کد مطلب: 205003
مديرکل هواشناسي چهارمحال و بختياري مطرح کرد
پيش‌بيني افزايش ابر و بارش‌هاي رگباري در چهارمحال و بختياري
تاریخ انتشار : 1400/05/12 13:47:17
نمایش : 770
مديرکل هواشناسي چهارمحال و بختياري گفت: با افزايش ابر بارش‌هاي رگباري و پراکنده در سطح استان پيش‌بيني مي‌شود که اين بارش‌ها به‌ويژه در روز چهارشنبه شديدتر است.
به گزارش هفت چشمه، مهران چراغ‌پور مديرکل هواشناسي چهارمحال و بختياري در گفت‌وگو با جهانبين نيوز; اظهار کرد: تا پايان هفته ناپايداري‌هايي را در سطح استان خواهيم داشت.

وي افزود: افزايش ابر و وزش شديد و نسبتاً شديد باد طي روزهاي آينده در چهارمحال و بختياري دور از انتظار نيست.

مديرکل هواشناسي چهارمحال و بختياري ادامه داد: با افزايش ابر بارش‌هاي رگباري و پراکنده در سطح استان پيش‌بيني مي‌شود که اين بارش‌ها به‌ويژه در روز چهارشنبه شديدتر است.

چراغ‌پور عنوان کرد: انتظار مي‌رود تمرکز بارش‌ها در شمال غرب استان در شهرستان‌هاي کوهرنگ و غرب اردل و همچنين جنوب شرق در شهرستان‌هاي لردگان، خانميرزا به‌خصوص منطقه مالخليفه بيشتر از ديگر نقاط استان باشد.

وي خاطرنشان کرد: با توجه به اينکه در فصل تابستان هستيم امکان اينکه بارش‌هاي نقطه‌اي منجر به جاري شدن سيلاب شود وجود دارد بنابراين توصيه مي‌شود طي اين مدت اطراف رودخانه‌ها و مسيل‌ها توقفي نباشد.

مديرکل هواشناسي چهارمحال و بختياري اضافه کرد: احتمال رخداد رعد و برق و صاعقه وجود دارد، لذا از صعود به ارتفاعات جدا خودداري شود.

چراغ‌پور يادآور شد: وزش شديد و نسبتاً شديد باد در بعدازظهرها مي‌تواند باعث خيزش گرد و خاک در مناطق مستعد مثل دشت شهرکرد و بروجن شود که کاهش ديد را به دنبال خواهد داشت.

وي بيان کرد: انتقال گرد و غبار رقيق از استان‌هاي هم‌جوار به چهارمحال و بختياري پيش‌بيني مي‌شود.

مديرکل هواشناسي چهارمحال و بختياري تأکيد کرد: به لحاظ دمايي تغييرات قابل‌ملاحظه‌اي نخواهيم داشت، شب گذشته با وجود وزش باد دماي پايين‌تري احساس مي‌شد اما کمينه دماها در اکثر نواحي تقريباً دو درجه افزايش داشته است.

چراغ‌پور تصريح کرد: شب گذشته دماي هواي شهرکرد به 17 درجه سانتي گراد رسيد و بروجن با 14 درجه سانتي‌گراد خنک‌ترين ايستگاه در چهارمحال و بختياري بود، همچنين در گرم‌ترين زمان هم لردگان با بيشينه دماي 37 درجه گرم‌ترين ايستگاه در استان به ثبت رسيد.

وي ادامه داد: دماي فعلي در شهرکرد 21 درجه است که نسبت به روز گذشته در اين ساعت تغييري نداشته است.

انتهاي پيام/1031ج
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg