کد مطلب: 245962
رئيس شوراي اسلامي چهارمحال و بختياري:
شوراها نقش پررنگي در اميدآفريني دارند
تاریخ انتشار : 1401/11/02 15:33:19
نمایش : 430
رئيس شوراي اسلامي چهارمحال و بختياري گفت:شوراها در کنار مسئولين تلاش مي‌کنند تا براي نظام جمهوري اسلامي ايران اميدآفريني کنند.
به گزارش هفت چشمه به نقل از جهانبين نيوز، سياوش سليماني دشتکي رئيس شوراي اسلامي چهارمحال و بختياري با اشاره به اينکه در دولت سيزدهم، اين استان به کارگاه عملياتي تبديل شده است، اظهار کرد: با همت مسئولين ارشد ، شاهد تحولات عظيم در اين استان بوده ايم.
 
وي افزود: براي شوراها در قرآن کريم ، قانون اساسي و قوانين مصوب مجلس شوراي اسلامي به صراحت به جايگاه و منزلت اين نهاد مردمي اشاره شده، اما شوراها با جايگاه واقعي شان فاصله زيادي دارند و مي طلبد دولت و مجلس مجاب شوند که با ايجاد ساز و کارهاي اجرايي مناسب شورا به نهاد قوي تبديل شود .
 
سليماني دشتکي با اشاره به اينکه شوراها در کنار مردم و مسئولين هستند تصريح کرد: شوراهاي روستايي و شهري ناظر بر امورات اجرايي هر شهر و روستا از جمله پروژه‌هاي عمراني و آسفالت و ... مي باشند و از طرفي پل ارتباط بين مردم و مسئولين هستند. 
 
وي با اشاره به اينکه خدمت‌رساني يک فريضه الهي است  گفت: شوراها با ايجاد هم‌افزايي در راستاي آباداني شهرها کمک کرده و در کنار مسئولين تلاش مي کنند تا براي نظام جمهوري اسلامي ايران اميدآفريني کنند و توطئه هاي مخالفان نظام را خنثي کنند. 
 
سليماني دشتکي با اذعان بر اينکه شوراي اسلامي اين استان تلاش دارد نيازهاي مردم را پيگيري کند بيان داشت:  يکي از ظرفيت هاي شوراي عالي استانها ارائه طرح و لايحه به مجلس شوراي اسلامي مي باشد لذا با راهنمايي هاي  مديران استان، شوراي اسلامي استان موانع و خلأ هاي قانوني در حوزه هاي مختلف و در راستاي تسهيل امورات سرمايه گذاران، رفع فقر، بيکاري و ... را به شوراي عالي استانها ارسال مي‌کنند. 
 
وي گفت: شوراهاي شهر و روستا آمادگي کامل دارند در جهت ايجاد اشتغال و کاهش نرخ بيکاري و جذب بخش خصوصي فعاليت کنند.
 
سليماني دشتکي با اشاره به اينکه شوراهاي شهر و روستا رقيب مديران نيستند و در کنار آنها هستند افزود: شوراها جهت برطرف کردن مشکلات مردمي مديران را حمايت مي کتند، همانطور که درب اتاق استاندار بر روي شوراها باز است اميدواريم همه مديران استان نيز شوراها را به عنوان افراد حقوقي و نماينده مردم پذيرفته و همکاري کنند. 
 
رييس شوراي اسلامي استان چهارمحال و بختياري تاکيد کرد:جذب و اختصاص اعتبار جهت توسعه راه‌هاي ارتباطي و محورهاي مواصلاتي استان، تکميل تونل‌ها ، احداث راه آهن ، رفع مشکلات درماني مردم ، تکميل بيمارستان هاو  اختصاص تجهيزات به مراکز درمان بستر، تکميل اماکن ورزشي، احداث چمن هاي مصنوعي، توسعه بخش کشاورزي و تکميل پروژه‌هاي نيمه تمام در استان از ضروريات است.
 
وي در خصوص تکميل بيمارستان‌ها ، خاطر نشان کرد: بعنوان مثال احداث پارکينگ براي بيمارستان کاشاني و هاجر شهرکرد ، راه اندازي سي تي اسکن بيمارستان اردل و اجراي طرح توسعه آن بايد در دستور کار قرار گيرد.
 
رييس شوراي اسلامي استان چهارمحال و بختياري با اشاره به لزوم توجه به موضوع تقسيمات کشوري وارتقاء برخي نقاط استان به بخش وشهرستان ، تصريح کرد: براي بهبود وضعيت مردم، نقاطي که شرايط قانوني براي بخش و شهرستان  شدن رادارند ، انتظار مي رود تسريع در روند کارشان صورت پذيرد.
 
 سليماني دشتکي در پايان به نمايندگي از جامعه شورايي استان اعلام آمادگي کرد که براي رفع تبعيض و توزيع عادلانه امکانات در مناطق مختلف شهري و روستايي استان در زمينه رفاهي، عمراني، اقتصادي، فرهنگي، بهداشتي، آموزشي و ...  کليه شوراهاي سطح استان با مديران دستگاه هاي اجرايي همکاري کند.

انتهاي پيام/۱۰۲۰ج
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg