کد مطلب: 266140
رهبر معظم انقلاب در مراسم سالگرد ارتحال امام خميني(ره):
امام را هيچکس نمي‌تواند از حافظه تاريخ پاک کند/ امام جريان بيداري اسلامي را در دنياي اسلام به راه انداخت
تاریخ انتشار : 1402/03/14 10:07:05
نمایش : 386
رهبر معظم انقلاب اسلامي فرمودند: امام را هيچکس نمي‌تواند از حافظه تاريخ پاک کند نه امروز و نه در قرن‌هاي آتي. شايد چند صباحي دروغ‌پردازي و تحريف شخصيت شود اما اين خورشيد را نمي‌توان پشت ابر نگه داشت.

به گزارش  هفت چشمه به نقل از شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ گزيده‌ بيانات حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب در سي‌وچهارمين سالگرد ارتحال بنيانگذار انقلاب اسلامي به شرح زير است:

 به نظر من نسل‌هاي جديد اين کشور به آشنايي بيشتر با امام بزرگوار نيازمندند، ما قديمي‌ها هم همينطور.

- همه ما نيازمنديم با ابعاد اين شخصيت چندبعدي و باعظمت بيشتر آشنا شويم. اين امر در پيشرفت و ادامه راه کمک خواهد کرد.

- اولين نکته اين است که امام از سرآمدان تاريخ ماست نه فقط از سرآمدان روزگار ما. در ميان بزرگان و اشخاص باعظمت برخي يک سروگردن از بقيه برترند و اينان سرآمد نام مي‌گيرند.

- سرآمدان را نمي‌شود از حافظه تاريخ حذف کرد و اين نکته مهم مورد توجه ماست. آنان را نه مي‌شود حذف کرد و نه تحريف.

- رسانه‌هاي تبليغاتي که روزبه‌روز مجهزتر مي‌شوند مي‌توانند شب را روز و روز را شب معرفي کنند و چهره‌هاي منور را هم بد جلوه دهند اما اين کف روي آب است. خورشيد زير ابر باقي نمي‌ماند.

- ابعاد شخصيت امام بزرگوار ما از ابن سينا و شيخ طوسي وسيعتر است. خصوصياتي که در شکل‌گيري اين شخصيت دخالت دارند به مراتب بيشتر از خصوصيات آن شخصيت‌هاي برجسته و سرآمدي است که ياد کرديم.

- امام هم در ايمان و تقوا سرآمد است، هم در استحکام شخصيت و قوت اراده، هم در قيام براي خدا و سياست‌ورزي انقلابي و ايجاد تحول در نظام بشري سرآمد است و اين‌ها همه تنها در امام بزرگوار جمع است.

- امام را هيچکس نمي‌تواند از حافظه تاريخ پاک کند نه امروز و نه در قرن‌هاي آتي. شايد چند صباحي دروغ‌پردازي و تحريف شخصيت شود اما اين خورشيد را نمي‌توان پشت ابر نگه داشت.

- امام سه تحول بزرگ به وجود آورد؛ يکي در سطح کشور ايران، يکي در سطح امت اسلامي و يکي در سطح جهان. اين سه تحول هيچکدام سابقه ندارد و شايد در آينده هم شبيه اين‌ها را نتواند انسان پيش‌بيني کند که به وجود آيد.

- تحول در سطح کشور به وجود آمدن انقلاب اسلامي بود. اين انقلاب يک ساخت سياسي سلطنتي را درهم شکست و مردم‌سالاري را جايگزين آن کرد. اين انقلاب يک نظام دست‌نشانده و ذليل در برابر قدرت‌ها را از ميدان خارج کرد و يک نظام مستقل و متکي به عزت ملي را جايگزين آن کرد.

- اين انقلاب استبداد را به آزادي بدل و هويت ملي و اعتماد به نفس را احيا کرد. اين‌ها معجزه‌هاي انقلاب اسلامي است.

- ما مشکلات داشتيم، داريم و خواهيم داشت اما آن‌چه مي‌تواند مشکلات فعلي را برطرف کند، در گذشته هم حلال مشکلات بوده و در آينده هم علاج مشکلات باشد همين روحيه ما مي‌توانيم است و انقلاب است که در کشور اين روحيه را به وجود آورد.

- امام جريان بيداري اسلامي را در دنياي اسلام به راه انداخت. امروز امت اسلامي نسبت به دوران پيش از پيروزي انقلاب، پرتحرک‌تر، آماده‌تر، سرزنده‌تر است هرچند نياز به کار بيشتر در اين زمينه محسوس است.

- مسئله فلسطين بعد از اين‌که به خيال صهيونيست‌ها و حاميان‌شان تمام‌شده تلقي مي‌شد با حرکت امام بدل به کانون توجه ملت‌هاي مسلمان و مسئله اول جهان اسلام بدل شده است.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg