کد مطلب: 256016
فداحسين مالکي در گفتگو با دانا مطر ح کرد؛
آغاز روابط ايران و عربستان؛ پايان سياست هاي قُلدرمآبانه آمريکا
تاریخ انتشار : 1401/12/24
نمایش : 330
عضو کميسيون امنيت ملي مجلس گفت: برقراري روابط ايران و عربستان باعث فاصله گرفتن از سياست هاي قُلدرمآبانه روساي جمهور سابق و فعلي آمريکا خواهد شد.

به گزارش هفت چشمه؛ فداحسين مالکي عضو کميسيون امنيت ملي مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار سياسي شبکه اطلاع رساني راه دانا با اشاره به توافق ايران و عربستان گفت: روابط ايران و عربستان اثرات بسيار مثبتي در منطقه داشت و به سرعت تأثير خود را بر معادلات ارزي و مسائل سياسي گذاشت.

وي افزود: ايران و عربستان هر دو کشورهاي تأثيرگذاري در منطقه و جهان اسلام هستند و روابط ديرينه‌اي با هم دارند.

برقراري روابط با کشورهاي منطقه و حاشيه خليج فارس ر حال پيگيري است

نماينده مردم زاهدان در مجلس شوراي اسلامي تاکيد کرد: برقراري روابط سياسي و اقتصادي با کشورهاي منطقه و حاشيه خليج فارس از اولويت هاي ما است و اين موضوع در حال پيگيري است.

فداحسين مالکي با بيان اينکه توافق ايران و عربستان باعث عصبانيت رژيم صهيونيستي و آمريکا شده است، تصريح کرد: برقراري روابط دو کشور اسلامي در کنار يکديگر باعث فاصله گرفتن از سياست هاي قُلدرمآبانه روساي جمهور سابق و فعلي آمريکا خواهد شد که اين موضوع مي تواند پيام خوبي براي جهان اسلام و کشورهاي منطقه داشته باشد.

افول سياست هاي آمريکا و اسرائيل در منطقه با حضور چين

اين عضو کميسيون امنيت ملي مجلس شوراي اسلامي در پايان با اشاره به اينکه تصميماتي که در سفر اخير رئيس جمهور چين به عربستان وآقاي رئيسي به پکن اتخاذ شد بسيار اثرگذار بود، خاطر نشان کرد: چين به نقش خود واقف شد که مي تواند جزو کشورهاي تاثير گذار باشد و از اين لاک بي تفاوتي خود خارج شود تا باعث افول موقعيت هاي آمريکا و اسرائيل در منطقه شود.

بيشتر بخوانيد:

گفتني است؛ کشورهاي ايران، عربستان و چين هفته گذشته در بيانيه‌اي مشترک اعلام کردند در نتيجه‌ي گفتگوهاي انجام شده، جمهوري اسلامي ايران و پادشاهي عربستان سعودي توافق کردند ظرف حداکثر دو ماه، روابط ديپلماتيک خود را از سر گرفته و سفارت‌خانه‌ها و نمايندگي‌ها را بازگشايي کنند.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg