کد مطلب: 245959
رئيس جهاد کشاورزي چهارمحال و بختياري خبر داد:
توزيع گوشت منجمد از امروز در چهامحال و بختياري
تاریخ انتشار : 1401/11/01 15:21:36
نمایش : 324
رئيس جهاد کشاورزي چهارمحال و بختياري گفت: از هفته گذشته بيش از ۸۰ تن سهميه گوشت منجمد به چهارمحال و بختياري تخصيص يافته است و از امروز در سطح استان توزيع مي‌شود.
به گزارش جهانبين نيوز؛ حسين برزگر رئيس جهادکشاورزي چهارمحال و بختياري صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اينکه با اجراي طرح کارآمدسازي يارانه‌ها و تصميم مجلس درخصوص ارز ترجيحي و مفاسد متراتب بر آن و همچنين تصميم تيم اقتصادي دولت درخصوص هدفمندي يارانه‌ها اظهار کرد: بيشترين افزايش قيمت در حوزه نهاده‌هاي دامي بود.

وي تصريح کرد: در همين راستا جو تا ۱۰۰ درصد و ذرت و سويا بيش از ۵۰۰ درصد افزايش قيمت داشتند و قيمت تمام‌شده محصولات پروتئيني مانند گوشت سفيد و گوشت قرمز به‌طور ناگهاني تغيير محسوسي داشت.
 
برزگر بيان داشت: اين افزايش قيمت سبب شد که دامداراني که نقدينگي کافي نداشتند نتوانند نهاده‌هاي موردنياز خود را تامين و ذخيره‌سازي کنند و ازهمين‌رو تعدادي از دامداران اقدام به تعديل دام مازاد خود کردند.

رئيس جهاد کشاورزي چهارمحال و بختياري بيان داشت: اين اقدام سبب شد چرخه عرضه و تقاضا به سمت عرضه سوق داد و مازاد عرضه باعث شد که در بهار و تابستان قيمت گوشت قرمز افزايش نداشته باشد.
 
وي افزود: در پاييز و زمستان تقاضا افزايش يافت و به دنبال آن قيمت هم روند افزايشي داشت، در همين راستا دولت سه کار انجام داد، اول آنکه تامين نقدينگي براي دامدار را تسهيل کرد و بيش از ۲۵۰ ميليارد تومان تسهيلات سرمايه در گردش تامين نهاده در قالب طرح کارآمدسازي نهاده‌ها در اختيار دامداران استان قرار داد.

برزگر ادامه داد: در مرحله بعد دولت در تابستان خريد دام مازاد دامداران روستايي و عشاير را در دستور کار قرار داد و بيش از ۴۳ تن گوشت مازاد توسط پشتيباني امور دام اين استان خريداري شد.
 
رئيس جهادکشاورزي چهارمحال و بختياري اقدام دولت براي افزايش قيمت کنوني را راهي براي تثبيت قيمت با عرضه گوشت منجمد داخلي و وارداتي عنوان و تاکيد کرد: اين اقدام از يک ماه گذشته آغاز شده است.

وي گفت: از هفته گذشته بيش از ۸۰ تن سهميه گوشت منجمد به چهارمحال و بختياري تخصيص يافته است و از امروز در سطح استان توزيع مي‌شود، اميد است بتوان با اين اقدام قيمت گوشت تثبيت شود.
 
برزگر اضافه کرد: اگر براي دامدار عرضه گوشت با قيمت تمام‌شده نباشد توليد صورت نمي‌گيرد.

وي ادامه داد: افزايش قيمت گوشت بعد از اجراي طرح قابل پيش‌بيني بود، اما عدم افزايش در ۶ ماهه ابتداي سال به دليل افزايش عرضه صورت گرفت.

رئيس جهادکشاورزي چهارمحال و بختياري پايداري توليد و توليد به‌موقع را راهبر اساسي اين سازمان عنوان و خاطرنشان کرد: سياست‌هاي اقتصادي در ساير بخش‌هاي دولت رقم مي‌خورد.

انتهاي پيام/۱۰۲۶ج
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg