کد مطلب: 215689
متخصص بيماري‌هاي عفوني؛
دوره انتقال سوش جديد کرونا، 2 روز قبل و 10 روز بعد از بروز علائم است
تاریخ انتشار : 1401/05/12 11:54:29
نمایش : 650
متخصص بيماري‌هاي عفوني و فوکال پوينت سانتر کروناي چهارمحال و بختياري گفت: سويه کرونايي که در حال حاضر در کشور قالب است 10 روز بعد از علائم و دو روز قبل از شروع علائم دوره انتقال دارد که اين زمان حتما بايد رعايت شود، فرد مبتلا به کرونا 5 روز بايد در قرنطينه کامل باشد و پنج روز دوم حتما با ماسک در مکان‌هاي عمومي حاضر شود.
به گزارش هفت چشمه، ناصر خسروي متخصص بيماري‌هاي عفوني و فوکال پوينت سانتر کروناي چهارمحال و بختياري در گفت‌وگو با جهانبين نيوز؛ اظهار کرد: علائم کرونا با توجه به عوارضي که ايجاد مي‌کند مي‌تواند ادامه دار باشد که با استفاده از آنتي هيستامين‌هاي نسل دو مي‌توان بخشي از اين عوارض را از بين برد.
 
وي افزود: سرفه‌هاي که مزمن و ادامه‌دار هستند بيشتر سرفه‌هاي تحريکي هستند، در اين موارد ابتدا بايد از وجود PND بايد مطلع شويم، بعد برونشيتي که ايجاد مي‌کند و در نهايت اگر بيمار عارضه ريوي دارد يا خير بايد بررسي شود، هر کدام از اين موارد درمان مجزا دارد براي مثال در PND بايد درمان سينوزيست انجام شود، در برونشيت از آنتي هيستامين نسل دو به علاوه ضدسرفه استفاده مي‌شود و در گرفتاري‌هاي ريوي بايد ميزان کنترل دريافت شده از سوي بيمار چک شود و اسپري‌هاي استنشاقي مي‌تواند به کنترل سرفه وي کمک کند.
 
متخصص بيماري‌هاي عفوني ادامه داد: سويه کرونايي که در حال حاضر در کشور قالب است 10 روز بعد از علائم و دو روز قبل از شروع علائم دوره انتقال دارد که اين زمان حتما بايد رعايت شود، فرد مبتلا به کرونا 5 روز بايد در قرنطينه کامل باشد و پنج روز دوم حتما با ماسک در مکان‌هاي عمومي حاضر شود.
 
خسروي با اشاره به اينکه علائم گوارشي مي‌تواند شروع بيماري کرونا باشد، عنوان کرد: سرفه‌ها کرونا مي‌تواند از روزهاي چهارم ابتلا به بعد آغاز شود و بايد مراقب آن‌ها بود.
 
وي خاطرنشان کرد: ابتلا مجدد به سويه جديد کرونا يا همان BA4 , BA5 ربطي به درگيري با ويروس‌هاي قبلي ندارد، اين ويروس طبيعت ايمني گريز دارد و همچون سابق حتما بايد پروتکل‌هاي بهداشتي رعايت شود.
 
متخصص بيماري‌هاي عفوني اضافه کرد: سويه جديد کرونا دومرحله‌اي است، در هفته اول علائمي که ايجاد مي‌شود درمان علامتي و مصرف آنتي بيوتيک نياز دارد، در هفته دوم که انتظار مي‌رود ريه گرفتار شود حتما بايد علائم لحظه به لحظه چک شود.
 
خسروي درخصوص سرفه‌هاي ناشي از ابتلا به کرونا بيان کرد: بستگي دارد در چه مرحله‌ايي از کرونا دچار سرفه هستيم، اگر سرفه‌ها در ابتداي ابتلا هستند از داروهاي ضدسرفه ساده استفاده مي‌شود و اگر بيمار دچار برونشيت شده باشد بايد از داروهاي استنشاقي براي وي تجويز کرد، ولي اگر در هفته دوم باشد به لحاظ گرفتاري ريويي حتما بايد بررسي شود.
 
انتهاي پيام/1031ج
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg