کد مطلب: 245768
فرمانده سپاه حضرت قمر بني هاشم (ع) استان چهارمحال و بختياري؛
رواج فساد اخلاقي و رواج بي حجابي، ابزار دشمن براي نابودي روحيه ايستادگي در جوانان کشور
تاریخ انتشار : 1401/07/09 11:59:42
نمایش : 452
سردار علي محمد اکبري گفت: دشمن تلاش مي کند روحيه ايستادگي و مقاومت را در جوانان از بين ببرد و براي اين کار از ابزار مختلف مانند؛ رواج فساد اخلاقي، اعتياد، کم رنگ کردن عفاف و حجاب در جامعه و ترويج بي غيرتي در جوانان استفاده مي کند.
به گزارش هفت چشمه به نقل از جهانبين نيوز؛ علي محمد اکبري فرمانده سپاه حضرت قمربني هاشم (ع) استان چهارمحال و بختياري در حاشيه افتتاحيه دوره توانمندسازي بسيج علمي پژوهشي در قالب طرح شهيد فخري زاده که در شهرکرد با همکاري پارک علم و فناوري برگزار شد اظهار کرد: جمع نخبگان علمي مقدس و ارزشمند است، مغفول ماندن دو نعمت امنيت و سلامت در ذهن ها، باعث شد تا دشمن شروع جنگ تحميلي را نتيجه برآوردهاي خود نسبت به کشورما و احتمال پيروزي 100درصدي آنها بداند.

وي ادامه داد: هدف دشمنان تجزيه کشور و از بين بردن انقلاب اسلامي بود؛ ولي دو موضوع مردم و رهبري امام راحل را  ناديده گرفته بودند.

اکبري بيان کرد: قبل از انقلاب و اوايل پيروزي انقلاب اسلامي رتبه علمي کشورمان نزديک به صفر بود؛ ولي به جايي رسيده ايم امروز که در رتبه هاي نزديک به تک رقمي علمي دنيا قرار داريم و با يک جهش ديگر علمي به خاطر وجود جوانان دانشمند مي توانيم در آينده نزديک رتبه هاي تک رقمي علمي دنيا را از آن خود کنيم.

وي با اشاره بر ضرورت حمايت و پشتيباني از نخبگان علمي و مخترعان جوان، خودکفايي در زمينه هاي دفاعي را نتيجه باور به تحريم و اتکا به توانمندي هاي داخلي دانست و افزود: اگر کشوري بخواهد قوي باشد، بايد از نظر دفاعي و پشتوانه هاي علمي، اقتصادي، فرهنگي، سياسي و اجتماعي هم قوي شود.

اکبري تصريح کرد: امروز جبهه مقاومت و هشت سال دفاع مقدس ما الگوي جهانيان است و بايد بگوييم نسل فعلي و جوانان امروز از نسل گذشته انقلاب بهتر و بيشتر در ميدان حضور دارند؛ زيرا آمادگي امکاناتي و علمي و ذهني نسل امروز بهتر از گذشته است.

فرمانده سپاه حضرت قمربني هاشم (ع) گفت: دشمن تلاش مي کند روحيه ايستادگي و مقاومت را در جوانان از بين ببرد و براي اين کار از ابزار مختلف مانند؛ رواج فساد اخلاقي، اعتياد، کم رنگ کردن عفاف و حجاب در جامعه و ترويج بي غيرتي در جوانان استفاده مي کند.

سردار اکبري عنوان کرد: انقلاب اسلامي و ملت ايران از بدو پيروزي انقلاب 28فتنه و جنگ را با پيروزي پشت سرگذاشته اند که مرهون توکل به خدا، توسل به ائمه و گوش به فرمان رهبري بودن است.

وي گستره حضور بسيج در جامعه را وسيع دانست و تصريح کرد: حفظ انقلاب و دستاوردهاي آن رسالت اصلي بسيج و بسيجيان است.

ما با شعار هر پايگاه مقاومت يک سنگر دانش بنيان پايگاه هاي محلي را در هسته هاي علمي قرار داديم

محمدجواد تجويدي مسئول بسيج علمي پژوهشي سپاه حضرت قمربني هاشم (ع) استان نيز در اين دوره افزود: اين دوره ها در راستاي اجرايي کردن بيانيه گام دوم و همچنين تحقق شعار سال؛ «توليد، دانش بنيان، اشتغال آفريني» و فراهم سازي زمينه رشد مساوي و عدالت بين تمام اقشار و سطوح جامعه از لحاظ جغرافيايي برگزار مي شود.

 تجويدي تصريح کرد:  ما با شعار هر پايگاه مقاومت يک سنگر دانش بنيان، تمام پايگاه هاي محلي خودمان را در اين هسته هاي علمي قرار داديم و اين هسته هاي علمي زمينه استعداد يابي، جذب و حمايت مادي و معنوي در راستاي يک حرکت و يک رستاخيز علمي را برايشان فراهم مي کند.

وي ادامه داد: در همين راستا و در گام اول با يک فراخواني عمومي در سطح تمام استان، شهرستان ها و روستاها و حتي در مناطق عشايري، کساني که مي دانند و مايل هستند و يا استعدادي دارند يا طرح و اختراعي دارند، به اين کلاس ها دعوت مي شوند.

مسئول بسيج علمي پژوهشي سپاه حضرت قمربني هاشم (ع) گفت: ضمن اينکه طرح ها، ايده ها و اختراعات علاقه مندان بررسي مي شود، مشاوره هاي علمي لازم به آنها داده مي شود و راهنمايي که در اين سمت و سو مي بايستي انجام بگيرد، در اختيار آنها قرار مي دهيم.

تجويدي افزود: اگر آنها نياز به حمايت مادي و معنوي، مشاوره هاي علمي يا معرفي به دستگاه ها و نهادهاي مربوطه داشته باشند، انجام مي دهيم و در کنارشان هستيم.

وي خاطرنشان کرد:  هدايت به مراکز رشد در سطح بسيج و پارک علم و فناوري، و هدايت به سمت فراهم کردن ايجاد شرکت هاي دانش بنيان  و در نهايت اشتغال آفرين و توليد ثروت از اهداف برگزاري اين دوره ها به شمار مي رود.

سرهنگ تجويدي بيان کرد: اين طرح با همکاري پارک علم و فناوري انجام مي گيرد و در راستاي تحقق شعار امسال نيز هست و با شعار عملي، 10هزار نفر ساعت را مي خواهيم آموزش دهيم، که تا به امروز حدود 8هزار نفر ساعت در سطح استان انجام شده است.

مسئول بسيج علمي پژوهشي استان چهارمحال و بختياري در آخر گفت: در اين مراسم از 10 عنوان کتاب با موضوعات علمي، آموزشي و  دانشگاهي که توسط اعضاي هسته هاي علمي پايگاه هاي مقاومت بسيج شهرستان شهرکرد تأليف و تدوين شده، با حضور سردار علي محمد اکبري فرمانده سپاه حضرت قمربني هاشم (ع) رونمايي شد.

انتهاي پيام/1030 ج
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg