کد مطلب: 205323
عزيزي در گفت‌وگو با دانا:
دوران نگاه ويژه به اروپا داشتن تمام شده است/ ديپلماسي متوازن و هوشمندانه ديوار تحريم ها را تخريب خواهد کرد
تاریخ انتشار : 1400/10/29 11:56:30
نمایش : 802
نايب رئيس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي گفت: چنانچه دستگاه ديپلماسي کشورمان با هوشمندي سياست هاي متوازن را با کشورهاي مختلف دنيا دنبال کند و تنها به ديوار غرب تکيه ندهد مي تواند در مسئله توسعه و رونق اقتصادي در کشور تداوم بخش باشد و ديوار تحريم ها را دچار فروپاشي خواهد کرد.

به گزارش هفت چشمه، «ابراهيم عزيزي»، نايب رئيس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي در گفت و گو با خبرنگار سياسي شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ با اشاره به اينکه روسيه يک شريک قدرتمند براي جمهوري اسلامي ايران است که در سايه تعامل دو کشور، منافع هر دو ملت تامين خواهد شد گفت: مبادلات اقتصادي با روسيه مي تواند در ابعاد گسترده در کشور تاثيرگذار باشد.

وي با اشاره به اينکه سفر رئيس جمهور به روسيه مي تواند در عرصه هاي مختلف که در سالهاي اخير مغفول مانده است تحول بخش باشد عنوان کرد: چنانچه دستگاه ديپلماسي کشورمان با هوشمندي سياست هاي متوازن را با کشورهاي مختلف دنيا دنبال کند و تنها به ديوار غرب تکيه ندهد مي تواند در مسئله  توسعه و رونق اقتصادي در کشور تداوم بخش باشد و ديوار تحريم ها را دچار فروپاشي خواهد کرد.

نايب رئيس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با بيان اينکه اروپا بايد بداند دوراني که در ايران از سوي دولت مستقر نگاه ويژه اي نسبت به آنها وجود داشت تمام شده است عنوان کرد: حاصل نگاه ويژه دولت قبل به اروپا حاصلش زياده خواهي و پررويي آنها نسبت به ملت ايران بود اما ديپلماسي دولت سيزدهم در پي قطع نگاه هاي ويژه و خاص به اروپا و غرب است.

عزيزي با اشاره به اينکه مبادلات اقتصادي با اوراسيا و کشورهاي عضو شانگهاي موقعيت مناسبي براي افزايش همکاري با کشورهايي است که منافع مشترک با جمهوري اسلامي ايران دارند ادامه داد: سفر وزير امور خارجه به چين يکي از اقدامات مطلوب به موازات انجام مذاکرات وين بود و نشان داد که سياست خارجي ايران تخم مرغ هايش را در يک سبد قرار نمي دهد بلکه همزمان با مذاکرات با اروپا راهبردهاي منطقه اي و سياست متوازن با کشورهاي همسايه را نيز دنبال مي کند.

نماينده مردم شيراز در مجلس با بيان اينکه متاسفانه در دولت قبل سياستي در روابط منطقه اي باعث شد که کشور در جاده يک طرفه اعتماد به غرب با سرعت پيش برود تصريح کرد: حرکت در جاده يک طرفه اعتماد به غرب باعث شد بسياري از منافع کشور در 8 سال گذشته به مخاطره افتاده و هر چقدر هم که به دولتمردان نسبت به اين مسئله هشدار مي داديم گوشي شنوا در دولت براي اين توصيه ها وجود نداشت.

عزيزي خاطرنشان کرد: دولت سيزدهم در پي ديپلماسي چند محصولي و سياست متوازن و نيز روابط نزديک و دوستانه با کشورهاي شرقي است تا راهبرد جمهوري اسلامي ايران براي تحقق حقوق ملت عملياتي شود.

انتهاي پيام/ک

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg