کد مطلب: 204846
سرلشکر سلامي:
آمريکا ديگر نمي تواند به اسرائيل کمکي کند/ نيروي قدس سپاه فلسطيني‌ها را در قدرت خودکفا کرده است
تاریخ انتشار : 1400/02/16 10:02:39
نمایش : 950
فرمانده کل سپاه با بيان اينکه نيروي قدس يک برانگيختگي از قدرت در مقابل دشمن ايجاد مي‌کند گفت: نيروي قدس توانست در لبنان و فلسطين قدرت سوزان ايجاد کرده و فلسطيني‌ها را در قدرت خودکفا کند.

به گزارش هفت جشمه به نقل از شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ سرلشکر حسين سلامي فرمانده کل سپاه پاسداران در گفتگوي ويژه خبري با بيان اينکه آمريکايي‌ها امروز مجبورند که منطقه را ترک کنند گفت: آنها امروز نمي‌توانند به رژيم صهيونيستي کمک کنند و شما يک شکنندگي در سيستم امنيتي اسرائيل مي‌بينيد.

سردار سلامي گفت: امروز با فرسودگي در قدرت‌هايي مواجه هستيد که قبلاً قوي عمل مي‌کردند. اين قدرت‌ها سياست خارجي فعالي نداشته و داراي شادابي و نشاط قبل نيستند.

وي افزود: امروز موازانه قدرت به نفع يمني‌ها در حال تغيير است. سامانه‌هاي دفاعي سعودي‌ها ديگر قادر نيست از عمليات پهپادي و موشکي يمني‌ها جلوگيري کنند.

فرمانده کل سپاه تاکيد کرد: در سوريه يک تعادل سياسي برقرار است و به سمت يک انتخابات در حرکت است. جبهه مقاومت در سوريه با هيچگونه افتي مواجه نشده است. در عراق هم يکپارچگي سياسي برقرار است و جريانات مقاومت در عراق فعال هستند.

سرلشکر سلامي گفت: دشمنان تصور مي‌کردند بعد از شهادت حاج قاسم سليماني جبهه مقاومت تضعيف مي‌شود در حالي که امروز شجره طيبه مقاومت در حال جواب دادن است. منطقه فعلي روند امنيتي آمريکا را سست مي‌کند.

وي با بيان اينکه نيروي قدس يک برانگيختگي از قدرت در مقابل دشمن ايجاد مي‌کند گفت: نيروي قدس توانست در لبنان و فلسطين قدرت سوزان ايجاد کرده و فلسطيني‌ها را در قدرت خودکفا کند. ما قدرت را از ايران منتقل نمي‌کرديم زيرا اصلاً به دليل محدوديت‌ها و محاصره‌ها امکان انتقال سلاح به آنجا ميسر و مقرون به صرفه نيست.

فرمانده سپاه گفت: سردار سليماني و نيروي قدس بين عمليات و استراتژي دشمن فاصله انداختند و اجازه نداند استراتژي دشمن پياده شود. قدرت نظاميامتداد سياست است بنابر اين وقتي نيروي قدس دشمن را در ميدان شکست مي‌دهد يعني دشمن در عرصه‌هاي سياسي و امنيتي هم شکست مي‌خورد. ما امروز با خزان قدرت دشمنان مواجه هستيم و برعکس ما و کسانيکه با ما همراه هستند و ائتلافي مؤثر ساخته اند همچنان شاداب و مهيا براي ادامه حرکت هستند.

وي با بيان اينکه دشمن در شرايطي مي‌تواند در منطقه حضور داشته باشد که خلأ قدرت وجود داشته باشد گفت: اما نفوذ ما نفوذ فيزيکي نيست بلکه نفوذآرماني و اعتقادي است دشمن نمي‌تواند در جايي که به او با ديده نفرت نگريسته مي‌شود حضور داشته باشد ومجبور است منطقه را ترک کند.

سردار سلامي با اشاره به حوادث اخير سرزمين‌هاي اشغالي تصريح کرد: حباب امنيت ملي اسرائيل ترکيد. اسرائيلي‌ها هم دچار پديده زوال هستند واين بار به نظر مي‌رسد فروپاشي اسرائيل مي‌تواند از درون باشد و اين پوسيدگي در تمامي ابعاد آنها وجود دارد. اسرائيلي‌ها براي اينکه پرده‌اي برضعفهاي دروني خود بکشند سعي کردند ظرف يک و نيم سال گذشته از خود يک فيگور اقتدار نشان دهند و تلاش کردند دامنه شرارت‌ها را توسعه دهند. درحاليکه آنها آسيب‌هاي فوق العاده اي دارند.

تقريباً يکي دو ماه قبل تمامي آسيب‌هاي آنها نشان داده شد. نشان داده شد که دريانوردي تجاري آنها در هر نقطه‌اي از عالم آسيب پذير است. خيلي ساده مي‌شود تجارت دريايي اسرائيل با اخلال جدي مواجه کرد.

وقتي آن انفجار مهيب در کارخانه ساخت موتورهاي ماهواره‌هاي اسرائيل صورت گرفت به يکباره انگار اين بادکنک ترکيد. بعد از آن در حيفا پالايشگاه بزرگ منفجر شد و ۸۰ شرکت تحت حملات سايبري قرار گرفت و جاسوس‌هاي آنها در اربيل عراق کشته شدند.

آن موشک به نزديکي ديمونا اصابت کرد اين در حالي بود آن موشک در امتداد طولي اسرائيل حرکت مي‌کرد نتوانستند آن را منهدم کنند. هر اقدام تاکتيکي مي‌توان يک شکست بزرگ براي آنها باشد شما با يک عمليات مي‌توان اسرائيل را نابود کنيد.

وي ادامه داد: اين نشان مي‌دهد که موجي از اقتدار که مي‌خواستند بسازند به يکباره ميرا شد و امروز شمع چهره رژيم صهيونيستي را در اندازه‌هاي واقعي مي‌توانيد ببينيد و اين حوادث مي‌تواند تکرار پذير باشد. اين شکست‌هاي افسرده کننده و ناکارآمدي دولت آنها و تضادهاي اجتماعي يک فضاي ناخوشايند براي آنها ايجاد کرده اين بايد مراقب رفتارهاي خودشان باشند بر اساس واقعيت رفتار کنند.

فرمانده سپاه درباره اظهار نظر فرمانده سنتمان درباره قدرت پهپادي ايران گفت: آنها به درستي قدرت پهپادي ما را درک کرده اند. قدرت ما توسط دشمن بهتر درک مي‌شود. در تمام عرصه‌ها اين پيشرفت‌هاي مدرن اتفاق افتاده است. قدرت پهپادي ما يک قدرت مدرن است که با همه قدرتهاي پهپادي پيشرفته دنيا رقابت مي‌کند. مهمترين خصوصيت پهپادهاي ما دقت و برد آنها است. دقت‌ها آنقدر بالا رفته است که نقاط بسيار ريز را هدف قرار خواهد داد.

وي در پايان درباره حضور نظاميان در انتخابات عنوان کرد: نظامي‌ها هم مثل بقيه افراد اين مملکت مي‌توانند در انتخابات شرکت کنند و هيچ ربطي به سازمان ندارد و تمايل شخصي آنها است. هيچگونه تشويقي از سازمان براي آنها وجود ندارد و ما مکلف هستيم در انتخابات له يا عليه هيچ کانديداي عمل نکنيم.

منبع: مهر

انتهاي پيام/

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg