کد مطلب: 204799
نظري در گفت‌وگو با دانا:
عجله براي به ثمر رسيدن مذاکرات تا انتخابات، خطاي راهبردي است/ لغو تفکيکي تحريم‌ها؛ قطعه جديد پازل غرب در وين
تاریخ انتشار : 1400/01/29 11:52:59
نمایش : 964
نماينده مردم خمين در مجلس گفت: يک بار در برجام تعجيل کرديم در حالي که برخي حتي براي يک بار متن اين توافق را نخوانده بودند؛ اين تعجيل باعث شد خسارت محض بر کشور تحميل شود.

به گزارش هفت چشمه: «عليرضا نظري»، نماينده مردم خمين در مجلس شوراي اسلامي در گفت و گو با خبرنگار سياسي شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ با اشاره به اينکه مصوبه آذر ماه مجلس با عنوان اقدام راهبردي براي لغو تحريم ها مسير را به طور دقيق براي دولت مشخص کرده است گفت: بعد از گذشت دو ماه از اين مصوبه مقرر شده بود که چنانچه طرف هاي برجامي به تعهدات خود عمل نکنند، ايران تعهدات خود را لغو کند به خصوص خروج از عضويت داوطلبانه پروتکل الحاقي موضوع مهمي بود که دولت با حمايت قانوني مجلس ملزم به اجراي آن شد.

وي با بيان اينکه رهبري راه را براي دولت و مجلس روشن کردند ادامه داد: لغو تحريم ها و راستي آزمايي طرف هاي برجامي راهبرد جمهوري اسلامي ايران است و در صورتي که تمام اين اقدام انجام شود ، دولت مي تواند لايحه اي به مجلس ارائه کرده و در خصوص برگرداندن تعهدات برجامي تصميم قانوني بگيرد.

نظري با اشاره به اينکه راه براي چانه زني يا وقت کشي هاي بي حاصل باقي نمانده است تصريح کرد: قانون به طور کامل و صريح مسير را روشن کرده است و فرمايشات رهبري هم در اين خصوص شفاف است؛ بردن اين مسئله مذاکرات به حاشيه به گونه اي که مثلا تحريم ها را از هم تفکيک کرده يا حرکت گام به گام را تعريف کنند مورد تاييد نيست.

نماينده مردم خمين در مجلس با اشاره به اينکه لغو تحريم ها نياز به مذاکره ندارد عنوان کرد: اقداماتي که ما انجام داديم روشن است و اقداماتي که غربي ها بايد انجام دهند نيز مشخص است؛ الان زمان اقدام است نه زمان چانه زني و فرسايشي کردن مذاکرات.

وي با اشاره به اينکه طرف هاي برجامي مي داند که جريان غرب گرا آورده اي در اين سال ها براي مردم نداشته است و مردم به واسطه مشکلاتي که در طول 7 سال و نيم گذشته براي کشور به وجود آمده است گله مند و ناراحت هستند عنوان کرد: غرب مي خواهد جريان وابسته به خود در ايران را تقويت کند از اين رو تلاش مي کند برجام با مذاکرات فرسايشي، طولاني و مشکوک همچنان در دستور کار باشد تا بتواند در آستانه انتخابات آورده اي براي جريان غرابگرا در کشور داشته باشد.

نظري با اشاره به اينکه جايي براي چانه زني هاي بي اساس نيست و همه چيز روشن و شفاف است ادامه داد: تيم مذاکره کننده مراقب باشد که در دام مذاکرات طولاني و فرسايشي گرفتار نشود و در اين صورت سريعا به کشور برگشته تا در پيشگاه مردم پاسخگو باشند.

نماينده مردم خمين در مجلس با اشاره به اينکه غني سازي 60 درصد در کشور به انجام رسيده و عجله اي نداريم که مذاکرات تا انتخابات حتما به نتيجه اي که معلوم نيست چه خواهد بود برسد تصريح کرد: يک بار در برجام تعجيل کرديم در حالي که برخي حتي براي يک بار متن اين توافق را نخوانده بودند؛ اين تعجيل باعث شد خسارت محض بر کشور تحميل شود و امروز بعد از گذشت حدود 5 سال همچنان سردرگم به دنبال حقوق خود باشيم.

وي با اشاره به اينکه عجله براي به ثمر رسيدن مذاکرات خطاي راهبردي است خاطرنشان کرد: بايد با دقت همه جوانب کار سنجيده شده و حقوق تضييع شده ملت احقاق شود.

انتهاي پيام/ک

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg