تغيير در آن وجود دارد.
 
وي خاطرنشان کرد: اعتبار ۱۰ هزار و ۴۷۳ ميليارد توماني ذکر شده از تعهدات سرمايه‌گذاري سازمان تامين اجتماعي، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي و ساير هلدينگ‌ها است.

انتهاي خبر/1031ج
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg