کد مطلب: 204807
حجت‌الاسلام شيرازي در گفت‌وگو با دانا مطرح کرد؛
ماجراي مزاح خاص رهبرانقلاب با سردار حجازي/ سيدحسن نصرالله شيفته‌اش بود
تاریخ انتشار : 1400/01/31 13:46:15
نمایش : 996
نماينده ولي فقيه در قرارگاه ثارالله با اشاره به جايگاه ويژه سردار حجازي در جبهه مقاومت و به ويژه لبنان، گفت: اثرگذاري سردار حجازي در حزب الله لبنان به حدي بود که سيد حسن نصرالله عاشق و شيفته وي شده بود.

به گزارش هفت چشمه: عروج شهادت گونه سردار سيد محمد حجازي جانشين فرمانده نيروي قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، باعث شد تا مرور سوابق و عملکرد پيدا و پنهان آن شهيد، بيش از پيش اهميت پيدا کند؛ عملکردي که ردپاي آنرا مي توان از دوران دفاع مقدس، تا فرماندهي بسيج و روزهاي سخت در سوريه و لبنان جست وجو کرد.

به همين مناسبت در گفت‌وگويي با حجت الاسلام شيرازي نماينده ولي فقيه در قرارگاه ثارالله به گفت و گو نشستيم؛ وي به دليل نمايندگي ولي فقيه در نيروي قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، آشنايي نزديکي با فعاليت و عملکرد آن شهيد دارد.

در ادامه اين گفت و گو را مي خوانيد:

حجت الاسلام علي شيرازي، نماينده ولي فقيه در قرارگاه ثارالله با گرامي داشت ياد سردار حجازي، تواضع و فروتني را از ويژگي هاي رفتاري وي دانست و گفت: سردار حجازي از دوران دفاع مقدس جزء فرماندهان بود و در مقطعي بعد از سال 93 موقعيتي حساس در تشکيلات نظامي پيدا کرد.

وي با اشاره به اينکه سال 93 زماني بود که تقريبا نيروي قدس آرام آرام از پشت پرده بيرون آمده و در جامعه مطرح مي شد ادامه داد: اخلاص سردار حجازي عامل اين بود که چندان شناخته نشود.

نماينده ولي فقيه در قرارگاه ثارالله با اشاره به سوابق کاري سردار حجازي عنوان کرد: وي در دوران جنگ مدتي جانشين سردار جعفري در قرارگاه قدس بود؛ سپاه سه قرارگاه داشت که يکي از آنها قرارگاه قدس بود و جانشين آن سردار حجازي بود و موقعيت مهمي داشت که از سطح فرمانده لشگري نيز بالاتر بود.

حجت الاسلام شيرازي با اشاره به اينکه از سال 76 تا 86 وي فرمانده نيروي مقاومت بسيج بود عنوان کرد: بسيج يک وزنه براي کشور، انقلاب و سپاه به شمار مي رود از اين رو در اين مقطع از مسئوليت نيز وي داراي جايگاه مسئوليتي حساس و مهمي بود.

وي با اشاره به اينکه حدود 2 سال رياست ستاد مشترک سپاه بر عهده سردار حجازي بود ادامه داد: وي به طور پلکاني روز به روز اوج گرفت و همانطور که رهبري در پيام خود فرمودند همواره در مسئوليت هاي حساس ايفاي نقش کرد؛ وي از سال 87 به مدت يک سال و نيم جانشين فرمانده کل سپاه بود و بعد از آن معاونت آماد ستاد کل نيروهاي مسلح به وي واگذار شد.

نماينده ولي فقيه با اشاره به سوابق منطقه اي سردار حجازي تصريح کرد: وي از سال 93 به لبنان رفت و فرمانده سپاه لبنان شد و پس از شهادت سردار سليماني جانشين سپاه قدس شد.

رژيم صهيونيستي و داعش از قدرت سردار حجازي واهمه داشت

حجت الاسلام شيرازي با اشاره به توانمندي هاي علمي سردار حجازي گفت: وي عضويت هيئت علمي دانشگاه را برعهده داشت و در زمينه علمي نيز به عنوان يک وزنه در نيروهاي مسلح نقش آفريني مي کرد.

وي با بيان اينکه در دوران حضور وي در سپاه قدس بارها از او خواستم تا خاطراتش از دوران دفاع مقدس را به شکل مصور تبديل کند تصريح کرد: هيچ گاه زير بار اين اقدام نرفت و نمي خواست خودش را مطرح کند.

نماينده ولي فقيه در قرارگاه ثارالله با اشاره به اينکه سردار حجازي در زماني که رئيس ستاد مشترک سپاه و جانشين فرمانده کل سپاه بود، در حقيقت مافوق سردار قاآني به شمار مي رفت، ادامه داد: سردار حجازي در سپاه قدس جانشيني سردار قاآني را قبول کرد و اين نشان دهنده تواضع و اخلاص وي بود زيرا به هيچ عنوان اهل تکبر و خودبزرگ بيني نبود.

حجت الاسلام شيرازي با اشاره به اينکه اخلاص و تواضع در وجود سردار حجازي متبلور بود گفت: صبوري و حوصله فراوان هم از ويژگي هاي خاص وي بود؛ گاهي جلسات ما با وي چندين ساعت به طول مي انجاميد تا جايي که ما خسته مي شديم اما وي با حوصله تمام مباحث را دنبال مي کرد به خصوص در جلساتي که سردار قاآني نبود و رياست جلسه با وي بود گاهي به شوخي مي گفتيم خداکند سردار قاآني باشد تا جلسات زودتر تمام شود چون شما حوصله تان زياد است و جلسات طولاني مي شود.

وي با اشاره به ارتباط صميمي وي با مقام معظم رهبري ادامه داد: اين ارتباط از دوران دفاع مقدس وجود داشت؛ ارتباط فرماندهان جنگ با مقام معظم رهبري يک ارتباط ويژه بود به ويژه سردار حجازي که يک دوره طولاني 42 ساله در اين ارتباط داشت؛ سردار حجازي به مقام معظم رهبري عشق مي ورزيد و رهبر انقلاب هم به وي عشق مي ورزيد، گاهي در ديدارها و ملاقات ها ارتباط وي را با مقام معظم رهبري مي ديدم که چگونه اين علاقه بين آن دو وجود داشت.

نماينده ولي فقيه در قرارگاه ثارالله گفت: خاطرم هست در يکي از ديدارها مقام معظم رهبري با حالت شوخي به سردار حجازي فرمودند، آقاي حجازي شما هنوز شهيد نشديد؟! اين نشان دهنده رفتار صميمي و گرم سردار حجازي با مقام معظم رهبري بود. سردار حجازي خود را وقف انقلاب و ولايت و مردم نه تنها مردم ايران بلکه مظلومان جهان به ويژه در اواخر عمر بابرکت خود کرده بود.

حجت الاسلام شيرازي بابيان اينکه سردار حجازي پشتوانه قوي براي حزب الله و سيد حسن نصرالله بود ادامه داد: رژيم صهيونيستي از قدرت سردار حجازي واهمه داشت، داعش و اسرائيل از همه فرماندهان نيروي قدس وحشت زده است و از زماني که سردار حجازي به عنوان جانشين سپاه قدس انتخاب شد مورد خشم رژيم صهيونيستي و داعش قرار گفت، وقتي دشمن عليه کسي موضع گرفته و او را در ليست ترور قرار دهند نشان دهنده اثرگذاري کار او در جبهه مقاومت است.

سردار قاآني هيچ مرزي بين خود و سردار حجازي ترسيم نکرده بود

حجت الاسلام شيرازي با اشاره به اينکه سردار حجازي در زمان فرماندهي سپاه لبنان اگرچه زير نظر سپاه قدس بود ولي به دليل دوري از تهران نيازمند توانايي در تصميمي گيري به لحظه را مي داشت گفت: سردار حجازي درباره تصميماتي که درباره حزب الله و فعاليت هاي سپاه در اين زمينه گرفته مي شد به خوبي فضا را مديريت مي کرد و به امور اشراف داشت.

وي با اشاره به اينکه سردار قاآني هيچ خط و مرزي براي خود و سردار حجازي قائل نبود گفت: سردار حجازي زمان طولاني فرمانده سردار قاآني بود اما در سپاه قدس، وضعيت متفاوت شد و سردار قاآني مافوق وي شد با اين وجود هيچ گاه از سوي فرمانده سپاه قدس خط و مرزي با سردار حجازي ترسيم نشد حتي گاهي آقاي حجازي مي گفت من هر دستوري بدهم آقاي قاآني اجرا مي کند؛ هر حرفي بگويم قبول مي کند چه در مباحث فرماندهي و چه در مباحث پشتيباني.

نماينده ولي فقيه در قرارگاه ثارالله با بيان اينکه سردار حجازي تمام توان خود را به کار گرفت تا جبهه مقاومت را تقويت کند تصريح کرد: چه در زماني که در لبنان بود و چه در زماني که جانشين سردار قاآني بود از هيچ تلاشي براي تقويت جبهه مقاومت فروگذرا نکرد؛ حتي در دوران فرماندهي شهيد سليماني بايد گفت چيزي که شهيد سليماني را به اين عظمت رساند پروبالي بود که فرماندهان وي به او داده بودند، اين فرماندهان بودند که هر کجا سردار سليماني دستور مي داد بدون ترس و با شجاعت وارد ميدان شده و مبارزه مي کردند.

حجت الاسلام شيرازي ادامه داد: بعد از شهادت سردار سليماني نيز هر کاري را که سپاه قدس انجام داد با همت سردار قاآني و سردار حجازي بود.

عشق سيد حسن نصرالله به سردار حجازي را در ديدارهاي مشترک مي ديدم

وي با اشاره به ارتباط سردار حجازي با سيد حسن نصرالله گفت: اثرگذاري آقاي حجازي در حزب الله لبنان به حدي بود که سيد حسن نصرالله عاشق و شيفته وي شده بود؛ بارها در ملاقات هايي که بنده بودم، سيد حسن نصرالله بود و آقاي حجازي هم حضور داشت، عشق سيد حسن نصرالله را به آقاي حجازي مي ديدم، اين نشان از پر کاري سردار حجازي داشت، او وقت مي گذاشت و قاطع بود، در ميدان حاضر و تجربه ميدان هاي سخت را داشت و با تمام اين توان تلاش مي کرد تا بتواند حزب الله لبنان را تقويت کرده و اسرائيل را تضعيف کند.

نماينده ولي فقيه در قرارگاه ثارالله با بيان اينکه در تمام ديدارها و جلساتي که با سردار سليماني و سيد حسن نصرالله و سردار قاآني داشتيم هيچ گاه تکبر را در وجود سردار حجازي نديدم عنوان کرد: وي بسيار متواضع، آرام و پرحوصله و در عين حال بسيار اثرگذار بود.

حجت الاسلام شيرازي با اشاره به اينکه سردار حجازي همواره بر اطاعت از ولايت تاکيد داشت خاطرنشان کرد: همواره در جلسات و سخنراني ها تاکيد بر  ولايتمداري، تبيين جايگاه ولايت و شخصيت رهبر معظم انقلاب اسلامي داشت و براي مردم و رضاي خدا کار مي کرد.

نماينده ولي فقيه در ثارالله با اشاره به اينکه سردار حجازي و همه فرماندهان جنگ شاگردان امام  هستند يادآور شد: شاگردان امام جانشان را کف دست گرفته و در سپاه خدمت کردند، امثال سردار سليماني، سردار حجازي، سردار قاآني و ديگر سرداران سپاه از سال 57 که سپاه تشکيل شد تا به امروز لباس رزم به تن داشتند کنار زن و فرزند خود نبودند اگرچه عشق به خانواده داشتند اما عشق به انقلاب و رهبري در آنها آنقدر قوي بود که بيشتر عمر خود را در سپاه براي خدمت به اسلام و جبهه مقاومت سپري کردند.

انتهاي پيام/ک

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg