کد مطلب: 204676
جهانبين نيوز گزارش مي‌دهد؛
اينجا اينترنت خط نمي‌دهد/ نبود تجهيزات معضل اصلي در رفع مشکل اينترنت در روستاهاي چهارمحال و بختياري
تاریخ انتشار : 1399/12/06 12:05:28
نمایش : 950
بسياري از روستاهاي چهارمحال و بختياري به‌ويژه در مناطق دورافتاده از نبود اينترنت رنج مي‌برند، اين مشکل زماني حادتر شد که به دليل شيوع بيماري کرونا دانش‌آموزان و دانشجويان مجبور شدند سر کلاس‌هاي مجازي حاضر شوند.
به گزارش هفت چشمه به نقل از جهانبين نيوز؛ با شيوع بيماري کرونا مدارس و دانشگاه‌هاي تعطيل و آموزش به بستر فضاي مجازي وارد شد که در همان ابتدا باعث بروز مشکلاتي براي برخي از دانش آموزان و دانشجويان به‌ويژه آن‌هايي شد که در مناطق دورافتاده و روستاها در حال تحصيل بودند.

روستاهاي چهارمحال و بختياري نيز از مشکل نبود اينترنت در امان نبودند، در روستايي که حتي کلاس درس مناسبي نداشت حالا دانش آموزان بايد با گوشي هوشمند و اينترنت در سر کلاس حاضر مي‌شدند، امري محال و نشدني.

نبود اينترنت در برخي روستاهاي دورافتاده استان چهارمحال و بختياري باعث کوچ و مهاجرت موقت برخي دانشجويان نيز شد، اين دانشجويان مجبور شدند براي آنکه بتوانند بر سر کلاس مجازي حاضر شوند و از آنجايي که محل سکونتشان اينترنت مناسب نداشت، به شهرها آمده و با اجاره خانه از خدمات اينترنتي در شهرها استفاده کنند.

مسؤولان امر، نبود تجهيزات براي توسعه زيرساخت‌هاي اينترنت را دليل اصلي براي نبود اين مهم در روستاهاي دورافتاده چهارمحال و بختياري عنوان مي‌کنند و اميدوارند حداقل سال آينده بتوانند با تأمين اين تجهيزات اينترنت را به روستاها برسانند.


رنج دانش آموزان و دانشجويان دهستان شليل از نبود اينترنت


محمدي دهيار شهرک محمديه بخش ميانکوه در گفت‌وگو با جهانبين نيوز؛ اظهار کرد: دهستان شليل داراي ده روستا و جمعيتي معادل 10 هزار نفر است.

وي ادامه داد: دانش‌آموزان دهستان شليل ۸۰۰ نفر هستند که با شيوع بيماري کرونا مجبور به استفاده از اينترنت براي ادامه تحصيل شدند.

دهيار شهرک محمديه بخش ميانکوه خاطرنشان کرد: متأسفانه دانش‌آموزان اين دهستان از نبود اينترنت و خدمات اينترنتي رنج مي‌برند، لذا از مسؤولان تقاضا داريم نسبت به رفع اين مشکل اقدام کنند.

محمدي اضافه کرد: دهستان شليل بالغ‌بر ۵۰ دانشجو در رشته‌هاي مختلف دانشگاهي دارد که با توجه به وضعيت نامطلوب اينترنت و آموزش مجازي دانشگاه‌ها مجبور به مهاجرت و اجاره منازل در شهرها شده‌اند .

وي بيان کرد: در دنياي امروز و با توجه به شرايطي که به‌واسطه شيوع بيماري کرونا با آن مواجه هستيم اينترنت به يکي از نيازهاي اوليه زندگي تبديل شده است.


به‌محض تأمين تجهيزات، اينترنت به مناطق دورافتاده مي‌رسد


محمدرضا کوهي مدير ارتباطات سيار استان چهارمحال و بختياري در گفت‌وگو با جهانبين نيوز؛ اظهار کرد: يکي از مشکلاتي که براي رفع مشکل اينترنت در دهستان شليل و ديگر روستاهايي که اينترنت ندارند با آن مواجه هستيم کمبود تجهيزات است.

وي ادامه داد: اجرايي فيبر نوري در منطقه انجام شده و منتظريم تا ديگر تجهيزات موردنياز براي انتقال اينترنت به اين منطقه محيا شود.

مدير ارتباطات سيار استان چهارمحال و بختياري خاطرنشان کرد: بسياري از تجهيزات زيرساختي جهت انتقال اينترنت از خارج از کشور وارد مي‌شود که اين روزها با مشکلاتي مواجه شده است.

کوهي اضافه کرد: تنها دهستان شليل نيست که با معضل نبود اينترنت مواجه است بلکه مناطق و روستاهاي ديگر در چهارمحال و بختياري نيز اين مشکل را دارند، روستاهاي بسياري در اين استان با نبود اينترنت يا اختلال در آن مواجه هستند.

وي تأکيد کرد: منتظريم تا تجهيزات موردنياز جهت انتقال اينترنت در چهارمحال و بختياري تأمين شود تا سريعاً نسبت به اين مهم اقدام کنيم.

انتهاي پيام/1031ج
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg