کد مطلب: 204843
خشت هاي مهرباني در جبهه هاي محروميت زدايي/وقتي غبار از چهره مناطق محروم برداشته مي شود
تاریخ انتشار : 1400/02/15 11:13:23
نمایش : 982
بسيج سازندگي استان چهارمحال و بختياري از ابتداي تأسيس تا امروز اقدامات بسياري در راستاي رفع محروميت‌ها از مناطق محروم و کم‌برخوردار روستايي انجام داده است و اين رويکرد را با جديت دنبال مي‌کند.
به گزارش هفت چشمه به نقل از جهانبين نيوز ؛ چهارمحال و بختياري با ۱۶ هزار و ۴۲۱ کيلومتر مربّع وسعت معادل يک درصد از کل وسعت ايران، بيست و دومين استان کشور از نظر مساحت است.

اين استان از شمال و مشرق به  استان اصفهان ، از مغرب به استان خوزستان  از جنوب به کهگيلويه و بوير احمد و از سمت شمال غربي به استان لرستان محدود مي‌شود.

گفتني است زبان‌هاي بختياري، فارسي و ترکي در ميان ساکنان اين استان رايج است.
 
اما مي‌توان گفت با وجود اينکه استان‌هاي هجوار سالانه به طور قابل توجهي در حال پشرفت هستند اما اين استان مناطق محروم بسيار زيادي دارد که حتي در برخي از اين مناطق از کمترين امکانات رفاهي نيز برخوردار نيستند و محروميت تا آن ميزان موج مي‎زند که برخي مردان براي به دست آوردن درآمد به استان‌هاي ديگر مهاجرت مي‌کنند.

گروه هاي جهادي همه ساله مناطق محروم اين استان را شناسايي کرده و اقدامات بيشماري براي اين مناطق انجام مي دهند اما اين بدان معنا نيست که مسئولين بر روي اين مسئله چشم بپوشن و براي محروميت زدايي آن کاري را از پيش نبرند.

هدف گروه هاي جهادي شاد کردن مردم در مناطق محروم است

حجت الاسلام عرفاني نژاد يکي از جهادگران در گفتگو با خبرنگار جهانبين نيوز؛ اظهار کرد: گروه هاي جهادي هرجا که نياز به کمک باشد وارد گود ميدان مي شوند و از هيچ تلاشي دريغ نمي کنند.

وي تصريح کرد: خانه اي در اطراف شهرکرد بدون حصار بود که اعضاي آن خانواده امنيتي نداشتند و همين باعث شد که مردم به صورت خودجوش به کمک اين خانواده آمده و حصار اين خانه را بچينند.

حجت الاسلام عرفاني نژاد عنوان کرد: نيروه هاي جهادي به صورت داوطلب به مدت 3 ماه است که غيرت به خرج داده اند و کار بزرگي را شروع کردند.

وي خاطر نشان کرد: هميشه نبايد چشم به مسئولين داشت ، گاهي اوقات اين خود مردم هستند که همت مي کنند و به هرجايي که مردم نياز به کمک داشته باشند ورود پيدا مي کنند.

به گزارش جهانبين نيوز؛ خدمت رساني به مناطق محروم و دورافتاده يكي از اهداف مهم بسيج سازندگي و اردوهاي جهادي است .

تنها دل خوشي بچه هاي جهادي در اين مناطق اين است كه با كار و تلاش خود درعمران آبادي منطقه دل مردم را شاد كنند و خوشحالي وشادابي را در يك منطقه به مردم هديه دهند.



اجراي بيش از دو هزار پروژه محروميت زدايي

هوشنگ فولادي رئيس سازمان بسيج سازندگي سپاه حضرت قمر بني هاشم(ع) استان گفت: از مهمترين طرح هاي کليدي سال 1400 اين سازمان ، طرح پويش ايران مهربان با همکاري کميته امداد ، توليد و کمک به روستاييان در بحث اشتغال زايي و مهاجرت معکوس روستاييان از شهر ها به روستا مي باشد.

هوشنگ فولادي رئيس سازمان بسيج سازندگي سپاه حضرت قمر بني هاشم (ع) استان چهارمحال و بختياري در گفتگو با خبرنگار جهانبين نيوز؛ با اشاره به اينکه در سال گذشته بيش از دو هزار پروژه در غالب محروميت زدايي توسط بسيج سازندگي انجام شده است بيان کرد: از جمله طرح هاي محروميت زدايي در سال 1399 مي توان به اعزام اردوهاي جهادي به مناطق محروم در قالب گروه هاي جهادي 3 روزه،7 روزه و 10 روزه 25 هزار و 400 نفر در روز، اعزام گروه هاي جهادي تخصصي پزشکي،دندانپزشکي،کشاورزي ،دامپزشکي و حقوقدانان و اقشار 21 هزار نفر در روز،اجراي 2866 پروژه هاي فني و عمراني و محروميت زدايي از قبيل ساخت و ترميم خانه هاي محرومين،تعمير مسکن ناشي از سيل،ساخت خانه هاي عالم و دارالقرآن ، مدرسه سازي ،ساخت و بازسازي مسجد،غسالخانه و آبرساني به کشاورزان روستايي ، جاده سازي و ساخت پل اشاره کرد.

وي با اشاره به پيشرفت 80 تا 85 درصدي پروژه هاي محروميت زدايي در مناطق محروم استان افزود:سازمان بسيج سازندگي در سال 99 با همکاري ادارات و نهاد هاي دولتي 231 مورد ميز خدمت در مناطق محروم و مساجد شهرستان ها با حضور فرماندار و بخشداران منطقه در جهت رفع مشکلات و مسائل مردم را داشته است.

فولادي اظهار کرد: ايجاد طرح هاي اقتصاد مقاومتي ،تشکيل صندوق هاي قرض الحسنه اشتغال زا مردم محور و راه اندازي 25 تعاوني در سطح استان،پرداخت 568 تسهيلات اشتغال زايي،تفاهم نامه ساخت و تعمير 25 واحد مسکنن مددجويي بهزيستي ،ساخت 300 واحد مسکن کميته امداد همچين تفاهم نامه با ادارات و منابع طبيعي ،سازمان فني حرفه اي ،هلال احمر ،تفاهم نامه جهت ايست و بازرسي با حفاظت جنگل ها،جلوگيري از انقراض 1250 هکتار زمين از گياهان دارويي در سطح استان،اجراي آموزش فني حرفه اي (اقتصادي،مشاغل خانگي و طرح هاي صنايع تبديلي)،اجراي کارگاه هاي آموزش افزايي بهره وري دام عشاير،اجراي کلاس هاي آموزشي مشاورين حقوقي و ديگر برنامه هاي محروميت زدايي از جمله اقدامات اين سازمان در راستاي محروميت زدايي مناطق محروم در استان مي باشد.

 دبير قرارگاه مواسات و کمک مومنانه در سپاه استان با اشاره به تهيه و توزيع 1790 مورد جهيزيه در سال 99 و افزايش آن در سال جديد افزود: تهيه و توزيع 17 هزار  و پانصد بسته لوازم و تحرير، تهيه و توزيع البسه و سبد معيشتي با همکاري بسيج و قرارگاه محروميت زدايي و خيرين حدود 58 ميليارد از سهم سپاه و تحت پوشش قرار دادن حدود 7500 خانوار از جمله برنامه هاي ديگر بسيج سازندگي در راستاي محروميت زدايي است.

وي با اشاره به اينکه  طرح پويش ايران مهربان با همکاري کميته که از پايان سال گذشته اجرايي شد افزود: بسيج سازندگي استان ضمن عقد تفاهم نامه با قرارگاه خاتم الانبيا،از تخصيص بودجه 2 و نيم ميليارد توماني در بحث محروميت زدايي و ساخت مسکن براي محرومين ، خريد لوازم تحرير و لباس سعي دارد تا پايان ماه مبارک رمضان امسال حدود 10 هزار نفر از ايتام و خانواده هاي بد سرپرست را تحت پوشش اين طرح قرار دهد.
 
وي از ديگر اقدامات بسيج سازندگي را طرح شهيد سپهبد حاج قاسم سليماني در  بحث بيماري منحوس کرونا دانست و افزود: در اين طرح با همکاري دانشگاه علوم پزشکي و هلال احمر استان 500 تيم در قالب گروه هاي جهادي محله محور و خانه محور فعاليت داشتند و 25 هزار بسته معيشتي با کمک قرارگاه خاتم الانبيا و خيرين به ارزش 110 ميليارد تومان که سهم سپاه 58 ميليارد تومان در کل استان بوده تهيه و توزيع شد.

فولادي در آخر با اشاره به شعار سال که همان توليد،پشتيباني ها و مانع زدايي ها مي باشد بيان کرد: طرح هاي بسيار زيادي در سال جديد در دست اجراست اما يکي از طرح هاي مهم سال جديد توليد و کمک به روستاييان در ايجاد اشتغال و مهاجرت معکوس از شهرها به روستا است.

وي در پايان خاطر نشان کرد: بسيج سازندگي قصد دارد با فراهم سازي زمينه مناسب براي روستائيان و ايجاد کار مناسب  به برطرف کردن مشکلات و تامين نياز هاي مردم در روستاها کمک کند.

به گزارش جهانبين نيوز؛ محروميت زدايي و ايجاد روحيه اميد در مناطق محروم از مهمترين اهداف اردوهاي جهادي است كه هر ساله توسط جواناني غيرتمند كه آرامش و خوشي خود را در آسايش همنوعان خود مي دانند در قالب گروه هاي جهادي بسيج از قشرهاي پزشك، مهندس، دانشجو، طلبه و دانش آموز دنبال مي شود و زكات علم، توانايي و سلامتي خود را با خدمت به مردم محروم مي پردازند.

انتهاي پيام/ 1020ج
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg