کد مطلب: 245870
گزارش دانا از دوحه
جام جهاني فوتبال| کمپ ايران و انگليس تحت الشعاع بازي نخست/ بيم در اردوي سه‌شيرها، اميد در اردوي يوزها
تاریخ انتشار : 1401/08/29 12:05:33
نمایش : 870
آخرين اخبار رسيده از اردوي ايران و انگليس در دوحه حاکي از آن است که شرايط دو تيم کاملا تحت الشعاع بازي فردا قرار گرفته است.

به گزارش هفت چشمه به نقل از شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ بازي ايران و انگليس نخستين بازي گروه B جام جهاني است که فردا برگزار مي شود. اين بازي براي هر دو تيم اهميت دوچنداني دارد، چه آنکه جام براي دو تيم با اين بازي آغاز مي شود و نتيجه آن تاثير مهمي در سرنوشت دو تيم به ويژه ايران ايفا خواهد کرد. روي کاغذ دست بالا را انگليسي ها دارند که با يک تيم پرستاره مدعي جام محسوب مي شوند اما هميشه يک قانون نانوشته در فوتبال وجود دارد که مي گويد هميشه نخستين بازي، سخت ترين بازي است و اين قانون هيچوقت استثنا نداشته. يعني همان اندازه که اين بازي براي ما دشوار خواهد بود، براي انگليس نيز سخت است و از همين رو نمي توان سه شيرها را پيش از بازي برنده قطعي دانست.

اردوي تيم ملي ايران و انگليس به طور کامل تحت تاثير اين بازي است. آخرين اخبار رسيده از وضعيت دو تيم نشان مي دهد که هراندازه که در اردوي ايران همه چيز تحت کنترل است و آرامش جريان دارد، در اردوي انگليس مشکلات پيش بيني نشده وجود دارد که براي آنها دردسرساز شده؛ از مشکلات محيطي گرفته تا فني.

تصميم ويژه کي‌روش براي تغذيه بازيکنان

کارلوس کي‌روش سرمربي پرتغالي تيم ملي ايران براي تغذيه بازيکنان برنامه ويژه و سخت‌گيرانه‌اي اعمال مي‌کند. يکي از خصوصيات سرمربي تيم ملي اين است که بر روي همه موارد داخل اردو نظارت مي‌کند و مبحث تغذيه جزو مهم ترين مواردي است که کارلوس کي‌روش اصلاً از کنار آن با بي تفاوتي عبور نمي‌کند. از قطر خبر مي رسد سرمربي تيم ملي مصرف فست فود و همبرگر را در داخل اردو به طور کلي ممنوع کرده و علاوه بر آن ملي پوشان در روزهاي مسابقه قبل از بازي هنگام صرف ناهار اجازه مصرف گوشت قرمز و کباب را ندارند چون موجب افزايش اسيد در بدنشان مي‌شود.

قرار است ملي پوشان در آخرين وعده‌هاي غذايي خود بيش از هر بازي  از غذاهايي همچون ماکاروني، جوجه کباب و پوره سيب زميني استفاده کنند اما براي  بعد از پايان ديدارها اتفاقاً رژيم پروتئيني ويژه‌اي براي ايشان در نظر گرفته مي‌شود و مصرف گوشت قرمز هيچ مانعي نخواهد داشت.

در دوره دراگان اسکوچيچ سابقه داشته که برخي ملي‌پوشان در ساعات اوليه بامداد براي خودشان همبرگر سفارش مي‌دادند!

تابلوي ورود ممنوع مقابل کارمندان فيفا

تيم ملي فوتبال کشورمان در هتل الريان قطر اسکان دارد و از همان فروردين ماه امسال که اين هتل به عنوان محل اقامت تيم ملي برگزيده شد، به فدراسيون فوتبال ايران اين نکته را گوشزد کردند که فقط تعدادي از طبقات  مورد نظر به تيم ملي ايران اختصاص پيدا مي‌کند و مابقي طبقات در اختيار فيفا خواهد بود تا کارمندان خود را در آنجا اسکان بدهد.

البته تيم ملي امکانات ويژه‌اي مانند: استخر، سونا، سالن بدنسازي، سالن آمفي تئاتر و رستوران در اختيار دارد که کاملاً متعلق به خودش است و افراد ديگر اجازه استفاده از آن را ندارند. با وجود اينکه کارمندان فيفا هم در هتل محل اقامت تيم ملي هستند اما شرايط ويژه اي براي ايشان در نظر گرفته شده.

همچنين به کارمندان فيفا تذکر داده شده که براي حفظ حريم ملي پوشان ايراني در سه طبقه اي که به کاروان ايران اختصاص پيدا کرده، اجازه تردد ندارند و اين کار برايشان تخلف محسوب مي شود.

کابوس شماره 1؛ بيرو مثل اشمايکل!

عليرضا بيرانوند گلر شماره 1 ايران برابر انگليس خواهد بود. دروازه باني که دومين جام جهاني خود را تجربه مي کند. بيرو که در جام جهاني قبلي نمايش درخشاني داشت و پنالتي کريس رونالدو را مهار کرد، به شدت مورد توجه رسانه هاي انگليسي قرار گرفته. مهارت بيرانوند در بازي با دست و پرتاب هاي بلند او نکته ايست که رسانه هاي انگليسي روي آن مانور داده اند و آن را يک تهديد بزرگ براي تيم ملي انگليس دانسته اند. روزنامه ديلي‌ميل با گزارشي درباره اين بازي به بيرانوند اشاره کرده و نوشته است: حکايت عليرضا بيرانوند دروازه بان ايران شايسته ساختن يک فيلم هاليوودي است. داستان از اين قرار است که او با کار به عنوان چوپان، شستن ماشين، پيتزافروشي، نظافت کردن خيابان و حتي مدتي بي خانمان‌شدن در تهران سعي مي‌کرد هم به وارد فوتبال شود و هم به خانواده‌اش کمک کند.

بيرانوند در کودکي، بازي به نام دال پران را انجام مي‌داد و سنگ‌ها را به دورترين فاصله پرداخت مي‌کرد، پرتاب‌هايي که به او در جريان فوتبال کمک کرد.

نام بيرانوند ۳۰ ساله به دليل ثبت طولاني‌ترين پرتاب در فوتبال در کتاب رکوردهاي جهاني گينس ثبت شده است. او در اکتبر ۲۰۱۶ در ورزشگاه آزادي تهران و در جريان بازي مقدماتي جام‌جهاني ۲۰۱۸ مقابل کره جنوبي بود توپ را از محوطه جريمه به يک سوم آخر زمين پرتاب کرد، پرتابي که مسافت ۶۱ متر و ۲۶ ميلي متر را طي کرد.

پرتاب‌هاي بيرانوند در بازي با انگليس يک سلاح و تاکتيک است، هر چند زيباترين نوع فوتبال نيست و با فوتبال مدرن فاصله دارد اما مي‌تواند موثر باشد و در يک چشم به هم زدن دفاع را به حمله تبديل کند.

پيتر اشمايکل هم پرتاب‌هاي بلندي داشت و از اين توانايي به خوبي از آن براي منچستريونايتد استفاده کرد. به همين خطر مدافعان انگليس بايد مراقب ديدار دوشنبه با ايران باشند.

گرت ساوت گيت از بازيکنانش مي‌خواهد مالکيت توپ را در اختيار بگيرند و به صورت سانترهاي بلند و پهن، توپ‌ها را به محوطه جريمه ايران بفرستند اما اگر بيرانوند يکي از آن سانترها را بگيرد، در صورتي که بازيکنان انگليس در محوطه جريمه ايران باشند، فرصت يک ضدحمله را فراهم مي‌کند. به همين خاطر پرتاب‌هاي هيولايي بيرانوند مي‌تواند سلاحي جدي براي ايران در ديدار دوشنبه مقابل انگليس باشد.

ايران در خط دفاعي يک سد محکم دارد و ممکن است از اين نظر دست کم گرفته شوند. بيرانوند در جام جهاني پيشين پنالتي کريستيانو رونالدو را مهار کرد. اين اوج يک احساس فوق‌العاده‌ براي او بود. جاي تعجب نيست که فيلمي به نام بيرو در اوايل امسال در ايران اکران شد که درباره داستان اين قهرمان ملي است.

ايران مقابل انگليس قبل از هر چيز سعي خواهد کرد که شکست خوردنش را سخت کند اما آنها هم مي‌خواهند گل بزنند. مهاجمان کي‌روش به دنبال توپ‌هاي بلند بيرانوند خواهند بود تا بتوانند انگليس را در ضد حمله شکست دهند.

گرماي دوحه؛ بلاي جان انگليسي ها

بازيکنان تيم ملي فوتبال انگليس تمرينات خود را در گرماي هواي شهر دوحه، برگزار مي کنند. گرماي 33 درجه‌اي هواي شهر دوحه، نکته‌اي بود که در بدو ورود سه شيرها به دوحه باعث شگفتي آنها شد. انگليسي ها کمه تا چند روز پيش در ليگ برتر جزيره و در سرما و باران بازي مي کردند، حالا مجبور به تحمل هواي خشک و گرم دوحه هستند، آنچه به آن عادت ندارند. رسانه‌هاي انگليس در پوشش تمرينات و اخبار تيم ملي انگليس به اين مشکل اشاره کرده و عنوان کردند که اين شرايط باعث شد تا بازيکنان در طول روز به ويژه تمرينات آب زيادي مصرف کنند.

شترها عليه شيرها!

انگليسي‌ها براي اينکه از شلوغي شهر دوحه دور باشند، محل اقامت خود را با صلاحديد گرت ساوت‌گيت سرمربي اين تيم به خارج از شهر برده‌اند، اما ظاهرا حيات وحش قطر هم سر و صداي‌شان از شهر کمتر نيست!

شترهاي بيابان هاي قطر که در نزديکي هتل انگليسي ها اتراق کرده اند و سر و صداي آنها باعث شده که شيرها خواب درست و حسابي نداشته باشند! شترها که به صداي بلند معروف هستند، آسايش و آرامش را در محل اقامت لوکس‌ سه‌شيرها از آنها گرفته  اند! البته اين مشکل بعد از روز اول و با دخالت قطري ها برطرف شد.

مديسون جام جهاني را از دست مي دهد؟

تيم ملي فوتبال انگليس نخستين حريف ايران در جام جهاني 2022 قطر، تمرينات خود را در ورزشگاه الکوره برگزار مي کند. در تمرينات چند روز اخير جميز مديسون به طور کامل در تمرينات حضور نداشته و در يکي از تمرينات مجبور به ترک تمرين شد. از زمان حضور تيم انگليس در قطر، مديسون به دليل آسيب ديدگي زانو که در جريان پيروزي 2 بر صفر لستر مقابل وستهم متحمل شد، نتوانسته است به صورت کامل در تمرينات شرکت کند. اين بازيکن در تلاش است تا خود را به ديدار با ايران برساند اما براي دومين روز متوالي، تمرينات انگليس را از دست داد. ستاره لسترسيتي به دليل مصدوميت زانو، بعيد است که در بازي نخست انگليس مقابل ايران به ميدان برود.

انگليس تا امروز مهلت دارد که تصميم بگيرد مديسون را به خانه بفرستد و بازيکني را به عنوان جانشين او دعوت کند. اما در حال حاضر، مشخص نيست که آنها براي چنين اقدام شديدي برنامه ريزي کرده اند يا خير.

واکر مي رسد يا تريپيه بازي مي کند؟

نکته مهم ديگر در اين تمرين، حضور کايل واکر بود. گفته مي‌شود مدافع راست باشگاه منچسترسيتي شايد در ايران با ايران حضور نداشته باشد، هر چند که او امروز در کنار ساير نفرات حضور داشت و به تمرين پرداخت. بازيکن سيتي در ديدار 45 روز قبل برابر منچستر يونايتد مصدوم شد و مورد عمل جراحي قرار گرفت. از آن روز تاکنون، واکر براي سيتي به ميدان نرفته و بازگشت او به زمين تمرين، باعث دلگرمي هواداران انگليس شد.

واکر 32 ساله با شرکت در تمرين امروز انگليس، اين فرضيه را به وجود آورد که ممکن است بتواند در ديدار روز دوشنبه برابر ايران به ميدان برود اما ساوت‌گيت حضور اين بازيکن در ديدار نخست انگليس مقابل ايران را رد کرده اعلام کرد که بازگشت به ميادين براي واکر و در بازي با ايران، خيلي زود است.

با اين حال، خود واکر ادعا مي‌کند که براي مسابقات بعدي سه شيرها "به احتمال زياد" بتواند به ميدان برود و از اين منظر، مشکلي براي همراهي تيم ملي کشورش نخواهد داشت.

بدين ترتيب بايد شاهد حضور کيه‌ران تريپيه کاپيتان تيم نيوکاسل در سمت راست خط دفاعي انگليس، در ديدار برابر ايران باشيم.

فيل فودن، اسلحه جنگي

سرمربي انگليس آماده است تا در اولين بازي خود در جام جهاني و مقابل ايران، از فيل فودن استفاده کند. فودن، مهاجم منچسترسيتي، به عنوان يک مدعي اصلي و قدرتمند براي حضور در ترکيب اصلي انگليس در ورزشگاه خليفه و در ديدار افتتاحيه سه شيرها برابر ايران معرفي شده.

ساوت‌گيت استعدادهاي زيادي در خط حمله در اختيار دارد، اما حضور هري کين و رحيم استرلينگ در ترکيب ابتدايي عملا تضمين شده است، بنابراين 2 موقعيت تهاجمي ديگر در ترکيب انگليس باقي مي ماند. در کنار فودن، بوکايو ساکا و ميسون مونت نيز براي حضور در ترکيب اوليه مقابل ايران تلاش مي کنند.

فرم خوب فودن در ديدارهاي اين فصل منچسترسيتي مشخص کرد که ساوت‌گيت و دستيار او، استيو هالند، به شدت تحت تاثير قرار گرفته اند و ستاره سيتي در صف نخست بازيکنان برتر انگليس قرار دارد.

ستاره منچسترسيتي نقشي کليدي در قطر خواهد داشت چرا که او تا به اينجاي فصل، گرت ساوت‌گيت را تحت تاثير قرار داده است.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg