کد مطلب: 205579
قهرمانانِ دور از خانه و سه چراغ قرمز براي رئيسي که پاسخگو نيست
تاریخ انتشار : 1401/02/28 11:45:18
نمایش : 634
وزنه برداري قهرمانان پر آوازه زيادي دارد که اين روزها به دليل مديريت ناکارآمد در فدراسيون، از خانه خود دور مانده‌اند.

به گزارش هفت چشمه به نقل از فارس، داستان وزنه برداري کشور هر روز غم انگيز تر مي‌شود و آنچه که عيان است اينکه وضع اين رشته چندان براي مسئولان فدراسيون و وزارت ورزش مهم نيست. همه چيز به حال خود رها شده و روزها يکي پس از ديگري بي ثمر به پايان مي‌رسد.

رشته‌اي که قهرمانان پر آوزاه‌اي در ايران، آسيا و جهان دارد و مدال ها و مقام‌هاي متعددي را در دنياي وزنه برداري بدست آورده است، به روزي افتاده که تنها با دو ورزشکار به مسابقات جهاني مي‌رود و يک نفر از آنها به دليل آنچه نارضايتي از شرايط عنوان کرده هم سوداي ماندن مي‌کند و ديگر به ايران باز نمي‌گردد.

اما چه شد که وزنه برداري ايران که پتانسيل زيادي هم دارد به چنين روزي افتاده است؟ چه شده که قهرمانان اين رشته همگي خارج از گود هستند و فدراسيون ديواري به دور خودش کشيده که اجازه نمي دهد کسي از چند کيلومتري آن هم رد شود؟ علي مرادي منتقدان و مخالفان زيادي دارد، از پيشکسوت و قهرمانان سابق گرفته تا ملي پوشان فعلي و مربيان همه از شرايط موجود ابراز نارضايتي مي‌کنند. او که به عنوان پدر اين خانواده بايد آرامش را در خانه حاکم کند، خودش در راس ناآرامي‌ها قرار دارد و به کسي هم پاسخگو نيست.

او که داستان بازنشستگي‌اش در ماه‌هاي اخير مطرح بوده، همچنان در راس کار قرار دارد، اما روزمرگي فدراسيون زير نظرش را فرا گرفته و مشخص نيست تکليف اين رشته مدال آور به کجا خواهد رسيد. حسين رضازاده، کوروش باقري، بهداد سليمي، حسين توکلي، سهراب مرادي و کيانوش رستمي و ...که هرکدام در دنياي وزنه برداري پر آوازه هستند، الان کجا قرار دارند؟ چرا آنها از خانه خود رانده شده‌اند و سراغي از آنها گرفته نمي‌شود؟ چطور مي‌شود يک رئيس فدراسيون که سالهاست در وزنه برداري پشت ميز رياست نشسته، تمام قهرمانان خود را کنار مي‌زند و نمي تواند آنها را دور هم جمع کرده و وزنه برداري را از اين بن بست خارج کند؟

حسين مقامي، دبير سابق فدراسيون در اين باره مي‌گويد: 4 سال است که ما مي‌گوييم وزنه‌برداري در حال نابود شدن است و اين صحبت‌ها هم بدون غرض و مرض است. در حالي که وزنه‌برداري کشورمان مي‌تواند شرايط خوبي داشته باشد و روند موفقيت ادامه پيدا کند، اما به خاطر ضعف مديريت دچار حواشي مي‌شود. درست است که مشکلات زيادي در ورزش ما به خصوص بحث مالي وجود دارد، اما رئيس يک فدراسيون به عنوان پدر آن مجموعه مي‌تواند با صحبت کردن و انگيزه دادن به ورزشکاران کمک کند، اما علي مرادي اصلا پاسخگو نيست و اين يک توهين به جامعه ورزش و وزنه برداري است.

مقامي خطاب به وزير ورزش و جوانان گفت: علي مرادي هم دوره‌اش تمام شده و هم بازنشسته است، اما حضور او چه سودي به حال ورزش و وزنه‌برداري دارد.شما ببينيد؛ علي مرادي در ورزش ايران وجهه بهتري دارد يا محمدرضا طالقاني؟ ‌من مانده‌ام چرا با اين وضعيت مماشات مي‌کنند و تاوان اين ضعف مديريت را‌‌‌‌‌‌‌‌ نظام و ورزش کشور ما مي‌دهد. چند سال است فرياد مي‌زنم هر روز بودن علي مرادي در فدراسيون وزنه برداري يک سال اين رشته را‌‌‌‌‌‌‌‌ عقب مي‌اندازد، اما گوش شنوايي نيست.  زماني حسين رضازاده با حک کردن نام حضرت ابوالفضل (ع) روي پيراهنش و قهرماني در المپيک، دنيا را‌‌‌‌‌‌‌‌ تکان مي‌داد، حالا به جايي رسيده‌ايم که رفتن يک دختر نوجوان و پناهنده شدنش تيتر اول همه رسانه‌ها شده است!

به گزارش فارس، وزنه برداري ايران هنوز هم مي‌تواند به روزهاي اوج خود باز گردد و با آرامش به کارش ادامه دهد، به شرط آنکه تغيير و تحول اساسي در اين فدراسيون صورت بگيرد. علي مرادي امتحان خود را پس داده و بايد يک هواي تازه وارد اين فدراسيون شود. قهرماناني در اين رشته حضور دارند که اگر به آنها ميدان داده شود، قطعا مي‌توانند شرايط بهتري را رقم بزنند. در اين بين نقش وزارت ورزش و جوانان هم مهم است و در صورت ادامه داشتن اين شرايط مشخص نيست آينده اين رشته المپيکي و پر مدال به کجا خواهد رسيد.

انتهاي پيام/

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg