کد مطلب: 205314
عضو هيئت رئيسه مجلس در گفت‌وگو با دانا:
مذاکرات وين ارتباطي به توافق با کشورهاي آسيايي ندارد/ دولت به دنبال ديپلماسي تک محصولي نيست
تاریخ انتشار : 1400/10/26 10:14:19
نمایش : 782
نماينده مردم اهواز و عضو هيئت رئيسه مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اينکه همه کشورها به دنبال تامين منافع خود هستند گفت: ايران هم در پي منافع ملت مذاکره و توافق مي کند بنابراين مذاکره در وين ارتباطي به توافق ايران با چين يا روسيه ندارد.

به گزارش هفت چشمه، «مجتبي يوسفي»، عضو هيئت رئيسه مجلس شوراي اسلامي در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ با اشاره به اينکه در 8 سال گذشته دستگاه ديپلماسي و تيم مذاکره کننده کشورمان مدعي بود که ديپلمات به دنيا آمده و زبان غربي ها را بلد است، گفت: زماني که مردم براي حفظ مرزهاي اين کشور در جنگ تحميلي با دشمن بعثي مي جنگيدند و بعد از آن دوران بازسازي کشور را پشت سر مي گذاشتند مدعيان ديپلماسي با سرمايه ملت در اروپا و آمريکا تحصيل مي کردند.

وي با اشاره به اينکه اين ديپلمات ها در اروپا تحصيل کردند تا باري از دوش ملت بردارند اما تمام تلاششان ضربه زدن به تماميت ارضي کشور شد تصريح کرد: در دولت قبل مذاکره کنندگان گفته بودند که راه حل مشکلات کشور را مي دانند و بدون شک راه نجات کشور توافق با کدخداست با همين استدلال فرصت سوزي کرده و تمام فرصت هاي منطقه اي و آسيايي کشور را از بين بردند.

يوسفي با اشاره به اينکه دولت به دنبال ديپلماسي تک بعدي و تک محصولي نيست که فقط به دنبال تعامل با کشورهاي اروپايي باشد عنوان کرد: بايد در کنار مذاکره با اروپا زمينه مساعد براي سرمايه گذاري در حوزه کشورهاي منطقه اي را نيز فراهم کرد و از مراودات پولي به جاي اتکا به دلار غفلت نکرد.

عضو هيئت رئيسه مجلس با اشاره به اينکه دولت و مجلس مخالف مذاکره با اروپا نيستند تصريح کرد: نبايد ديپلماسي محدود به مذاکره با اروپا شود تا جايي که رايزن اقتصادي در کشورهاي منطقه اي نداشته باشيم سياست دولت قبل باعث شد که صادرات محصولات غذايي و کشاورزي به کشورهاي منطقه از جمله روسيه و افغانستان و پاکستان به طور کلي تعطيل شود.

نماينده مردم اهواز با اشاره به اينکه همه کشورهاي به دنبال تامين منافع خود هستند عنوان کرد: ايران هم در پي منافع ملت مذاکره و توافق مي کند بنابراين مذاکره در وين ارتباطي به توافق ايران با چين يا روسيه ندارد.

يوسفي با اشاره به اينکه اگر کسي منافع خود را در ايران دنبال کند و پس از آن در پي براندازي در کشور باشد ملت ايران چنين خيانتي را تاب نخواهد آورد خاطرنشان کرد: جنتلمن هاي غربي از يک سو پاي ميز مذاکره به دنبال تامين منافع خود هستند و از سوي ديگر مدام براي براندازي و ضربه زدن به نظام جمهوري اسلامي ايران نقشه مي کشند.

انتهاي پيام/ک

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg