کد مطلب: 205550
گزارش ورلدساکر از مسير يوزها با سرمربي کروات؛
اسکوچيچ: هرگز مهمان‌نوازي ايرانيان را جاي ديگري نديده‌ام/ مرا دست‌کم مي‌گرفتند و به من احترام نمي‌گذاشتند!
تاریخ انتشار : 1401/02/14 13:10:05
نمایش : 657
نشريه آميريکايي ورلد ساکر طي گزارشي به بررسي شرايط تيم ملي فوتبال کشورمان و سرمربي کروات‌اش پرداخت.

به گزارش هفت چشمه به نقل از خبرگزاري دانا؛ سايت معتبر «ورلد ساکر» طي گزارشي به وضعيت تيم ملي فوتبال کشورمان پرداخت و دراگان اسکوچيچ، سرمربي يوزهاي سپيدپوش پارسي را زير ذره‌بين گرفت. اين نشريه آمريکايي طي اين مقاله نگاهي به شرايط پسران تيم ملي در جام جهاني ۲۰۲۲ قطر داشت.

"دراگان اسکوچيچ، سرمربي تيم ملي ايران در شهر بندري آدرياتيک به دنيا آمد. دوران حرفه‌اي او به عنوان يک هافبک از سال ۱۹۸۷ تا ۲۰۰۴ طول کشيد. برجسته‌ترين دوران او در تيم اسپانيايي لاس‌پالماس بود که در دسته دوم اسپانيا حضور داشت. او دوران فوتبالي درخشاني نداشت اما با اين وجود پيشگام بود. او در حال حاضر سرمربي تيم ملي ايران براي جام جهاني ۲۰۲۲ است.
 
اسکوچيچ پس از بازنشستگي از دوران فوتبال خود در سال ۲۰۰۴ به مربي‌گري روي آورد و هدايت ۸ تيم را بر عهده داشته که از اين تعداد، ۴ تيم از تيم‌هاي اسکوچيچ از ليگ برتر خليج فارس ايران بودند. بزرگ‌ترين افتخار او در سال ۲۰۰۶ با تيم رجيکا به دست آمد؛ اسکوچيچ در اولين و تنها فصل هدايت تيمش در سال ۲۰۰۶-۲۰۰۵ رجيکا را به دومين جام معتبر کرواسي رساند. پس از حضور در اسلووني، کويت و عربستان سعودي، او براي يک فصل به رجيکا بازگشت و سپس وارد صحنه فوتبال ايران شد.
 
در فصل ۲۰۱۳ ليگ برتر خليج فارس، اسکوچيچ هدايت ملوان را بر عهده داشت و اين تيم را به مقام هفتم ليگ رساند که بهترين عملکرد باشگاه در ليگ برتر است، در آن فصل تيم فولاد قهرمان ليگ برتر خليج فارس شد. سپس فولاد با اسکوچيچ به عنوان سرمربي خود قرارداد امضا کرد تا اين مربي کروات حضور در تيم فولاد را تجربه کند.
 
اسکوچيچ پس از يک سال حضور در  صنعت نفت به عنوان سرمربي تيم ملي ايران منصوب شد و از ۶ فوريه ۲۰۲۰، ايران را به رکورد چشمگير ۱۵ برد، يک مساوي و يک باخت رسانده. ايران با درصد برد ۸۸ درصدي و ۱۳ بازي از ۱۴ بازي اول خود توانست به جام جهاني راه يابد. آن‌ها در تمام مراحل مقدماتي جام جهاني ۲۰۲۲ در صدر گروه خود قرار گرفتند و در جايگاه اول بودند. ايران اولين تيم در آسيا بود که به جام جهاني راه يافت.
 
تيم ملي فوتبال ايران در جام جهاني با تيم‌هاي آمريکا، انگليس و نماينده اروپا هم‌گروه شده که همه نگاه‌ها در اين گروه به بازي حساس ايران و آمريکا معطوف خواهد بود. البته گرگ برهالتر، سرمربي تيم ملي آمريکا به آسوشيتدپرس گفت: براي ما، اين يک بازي فوتبال است. ما براي ايران احترام زيادي قائليم. فکر مي‌کنيم تيم خوبي است و اکنون ما فقط در تلاشيم تا بفهميم چگونه آن‌ها را شکست دهيم.
 
دراگان اسکوچيچ به عنوان سرمربي تيم هاي مختلف باشگاهي و تيم ملي ايران در ۸ سال گذشته در اين کشور اقامت داشته. اين مربي درباره شرايط زندگي در ايران گفت: ايران متفاوت از آن چيزي است که مردم فکر مي‌کنند. همه از سياست حرف مي‌زنند اما من هرگز مهمان‌نوازي ايرانيان را جاي ديگري نديده‌ام.
 
همان طور که او ادعا مي‌کند، تمرکز اسکوچيچ بر روي ورزش است، نه سياست. با توجه به برگزاري جام جهاني قطر، ايران اميدوار است با توجه به نزديکي به کشور ميزبان بازي‌ها عملکرد خوبي داشته باشد. اين مربي در پايان گفت: خيلي‌ها من را دست کم گرفتند و به من احترام نمي‌گذاشتند اما من خيلي خوشحالم چون خودم را ثابت کردم."
 
انتهاي پيام/
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg