کد مطلب: 204789
احتمال بازگشت ليگ قهرمانان آسيا به فرمت 32 تيم/تصميم AFC براي تغيير سهميه بندي به ضرر فوتبال ايران
تاریخ انتشار : 1400/01/24 11:14:45
نمایش : 972
يگ رسانه اماراتي در گزارشي از تغييرات گسترده احتمالي در ليگ قهرمانان آسيا سال هاي آينده خبر داد.

به گزارش هفت چشمه به نقل از فارس، نشريه «الاتحاد» امارات در گزارشي به تغييرات احتمالي گسترده در ليگ قهرمانان آسيا در دو سال آينده پرداخت. طبق ادعاي اين رسانه اماراتي AFC در اولين گام از تغييرات قصد دارد براي حفظ سلامت بازيکنان در شرايط کرونايي مسابقات ليگ قهرمانان آسيا 2021 تا پايان به صورت متمرکز برگزار شود.

همچنين احتمال دارد در دو سال آينده مسابقات ليگ قهرمانان آسيا به صورت متمرکز برگزار شود يعني در سال 2022 و 2023 اين رقابت ها همچنان به صورت متمرکز باقي بماند. البته اين تغيير در صورتي است که شيوع بيماري کرونا به اين شکل باقي بماند.

سومين تغيير فرمت ليگ قهرمانان آسيا اين است که احتمال دارد مسابقات به شکل 32 تيم برگردد. امسال براي اولين بار اين رقابت ها با حضور 40 تيم برگزار مي شود ولي AFC قصد دارد با تغييراتي که در سهميه ها انجام مي دهد فرم سابقش را دوباره اجرايي کند.

در فرمت جديد پيشنهادي از سوي کنفدراسيون فوتبال آسيا «نيم سهميه» حذف مي شود و تيم ها برتر قاره سهميه 3 مستقيم را مي گيرند. نيم سهميه ديگر از فرمت سهميه بندي ها حذف مي شود و به جاي نيم سهميه ها، يک سهميه به کشورها اعطا مي شود و تعداد تيم هاي حاضر در پلي آف زياد مي شود. شايد مسابقات پلي آف به صورت جداگانه از مرحله گروهي برگزار شود تا راه يافتگان به مرحله گروهي مشخص شود.

به گزارش فارس، اگر سيستم سهميه بندي طبق ادعاي اين رسانه اماراتي تغيير کند ايران متضرر خواهد شد چون سهميه ايران 2+2 است و در صورت اجرايي شدن سيستم جديد 2 نيم سهميه ايران حذف مي شود و تنها قهرمان ليگ ايران و قهرمان حذفي سهميه مستقيم مي گيرند. در اين فصل از ليگ قهرمانان آسيا هم به دليل کناره گيري ترکمنستان نيم سهميه اين کشور به ايران رسيد تا استقلال به همراه پرسپوليس و تراکتور به صورت مستقيم در مرحله گروهي حضور پيدا کند.

انتهاي پيام/

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg