کد مطلب: 245979
قاليباف در ديدار با رئيس مجلس الجزاير:
دولت‌هاي اسلامي نبايد جرأت برقراري ارتباط با رژيم صهيونيستي را داشته باشند
تاریخ انتشار : 1401/11/09 14:38:31
نمایش : 466
رئيس مجلس گفت: دولت‌هاي اسلامي بايد به گونه‌اي هزينه اين کار را بالا ببرند که هيچ دولت اسلامي جرأت برقراري ارتباط با رژيم صهيونيستي را نداشته باشد.

به گزارش هفت چشمه به نقل از شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ محمدباقر قاليباف رئيس مجلس شوراي اسلامي که عصر روز گذشته (شنبه، 8 بهمن‌ماه) به منظور شرکت در هفدهمين اجلاس پارلماني سازمان همکاري هاي اسلامي وارد الجزيره شده بود، در نخستين ساعات بامداد امروز مورد استقبال رسمي ابراهيم بوغالي رئيس مجلس الجزاير قرار گرفت و گفت و گويي در بدو ورود با وي داشت.

 قاليباف در ابتداي اين ديدار ضمن ابراز خرسندي از حضور در الجزاير، گفت: مجموعه مسئولان ايران چه در مجلس و چه دولت و چه مردم ايران نگاهي مثبت و نزديک نسبت به مردم الجزاير و مسئولان اين کشور دارند.

رئيس مجلس شوراي اسلامي در ادامه با بيان اينکه انقلاب دو کشور باعث قرابت بيشتر ملت ها نيز شد، گفت: اميدواريم گسترش روابط ميان دو کشور چه در حوزه دولت و چه در حوزه پارلمان بتواند به گسترش روابط در حوزه هاي اقتصادي و فرهنگي، همچنين وحدت جهان اسلام و مبارزه با رژيم صهيونيستي و دفاع از مردم مظلوم فلسطين بيانجامد.

وي در ادامه با ابراز اميدواري از ثمربخشي نتيجه اين اجلاس، عنوان کرد: اين روزها دولت هاي غربي به دنبال اسلام هراسي و مبارزه با مسلمانان بوده و با آتش زدن قرآن به همه مسلمانان توهين کردند همچنين فشارهاي دولت جديد اسرائيل به مردم فلسطين نيز افزايش يافته است البته فلسطيني ها نيز در اين روزها درس بزرگي به آنها دادند لذا اميدواريم اين کنفرانس با ميزباني شما کنفرانس مؤثري براي مقابله با طراحي هاي دشمنان باشد.

 قاليباف در ادامه با تأکيد بر اينکه قطعا موضوع فلسطين موضوع اول جهان اسلام است، يادآور شد: ما کشورهاي اسلامي بايد متوجه باشيم که رژيم صهيونيستي به دنبال اين است که موضوع فلسطين را از دستورکار جهان اسلام خارج کند. آنها به دنبال اين هستند که وحدت ميان کشورهاي اسلامي را بر هم زده و ارتباط دولت هاي اسلامي با رژيم صهيونيستي را برقرار و آن را تابوشکني کنند.

وي افزود: دولت‌هاي اسلامي و مخصوصا امت ها بايد به گونه اي هزينه اين کار را بالا ببرند که هيچ دولت اسلامي جرأت برقراري ارتباط با رژيم صهيونيستي را نداشته باشد.

رئيس مجلس شوراي اسلامي در پايان ضمن تشکر از دولت و مجلس الجزاير که در ميان کشورهاي عربي و اسلامي در حوزه فلسطين پيشتاز هستند، خاطرنشان کرد: امروز سوريه خط مقدم جبهه مقاومت است از اين رو از مواضع شما در اين خصوص هم تشکر مي کنيم.

رئيس مجلس الجزاير: ما به دستاوردهاي جمهوري اسلامي در حوزه هاي مختلف افتخار کرده و خواهان تقويت روابط هستيم

بوغالي:خواهان تقويت روابط ميان ايران و الجزاير هستيم

 

ابراهيم بوغالي نيز در اين ديدار ضمن تشکر از حضور دکتر قاليباف براي شرکت در اين اجلاس گفت: ما به دستاوردهاي جمهوري اسلامي در حوزه هاي مختلف افتخار کرده و خواهان تقويت روابط ميان دو ملت هستيم.

رئيس مجلس کشور الجزاير ادامه داد: ما در سطح پارلمان هاي دو کشور خواهان تحکيم روابط ميان يکديگر به خصوص در حوزه تجاري هستيم و اينکه مجلس شوراي اسلامي و مجلس خلق ملي الجزاير بتوانند بيشتر با هم همکاري کنند.

وي در ادامه آرمان فلسطين را مسأله جوهري و اصلي دانست و افزود: ما در اجلاس اتحاديه عرب که در الجزاير برگزار شد توانستيم اين آرمان را به جايگاه اصلي خود به عنوان مسأله اصلي جهان اسلام بازگردانيم.

بوغالي اضافه کرد: الجزاير تلاش مي کند تا کشور فلسطين بتواند به عضويت کامل در سازمان ملل دربيايد. در اين بين خواسته ما از گروه هاي فلسطيني اين است که با هم متحد باشند که اين اتحاد باعث قدرت آنها براي ايستادگي در برابر رژيم صهيونيستي مي شود.

وي در ادامه با بيان اينکه تمامي تجاوزها عليه اسلام و قرآن سوزي اخير نشان مي دهد اسلام عين حق و حقيقت است، گفت: ما با چالش هاي اين چنيني روبرو هستيم و اين چالش ها اين مسئوليت را براي ما و همه مسلمانان مي آورد که با جديت تصوير درستي از اسلام نشان دهيم، ديني که پر از محبت است و مسلمانان در آن هيچ گاه نگاه خصمانه به غيرمسلمانان ندارند.

رئيس مجلس کشور الجزاير در پايان با بيان اينکه بايد سازوکارهايي براي حمايت از دين اسلام که يک دين برحق است بيانديشيم، ابراز داشت: دشمنان تلاش دارند از ارزش هاي دين اسلام بکاهند اما موفق نمي شوند لذا بايد رهيافتي براي حفاظت از مسلمانان داشته باشيم. مطمئن باشيد تا زماني که ايران و الجزاير برقرار هستند، آرمان فلسطين از دستورکار کشورهاي اسلامي حذف نخواهد شد.

پايان پيام/

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg