کد مطلب: 205584
اختصاصي دانا/
پشت پرده جشن ديرهنگام براي ملکه در سفارت انگليس/ اسپانسرهاي جشن تولد "اليزابت دوم" در تهران چه کساني هستند؟+سند
تاریخ انتشار : 1401/03/01 14:49:44
نمایش : 629
سفارت انگليس در تهران در نظر دارد روز سه شنبه هفته جاري مراسم جشن تولد ملکه انگليس را در محل اين سفارت برگزار کند.

به گزارش هفت چشمه به نقل از شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ بر اساس اين گزارش، تولد ملکه انگليس مربوط به يک ماه قبل (۲۱ آوريل ميلادي، معادل اول ارديبهشت ماه خورشيدي) بود ولي معلوم نيست به چه دليل قرار است  سفارت انگليس جشن تولد ملکه را روز سوم خرداد و همزمان با سالروز آزادسازي خرمشهر که سمبل مقاومت و ايثار ملت ايران است برگزار کند.

 

بر اساس دعوت نامه اي که سفارت انگلستان براي مهمانانش ارسال کرده و يک نسخه آن در اختيار شبکه اطلاع رساني راه دانا قرار گرفته (تصوير در ادامه قابل ملاحظه است)  انگليسي ها علاقمندان به ملکه را دعوت کرده اند تا در آن روز در قلب تهران دور هم جمع‌ شده و نود و ششمين سالروز تولد ملکه خود را پاس بدارند.

 

تصوير دعوتنامه

 

آن طور که برخي اعلام کرده اند سفارت انگليس در تهران طي سال هاي گذشته، به مهمانان و شرکت هاي ايراني گفته بود که حامي مالي اين جشن تولد شده و هزينه هاي آن را تامين کنند.

در همين رابطه سال ۹۸، خبري منتشر شد مبني بر اينکه سفارت  به مهمانان گفته بود در حمايت مالي از اين مراسم مشارکت فعال داشته باشند.( تصوير اين ايميل در ادامه آمده است )

 

ايميل مربوط به سال 2019 درباره پرداخت هزينه هاي مراسم

 

شايد بهتر باشد براي شفاف سازي بيشتر در خصوص اين ماجرا سفير انگليس در تهران که بر امور اطلاعاتي نيز تخصص و اشراف دارد، اعلام کند که کدام افراد يا شرکت‌ها در شرايط تحريم و فشار بر ملت ايران، هزينه‌هاي هنگفت اين جشن را متقبل شده‌اند و البته رسانه‌هاي لندن نشين که داعيه دار هميشگي شفافيت و اطلاع‌رساني دقيق و کامل هستند، نيز مي توانند اين کار را انجام دهند.

بي‌بي‌سي فارسي، به عنوان رسانه رسمي دولت انگليس هم مي تواند يکي از همان مستندهاي به اصطلاح افشاگرانه خود را پيرامون ابعاد اين جشن و تأمين کنندگان مالي آن تهيه کند تا افکار عمومي در جريان جزئيات اين ماجرا قرار بگيرند.

از طرفي ديگر، اين مراسم در گير و دار اصلاحات اقتصادي و طرح مردمي سازي و توزيع عادلانه يارانه ها  در کشور و تلاش‌هاي دولت براي حل مشکلات مردم که قسمت بزرگي از آن به واسطه بدعهدي طرف‌هاي غربي برجام از جمله انگليس بر ملت ايران تحميل شده، برگزار مي شود.

از سويي ديگر نيز وزارت اطلاعات به تازگي در بيانيه‌اي اعلام کرده که دو تبعه اروپايي را به اتهام تلاش براي سازماندهي اغتشاش و ناامني در کشور بازداشت کرده است.

وقتي مطالب ياد شده و برخي موارد ديگر را در کنار هم قرار دهيم مي بينيم دور از ذهن نيست که درست در روزهايي که رسانه‌هاي فارسي زبان مستقر در لندن در حال تلاش و فعاليت حداکثري در به آشوب کشيدن کشور، تحريک برخي عناصر در خاک ايران و به انحراف کشاندن مطالبات به حق مردم در حوزه مسائل اقتصادي هستند، سفارت انگليس در تهران نيز قصد داشته باشد در پوشش مهماني و جشن آن هم با تاخير قابل ملاحظه، ادامه اين پروژه را طرح‌ريزي و سازمان‌دهي کند چرا که سوابق، زمينه فعاليت و مهارت هاي سفير فعلي انگليس در تهران در کنار تاريخچه اقدامات خصمانه انگليسي ها در قبال ايران، گزاره هاي فوق را تاييد و پررنگ تر مي کنند. 

رئيس اداره ضدتروريسم، مدير اداره امنيت ملي، سفير انگليس در يمن (مستقر در رياض-همزمان با تجاوز سعودي به آن کشور)، دبير اول تهديدات استراتژيک و مسئول مسائل مربوط به مقابله با گسترش سلاح هاي هسته‌اي در واشنگتن تنها بخشي از سوابق جناب آقاي سايمون شرکليف، سفير انگليس در تهران هستند.

انگليس هم ليست بلند و بالايي از اقدامات عليه منافع ايران به ويژه در دوران تاريخ معاصر دارد تا جايي که جمله «کار، کار انگليسي هاست» در فرهنگ عامه رواج يافته و حتي تبديل به ضرب المثل شده است.

عامليت در قحطي بزرگ و مرگ بيش از ‎٩‏ ميليون ايراني در جريان اشغال ايران در جنگ جهاني اول، استعمار و استثمار ايران به مدت نزديک به دو قرن و نقش آفريني در روي کار آمدن سلسله پهلوي، کودتاي ۲۸ مرداد، حمايت از صدام در جنگ ۸ ساله تحميلي به ملت ايران، ميزباني و حمايت از گروهک هاي تروريستي ضدانقلاب در لندن، همکاري و مباشرت در تحريم‌هاي ظالمانه عليه ملت ايران و بدعهدي در انجام تعهدات برجامي در راستاي کمک به سياست فشار حداکثري ترامپ، دروغ‌پراکني، عمليات رواني و خباثت مستمر و ۲۴ ساعته رسانه‌هاي ملکه ازجمله بي‌بي‌سي، ايران اينترنشنال، منوتو با هدف القاي نااميدي و ناامن نمودن ايران تنها گوشه‌اي از کارنامه سياه دولت انگليس در تاريخ معاصر ايران است.

هر چند که انگليسي ها همچنان در پي اقدامات ضدامنيتي در ايران هستند، اما شرايط ايران، منطقه و عرصه بين الملل در مقايسه با گذشته که بريتانيايي ها در آن يکه تازي مي کردند، تغيير عمده اي کرده است و امروز اين کشور درگير بحران هاي ناشي از برگزيت، مطالبات استقلال طلبانه اسکاتلند و مشکلاتي ديگر است.

انتهاي پيام
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg