کد مطلب: 204999
حذف تلخ موسوي از رينگ المپيک؛
به‌روزرساني؛ المپيک توکيو| آقاييِ «ثريا» در نخستين راند المپيکي/ واليبال ايران در توکيو غُريد!
تاریخ انتشار : 1400/05/04 12:40:04
نمایش : 909
چهارمين روز از بازي‌هاي المپيک ۲۰۲۰ توکيو از بامداد امروز در حال برگزاري‌ست که نمايندگان کاروان ستارگان ايران‌زمين به مصاف رقباي خود مي‌روند.

به گزارش هفت چشمه به نقل از  شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ چهارمين روز از بازي‌هاي المپيک ۲۰۲۰ توکيو براي کاروان اعزامي ورزشکاران کشورمان به دهکده برگزاري رقابت‌ها از بامداد امروز به وقت تهران آغاز شد. طبق برنامه روز چهارم اين تورنمنت بزرگ، نمايندگان ايران در رشته‌هاي واليبال، بدمينتون، بوکس و شنا به جدال با رقباي خود مي‌پردازند.

نمايش درخشان بلندقامتان واليبال ايران در دومين گام

تيم ملي واليبال کشورمان در دومين جدال المپيکي خود در دهکده بازي‌هاي ۲۰۲۰، از حوالي ساعت ۴:۳۰ به وقت تهران مقابل تيم ملي واليبال ونزوئلا قرار گرفت و توانست با ارائه يک بازي درخشان و حساب‌شده، با نتيجه قاطعانه ۳ بر صفر از پس حريف غربي خود بربيايد. سعيد معروف، امير غفور، مسعود غلامي، اصغر مجرد، ميثم صالحي، ميلاد عبادي‌پور و مهدي مرندي (ليبرو)، بازيکنان شروع کننده ايران در اين بازي بودند.

شاگردان ولاديمير آلکنو که پس از کسب يک پيروزي حساس و روحيه‌بخش مقابل لهستاني‌ها پا به اين ديدار نه‌چندان دشوار گذاشته بودند، توانستند با احتساب پوئن‌شماري ۲۵ بر ۱۷، ۲۵ بر ۲۰ و ۲۵ بر ۱۸ به ۳ امتياز دست يابند. تيم ملي ايران در بازي سوم خود در المپيک ۲۰۲۰ توکيو از ساعت ۴:۳۰ بامداد چهارشنبه ۶ مرداد ۱۴۰۰ به مصاف کانادا مي‌رود.
 
 
امير غفور و ميثم صالحي در اين بازي به ترتيب ۱۶ و ۱۳ امتياز براي تيم کشورمان کسب کردند. انريکه ويلنر نيز ۱۵ امتياز براي ونزوئلا به دست آورد. امير خوش‌خبر و سيامک افروزي، سرپرست و فيزيوتراپ تيم ملي واليبال نيز اجازه خروج  از قرنطينه در دهکده بازي‌هاي المپيک ۲۰۲۰ توکيو را گرفتند.
 
واليباليست‌ها در سالن خالي از جمعيت به رقابت پرداختند‌ اما کميته برگزاري بازي‌ها سالن واليبال را به فضاي شادي تبديل کرده بود که در اين ديدار پخش آهنگ از خوانندگان ايراني براي تيم واليبال ايران صورت گرفت و هر زمان تيم ايران امتياز مي‌گرفت، در سالن موزيکي از خوانندگان ايراني پخش مي‌شد. صداي محسن چاوشي، سيروان خسروي، اميد حاجيلي، شهاب مظفري، علي ياسيني و رضا بهرام در سالن واليبال پخش شد.
 
تنها تماشاگران اين ديدار به جز رسانه‌ها و مسئولان تيم، چند نفر از داوطلبان بازي‌ها هم بودند. ولاديمير آلکنو بيشتر زمان مسابقه دست‌ها را از پشت به‌هم گره کرده بود و کنار خط راه مي‌رفت؛ هر بازيکني که امتياز مي‌گرفت به استقبالش مي‌رفت و به او دست مي‌داد. 
 
مسعود سلطاني‌فر و سيدرضا صالحي‌اميري، وزير ورزش‌وجوانان و رئيس کميته ملي المپيک کشورمان نيز با حضور در محل سالن برگزاري اين ديدار از ست سوم، شاهد برتري قاطعانه ملي‌پوشان واليبال ايران مقابل ونزوئلا بودند.
 
آقاييِ ثرياي ايران در نخستين راند المپيکي
 
ثريا آقايي، بانوي ملي‌پوش تيم بدمينتون ايران و تنها نماينده کاروان ستارگان ايران‌زمين در اين دوره از بازي‌هاي المپيک در نخستين ديدار خود در گروه G با فاطيما عبدالرزاق از مالديو ديدار کرد و ۲ بر صفر و با نتايج ۲۱ بر ۱۴ و ۲۱ بر ۷ به برتري رسيد. آقايي در دومين ديدار خود روز چهارشنبه به مصاف ديگر بازيکن گروه هفتم يعني «بينگ ژيائو هه» از چين خواهد رفت.
 
 
مهين فرهادي‌زاد معاونت ورزش بانوان وزارت ورزش‌وجوانان به‌همراه طاهره طاهريان نايب رييس کميته ملي المپيک براي تماشاي ديدار ثريا آقايي ملي‌پوش بدمينتون کشورمان در سالن بدمينتون حضور يافتند.
 
شکست تلخ موسوي در رينگ
 
سيدشاهين موسوي، بوکسور المپيکي وزن ۷۵- کيلوگرم تيم ملي کشورمان در نخستين ديدار خود به مصاف يوئيتو موريواکي از ژاپن رفت و در پايان سه راند مبارزه با نتيجه ۳ بر ۲ مغلوب نماينده ميزبان شد. اين مشت‌زن نهايت تلاش خود را به کار گرفت اما سه داور از پنج داور کنار نماينده کشور ميزبان را برنده اعلام کردند و با اين نتيجه بوکسور وزن ۷۵ کيلوگرم ايران از دور رقابت‌ها کنار رفت.
 
 
ميزبان بازي‌هاي المپيک ۲۰۲۰ توکيو محل استقرار تماشاگران و مسئولين در سالن رقابت‌هاي بوکس (کوکوگيکان) را به صورت سنتي طراحي کرده و حاضرين با درآوردن کفش‌هاي خود بصورت نشسته روي زمين مسابقات را تماشا مي‌کرد.
 
سيد نصرالله سجادي سرپرست کاروان ورزشي اعزامي کشورمان به المپيک ۲۰۲۰ توکيو به‌همراه فضل‌الله باقرزاده، نايب رئيس کميته ملي المپيک و علي رغبتي عضو کادر سرپرستي کاروان براي تماشاي ديدار سيدشاهين موسوي ملي‌پوش بوکس کشورمان در سالن کوکوگيکان حضور داشتند.
 
 
اين خبر تکميل مي‌شود...
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg