کد مطلب: 245965
افزايش اقبال نخبگان به صنعت رو به رشد گياهان دارويي
تاریخ انتشار : 1401/11/02 15:57:09
نمایش : 501
دبير ستاد توسعه علوم و فناوري‌هاي گياهان دارويي و طب سنتي: در حال حاضر بيش از 800 شرکت با ماهيت‌هاي مختلف در زنجيره‌ ارزش صنعت گياهان دارويي و فرآورده‌هاي طبيعي فعال هستند.

به گزارش هفت چشمه به نقل از فارس، فناوري و اقتصاد دانش‌بنيان رياست جمهوري، مهدي سيف سهندي، دبير ستاد توسعه علوم و فناوري‌هاي گياهان دارويي و طب سنتي معاونت علمي، فناوري و اقتصاد دانش‌بنيان رياست جمهوري از جذب و ورود نخبگان به به صنعت گياهان دارويي خبر داد. صنعتي کهن و داراي ارزش افزوده بالا که مي‌تواند در دو حوزه اشتغال‌زايي و توليد ثروت در کشور نقش‌آفريني کند.

ستاد هم براي افزايش تعداد شرکت ها و تيم‌هاي مستعد براي توسعه بازار بومي و جهاني گياهان دارويي تلاش مي کند تا تسهيلات و خدمات ارائه شده به آنها را افزايش دهد و هدفمند کند. کمک به جذب سرمايه و توسعه‌ بازار اين مجموعه‌ها از جمله اقداماتي است که در اين زمينه مدنظر قرار دارد.

اين تلاش‌ها منجر به تمايل و ترغيب ورود و فعاليت بيشتر نخبگان در صنعت گياهان دارويي و فرآورده‌هاي طبيعي شده و سهم اين صنعت از توليد ناخالص ملي را افزايش داده است. ايران به‌عنوان مهد گياهان دارويي شناخته مي‌‌شود اما در رابطه با ترويج و توسعه اين صنعت به‌اندازه کافي کار نشده، احياي صنعت کهن طب سنتي و گياهان دارويي در کشور با تلاش شرکت‌هاي دانش‌بنيان و خلاق ممکن است. به همين دليل معاونت علمي به دنبال جذب و حمايت از نخبگاني است که بتوانند به رونق بازار اين صنعت کمک کنند.

پايان پيام/

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg