کد مطلب: 256006
اين هورمون حساسيت مردان را بالا مي‌برد
تاریخ انتشار : 1401/12/08 08:56:00
نمایش : 637
نتايج يک مطالعه نشان داد که تستوسترون حساسيت مردان را نسبت به پيامدهاي منفي انتخاب‌هاي پرخطر افزايش مي‌دهد.

به گزارش هفت چشمه به نقل از ساي پست، براساس نتايج يک کارآزمايي تصادفي کنترل شده با دارونما، تستوسترون حساسيت به بازخورد منفي را (پس از انتخاب هاي پرخطر) در مردان افزايش مي دهد.

اوشين وارتانيان، دانشمند تحقيقات دفاعي و توسعه کانادا اعلام کرد که در آزمايش فعلي (که بخشي از يک کارآزمايي باليني ثبت شده بزرگتر بود) ما به دنبال اين بوديم که آيا تجويز تستوسترون برون زا بر تمايل افراد به انتخاب هاي خطرناک تأثير مي گذارد يا خير.

بر اساس مطالعه انجام‌شده، به نظر نمي‌رسد که تستوسترون به طور کلي بر تصميم گيري خطرناک تأثير بگذارد. با اين حال مرداني که تستوسترون دريافت کردند؛ احتمالاً پس از بازخورد منفي در مورد انتخاب خطرناک در مقايسه با يک گروه کنترل، نتيجه خاصي را انتخاب مي کنند.

وارتانيان گفت: نتايج ما از اين پيش بيني که تستوسترون باعث افزايش رفتار ريسک پذيري مي شود حمايت نمي کند. در عوض کاري که تستوسترون انجام داد اين بود که شرکت کنندگان نسبت به نتيجه انتخاب‌هاي خطرناک خود حساس‌تر شوند.

تفاوت هاي فردي قابل توجهي در تمايل به انتخاب هاي پرخطر وجود دارد، که به نوبه خود مربوط به تنوع در عملکرد مغز در هيپوتالاموس پشتي بود (منطقه اي که احساسات، پاداش و خطر را پردازش مي کند).

اين مطالعه شامل دو احتياط مهم است زيرا تمام داده ها از مردان جمع آوري شده و ما مي دانيم که تفاوت هاي هورموني بين جنس ها وجود دارد. به همين ترتيب مشخص نيست که آيا اتفاق مشابه در زنان پديدار مي شود يا خير. علاوه بر اين، تجويز تستوسترون در مطالعه حاضر براي بازگرداندن تستوسترون پلاسما به سطح تقريباً عادي در بين شرکت کنندگان در گروه آزمايشي انجام شده است.

داده ها در زمان کمبود انرژي شديد جمع آوري شدند و از آنجا که کمبود انرژي با سطح تستوسترون در گردش پايين همراه است، تجويز دانشمندان از تستوسترون برون زا بايد به عنوان يک روش درماني در نظر گرفته شود. نتايج اين مطالعه در مجله علمي Biological Psychology منتشر شده است.

تستوسترون هورموني است که در مردان توسط بيضه ها و در زنان در تخمک ها توليد مي شود. اين هورمون اغلب به عنوان هورمون جنسي اوليه مردانه مطرح مي شود؛ بنابراين نقش مهمي در فرزند آوري نيز ايفا مي‌کند. تستسترون در مردان باعث تحريک رشد ماهيچه ها و موي بدن مي شود و در طرف مقابل در زنان به تخمک گذاري کمک خواهد کرد. اين هورمون در مردان 20 برابر بيشتر از زنان وجود دارد و نقش مهمي در باروري آن ها ايجاد مي‌کند؛ عدم وجود تعادل در مورد اين هورمون باعث ايجاد نازايي در زنان و ناباروري مردان مي شود.

پايان پيام/

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg