کد مطلب: 296431
دانا گزارش مي دهد؛
زورآزمايي اصلاح طلبان مشارکت جو و راديکال هايي که به دنبال مبارزه با نظام هستند!
تاریخ انتشار : 1402/11/23 13:21:51
نمایش : 309
در حالي طيف ميانه روي اصلاحات بر مشارکت و ائتلاف در انتخابات تاکيد دارند که تندروهاي اين جريان با تحريم انتخابات در حال زورآزمايي در برابر مشارکت جوهاي اين جريان هستند.

به گزارش هفت چشمه به نقل از شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ در حالي که پس از اعلام نظر شوراي نگهبان نسبت به بررسي صلاحيت داوطلبان انتخابات مجلس شوراي اسلامي و خبرگان رهبري، صلاحيت حسن روحاني براي ورود به رقابت هاي انتخاباتي احراز نشد، بسياري بر اين باور بودند که اصلاح طلبان مشارکت جو همين مسئله را دست آويزي قرار داده تا اين طيف ميانه رو نيز با صندوق راي قهر کنند اما شرايط به گونه اي ديگر رقم خورد.

در حالي که هنوز شوراي نگهبان و وزارت کشور به طور رسمي خبر رد صلاحيت روحاني را اعلام نکرده بودند، اما دفتر حسن روحاني سريعا از رد صلاحيت خود خبر داد.

وي پس از آن در بيانه اي از راي اعتراضي در انتخابات سخن گفت و اعلام کرد: بايد راهي يافت که «رأي اعتراضي» صداي رساي مردم ايران شود. بايد با رأي، اعتراض کرد!

طيف ميانه رو اصلاح طلب و جريان مشارکت جو، اعلام کرده بودند که در انتخابات پيش رو از حسن روحاني حمايت خواهد کرد.

کارگزاران سازندگي هم اعلام کرده بود که در انتخابات پيش رو روحاني را حمايت خواهد کرد، رسانه هاي نزديک به اين جريان هم از ليست ياران هاشمي با سرليستي حسن روحاني خبر داده بودند با اين حال رد صلاحيت روحاني باعث نشد که اصلاح طلبان از ادامه رقابت انتخاباتي منصرف شوند.

راي اعتراضي براي راديکال ها حجيت نداشت!

کارگزاران سازندگي، نداي ايرانيان و حزب اسلامي کار با قوت مشارکت در انتخابات تاکيد دارند.

به نظر مي رسد اين احزاب اصلاح طلب به دنبال ائتلاف در انتخابات پيش رو هستند.

شوراي مرکزي کارگزاران سازندگي ايران به پيشنهاد دبيرکل حزب و با راي اعضا، مصوب کرده است که کارگزاران با رعايت آيين‌نامه جبهه اصلاحات صرفاً در حوزه‌هايي از انتخابات مجلس شوراي اسلامي فعال باشد و نامزد حزبي يا نامزدي با سوابق روشن و قابل دفاع اصلاح‌طلبانه تاييد صلاحيت شده باشند، صورت گيرد.

اين اقدام حزب کارگزاران سازندگي در شرايطي است که تحريمي هاي جريان اصلاحات همچنان بر عدم مشارکت تاکيد داشته و حتي راي اعتراضي روحاني هم براي آنها از حجيت برخوردار نيست.

تصميم حزب کارگزاران سازندگي براي مشارکت در انتخابات نشان مي دهد که رقابت در چارچوب نظام جمهوري اسلامي در برابر مبارزه با نظام در بخشي از جريان اصلاحات که طيف تندرو و راديکال اين جريان را شامل مي شود؛ پذيرفته شده است.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg