کد مطلب: 204805
متخصص بيماري‌هاي عفوني و گرمسيري :
کرونا سه روز قبل از بروز علائم نيز مي‌تواند منتقل شود
تاریخ انتشار : 1400/01/31 13:42:09
نمایش : 935
متخصص بيماري‌هاي عفوني و گرمسيري گفت: بيشترين زمان انتقال بيماري کرونا هفت روز اول گرفتاري است که البته شدت انتقال در اين روزها بسيار بالا است، سه روز قبل از بروز علائم نيز، فرد مبتلا مي‌تواند منشا انتشار ويروس و زمينه ساز ابتلا ديگران باشد.
به گزارش هفت چشمه: ناصر خسروي متخصص بيماري‌هاي عفوني و گرمسيري در گفت‌وگو با جهانبين نيوز؛ اظهار کرد: حال استان چهارمحال و بختياري به لحاظ شيوع بيماري کرونا به هيچ وجه خوب نيست.

وي افزود: با توجه به روندي که بيماري کرونا داشت هم‌اينک در بدترين وضع ممکن در حدود يک سال گذشته قرار داريم.

متخصص بيماري‌هاي عفوني و گرمسيري ادامه داد: با توجه به اتفاقاتي که رخ داد و باعث شد تعداد مبتلايان، بيماران بد حال و افراد بستري در استان افزايش پيدا کند مي‌توان گفت با يک وضعيت بحراني مواجه هستيم که يک مسئله حاد اجتماعي است.

خسروي عنوان کرد: براي بيرون آمدن از اين وضعيت نيازمند يک اجماع کلي هستيم، همه بايد دست به دست هم دهند و اين وضعيت حاد پيش آمده را به عنوان يک بحران ملي تلقي کنند و هر آنچه که از دستشان بر مي‌آيد بکار گيرند تا اين معضل حل شود.

وي خاطرنشان کرد: کساني که در هر مسندي هستند با مديريت صحيح، مردم با رعايت پروتکل‌هاي بهداشتي و... در جهت رفع زنجيره انتقال تلاش کنند تا اين بحراني که جانمان را به خطر انداخته هر چه سريع‌تر جمع شود.

متخصص بيماري‌هاي عفوني و گرمسيري اضافه کرد: بيشترين راه گرفتاري به ويروس کرونا، گرفتاري تنفسي از طريق استنشاق ذرات معلق در هوا و بعد از اين ابتلا از طريق لمس سطوح آلوده است.

خسروي تاکيد کرد: ويروس کرونا در مخاط تنفسي جايي گرفته و تکثير مي‌شود، سپس وارد جاهاي مختلف دستگاه تنفسي شده و البته بيشتر ريه را تحت تاثير قرار مي‌دهد.

وي بيان کرد: وقتي ويروس وارد بدن مي‌شود تا 14 روز مي‌تواند منجر به گرفتاري ديگران شود، اين 14 روز تنها زمان انتقال ويروس است نه دوران درمان بيماري، چه بسا افرادي هستند که چندين هفته درگير بيماري و عوارض آن هستند.

متخصص بيماري‌هاي عفوني و گرمسيري بيان کرد: بيشترين زمان انتقال بيماري کرونا هفت روز اول گرفتاري است که البته شدت انتقال در اين روزها بسيار بالا است، سه روز قبل از بروز علائم نيز، فرد مبتلا مي‌تواند منشا انتشار ويروس و زمينه ساز ابتلا ديگران باشد.

انتهاي پيام/1031ج
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg