کد مطلب: 256105
اپل استفاده از چت‌جي‌پي‌تي را براي کارمندان خود ممنوع کرد/ افزايش نگراني‌ها از نشت اطلاعات کاربران
تاریخ انتشار : 1402/02/31 01:25:37
نمایش : 418
شرکت اپل، استفاده از ابزارهاي هوش مصنوعي مانند چت‌جي‌پي‌تي را براي کارمندان خود ممنوع اعلام کرد.

به گزارش هفت چشمه به نقل از وال‌استريت ژورنال، شرکت اپل، طي نامه‌اي به کارمندان و کارکنان خود، استفاده از چت‌جي‌پي‌تي و ديگر ابزارهاي هوش مصنوعي خارجي را ممنوع اعلام کرده است.

در اين گزارش آمده است که دليل ممنوعيت، نگراني اپل از نشت اطلاعات و داده‌هاي محرمانه خود توسط کارمنداني است که از برنامه‌هاي هوش مصنوعي استفاده مي‌کنند. اين شرکت، به کارمندان خود توصيه کرده که علاوه بر چت‌جي‌پي‌تي، از ابزار هوش مصنوعي Copilot GitHub که متعلق به مايکروسافت است نيز استفاده نکنند. اين ابزار براي نوشتن خودکار کد نرم‌افزار استفاده مي‌شود.

اين در حالي است که OpenAI اخيرا از نسخه رسمي چت‌جي‌پي‌تي براي سيستم عامل iOS رونمايي کرده است. همچنين يک «حالت ناشناس» نيز براي چت‌جي‌پي‌تي معرفي شده است که در اين حالت تاريخچه مکالمه کاربران را براي بهبود هوش مصنوعي خود ذخيره نمي‌کند.

بر اساس گزارش وال‌استريت ژورنال، چت‌جي‌پي‌تي داده‌هاي مربوط به کاربران را به توسعه‌دهندگان خود ارسال مي‌کند تا بتوانند با استفاده از آن‌ها مدل هوش مصنوعي اين چت‌بات را ارتقا دهند. در ماه مارس نيز يک باگ در چت‌جي‌پي‌تي شناسايي شده بود که به کاربران اجازه مي‌داد تاريخچه چت ساير کاربران را مشاهده کنند.

با توجه به نگراني‌ها از افشاي اطلاعات داخلي شرکت‌ها از طريق ابزارهاي هوش مصنوعي، علاوه بر شرکت اپل، شرکت‌هاي ديگري چون شرکت خدمات مالي JPMorgan Chase و شرکت مخابراتي ورايزن نيز کارمندان و کارکنان خود را از استفاده از اين ابزارها منع کرده و به توسعه ابزارهاي داخلي روي آورده‌اند.

پايان پيام/

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg