کد مطلب: 205582
رئيس سازمان جهاد کشاورزي چهارمحال و بختياري/
مشکلي در تامين و توزيع کالاهاي اساسي نداريم/ هدفمندي يارانه‌ها، باعث افزايش توليد و کاهش قيمت‌ها مي‌شود
تاریخ انتشار : 1401/03/01 14:00:49
نمایش : 578
رئيس سازمان جهاد کشاورزي چهارمحال و بختياري گفت: از لحاظ تامين و توزيع کالاي اساسي مشکلي در چهارمحال و بختياري وجود ندارد و اميد است با اجراي طرح هدفمندي يارانه‌ها و اصلاح قيمت‌ها ميزان توليدات بخش کشاورزي افزايش يابد، يک قائده کلي وجود دارد که وقتي عرضه افزايش پيدا کند قيمت‌ها نيز رو به کاهش مي‌گذارد.
به گزارش هفت چشمه،  عطا الله ابراهيمي رئيس سازمان جهاد کشاورزي چهارمحال و بختياري در گفت‌وگو با جهانبين نيوز؛ اظهار کرد: مجموعه جهاد کشاورزي مسؤوليت تامين امنيت غذايي مردم را برعهده دارد.
 
وي افزود: براي تامين امنيت غذايي در جامعه ابتدايي‌ترين کاري که بايد انجام شود اين است که از مکفي بودن توليدات در بخش کشاورزي اطمينان حاصل کنيم.
 
رئيس سازمان جهاد کشاورزي چهارمحال و بختياري ادامه داد: اين استان و کشور ايران در يک منطقه خشک جهان واقع شده است، متوسط بارندگي کشور درمقايسه با متوسط جهاني حدود يک‌سوم است لذا اقتضاعات تامين امنيت غذايي اين است که بهره‌وري آب را در مرحله اول به درستي انجام دهيم و توليداتي که در بخش کشاورزي وجود دارد با نگاه به توسعه پايدار باشد.
 
ابراهيمي عنوان کرد: از همين رو برخي اقلام آب‌بر مثل سويا و ذرت ضرورت ندارد در کشور و يا حتي چهارمحال و بختياري کشت شود، بنابراين سياست کلي اين است که اگر سطح زير کشت ثابت است، توليد در واحد سطح افزايش يابد تا بتوان کالاهاي استراتژيک مثل ذرت، گندم،  دانه‌هاي روغني و... را به اندازه نياز کشور توليد کنيم.
 
ابراهيمي خاطرنشان کرد: اولين نکته براي تامين امنيت غذايي مردم بحث توليد گندم است، علي‌رغم اينکه در سال‌هاي گذشته شرايط خشکسالي بر کشور حاکم بوده است تلاش شده تا مراحل داشت و کاشت به درستي انجام شود تا ميزان توليدات گندم به اندازه کافي برسانيم تا بخشي از نياز مردم تامين شود.
 
وي اضافه کرد: چند کالا، به عنوان کالاهاي اساسي بخش کشاورزي محسوب مي‌شوند که ازجمله آن‌ها مي‌توان به برنج، روغن، شکر، آرد و... اشاره کرد، مجموعه جهاد کشاورزي برحسب وظيفه‌اي که دارد، همچنين براساس قانون نظارت که بخشي از وظايف وزارت صمت براي نظارت بر بازار را برعهده اين مجموعه قرار داده است، تلاش داشته تا اين کالاها را به اندازه کافي تامين کند و در اختيار مردم قرار دهد.
 
رئيس سازمان جهاد کشاورزي چهارمحال و بختياري بيان کرد: بخشي از کالاهاي ذکر شده در اين استان توليد مي‌شوند و بخش ديگر در خارج از استان که در صورت نياز تامين مي‌شود، در خصوص اقلام پرووتئيني مثل گوشت، شير، لبنيات و... همچنين آرد، شکر و روغن ذخاير استان تکميل است و جاي نگراني نيست.
 
ابراهيمي با اشاره به طرح مردمي و هدفمندسازي نظام يارانه‌اي نيز گفت: اين طرح ممکن است مشکلاتي ايجاد کند و بخش‌هايي تحت فشار قرار گيرند اما در نهايت جمع‌بندي اين کار به نفع مردم خواهد بود چراکه برخي رانت‌هايي که در فرايند تامين و توزيع وجود داشت، برداشته مي‌شود.
 
وي تاکيد کرد: اختلاف فاحشي بين مبلغ تامين کالاهاي اساسي با ارز 4200 توماني و ارز نيمايي وجود داشت، همين امر باعث سوءاستفاده‌هايي در فرايند زنجيره تامين و توزيع مي‌شد، اميد است اجراي اين طرح به نفع توليد و افزايش بهره‌وري توليدات بخش کشاورزي باشد.
 
رئيس سازمان جهاد کشاورزي چهارمحال و بختياري تصريح کرد: در مجموعه جهاد کشاورزي و همچنين توليدکنندگان اين بخش تلاش مي‌شود بهره‌وري افزايش يابد و با تامين هر چه بيشتر کالاهاي اساسي و رقابتي که ايجاد مي‌شود قيمت‌ها نزولي باشد.
 
ابراهيمي عنوان کرد: از لحاظ تامين و توزيع کالاي اساسي مشکلي در چهارمحال و بختياري وجود ندارد و اميد است با اجراي طرح هدفمندي يارانه‌ها و اصلاح قيمت‌ها ميزان توليدات بخش کشاورزي افزايش يابد، يک قائده کلي وجود دارد که وقتي عرضه افزايش پيدا کند قيمت‌ها نيز رو به کاهش مي‌گذارد.
 
انتهاي پيام/1031ج
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg