کد مطلب: 205559
کارشناس طب سنتي:
افسردگي، ياس و نااميدي پيامد سفيدي زودرس مو/ طبعتان را گرم کنيد مشکل تغيير رنگ مو رفع مي‌شود
تاریخ انتشار : 1401/02/19 11:52:39
نمایش : 674
کارشناس طب سنتي گفت: افرادي که دچار سفيدي موي زودرس مي‌شوند بايد سردي مزاج خود را درمان کنند و غذاهايي نظير آرد سبوس‌دار گندم، نان جو، جوانه‌هاي گندم و جو و انواع کلم و لوبيا، لبو، توت فرنگي و نخود و... را در وعده‌هاي غذايي خود بگنجانند.
به گزارش هفت چشمه، قاسمي کارشناس طب سنتي در گفت‌وگو با جهانبين نيوز؛ اظهار کرد: در قديم‌الايام سفيدي مو در ايام کهولت و پيري اتفاق مي‌افتاد، اما امروزه علاوه‌بر پيري مصرف داروهاي مختلف شيميايي و غذاهاي صنعتي، استرس و اضطراب و سردي مزاج باعث سفيدي زودرس موها مي‌شود.
 
وي با بيان اينکه سفيدي زودرس در افراد ميانسال و جوان کسالت، افسردگي و ياس و نااميدي را به همراه دارد تصريح کرد: طب سنتي راه‌هاي مختلف درماني براي درمان سفيدي مو دارد.
 
قاسمي بيان داشت: گياه مريم گلي علاوه‌بر تقويت موي سر تارهاي سفيد و خاکستري مو را نيز درمان کرده و پوشش مي‌دهد که براي اين منظور 50 گرم از گياه خشک مريم گلي يا چز کوهي را با پنج ليوان آب با شعله ملايم حدود 20 دقيقه جوشانده، سپس از روي حرارت برداشته و مي‌گذاريم پنج الي 6 ساعت رنگ پس دهد، سپس محلول را صاف کرده و در يک ظرف شيشه‌اي ريخته و محلول آماده شده را قبل از استحمام به مدت 20 دقيقه بر روي مو قرار داده و به آهستگي ماساژ داده و بعد از آن مو را با شامپو بچه شست و شو داده شود، مجددا مقداري از محلول را روي سر ريخته و بعد از پنج دقيقه مو را آبکشي شود.
 
اين کارشناس طب سنتي با بيان اينکه برگ درخت گردو هم يکي ديگر از موادي است که براي پوشاندن موهاي سفيد کاربرد دارد، اضافه کرد: همانطور که پوست سبز گردوي تازه دست‌ها را رنگي مي‌کند به همان ميزان هم جوشانده تهيه شده از برگ گردو براي پنهان کردن موهاي سفيد بسيار موثر است.
 
قاسمي بيان داشت: افرادي که دچار سفيدي موي زودرس مي‌شوند بايد سردي مزاج خود را درمان کنند و غذاهايي نظير آرد سبوس‌دار گندم، نان جو، جوانه‌هاي گندم  و جو و انواع کلم و لوبيا، لبو، توت فرنگي و نخود و... را در وعده‌هاي غذايي خود بگنجانند.
 
انتهاي پيام/1026ج
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg