کد مطلب: 204671
حريرچي:
نشانه‌هاي پيک چهارم در کشور ظاهر شده‌ است
تاریخ انتشار : 1399/12/05 07:44:52
نمایش : 1406
معاون کل وزارت بهداشت با هشدار درباره موج چهارم کرونا گفت: موارد بستري کوويد ۱۹ سير صعودي دارد و افزايش موارد سرپايي با کمي تاخير موجب افزايش موارد بستري و مرگ و مير مي‌شود.

به گزارش هفت چشمه؛ ايرج حريرچي در برنامه تيتر امشب شبکه خبر گفت: اوضاع به نظر ما بسيار نگران کننده و هشدار آميز است هرچند هنوز وارد پيک چهارم نشده ايم، اما با مشاهده موارد وسيع ويروس انگليسي و ورود آن به کشور از مبادي مختلف، نشانه‌هاي اوليه پيک چهارم ظاهر شده است.

ايرج حريرچي با بيان اين که ويروس انگليسي بسيار مسري‌تر و کشنده‌تر است و جوانان را هم درگير مي‌کند افزود: در خوزستان زدن ماسک به زير ۵ درصد رسيده است و روساي بيمارستان‌ها درخواست کرده اند که در خوزستان قرنطينه کامل‌تر انجام شود، اما محدوديت‌هايي که بايد اعمال شود از نظر ما مناسب اجرا و رعايت نمي‌شود.

معاون کل وزارت بهداشت گفت: الان در عراق محدوديت‌هاي شديدي اعمال مي‌شود و چهار روز هفته مردم حق خروج خودرو را از خانه ندارند و اگر ماسک نزنند چيزي حدود ۵۰۰ هزار تومان ما جريمه مي‌شوند.

ايرچ حريرچي گفت: در جنوب عراق ۵ درصد موارد ويروس انگليسي است.

او گفت: بايد سعي کنيم پيک استان خوزستان را متوقف کنيم.

حريرچي گفت: در استان مازندران و گلستان و گيلان به رغم کنترل بيماري، اما موارد بستري و مرگ و مير هنوز بالاي متوسط کشوري است.

معاون کل وزارت بهداشت گفت: اگر ۹۵ درصد مردم ماسک بزنند و پروتکل‌ها را دقيق رعايت کنند ميزان مرگ و مير ما در خرداد ماه به زير ۳۰ نفر خواهد رسيد.

حريرچي گفت: در خصوص ممنوعيت سفر‌هاي نوروزي پيشنهاداتي شده، اما هنوز تصميمي گرفته نشده که بايد چند روزي صبر کنيم تا ببينيم وضعيت ويروس انگليسي و رعايت پروتکل‌ها چه مي‌شود.

دکتر ابول نژاديان رئيس دانشگاه علوم پزشکي اهواز هم در ارتباط تصويري با برنامه گفت: اين پيک در استان خوزستان، سومين پيک استان است که با ۲ ماه تاخير رخ داده است، اما مهمتر اين است که موجب آن ويروس انگليسي است که سرعت انتشار آن بسيار زياد‌تر است.

او گفت: ما در پيک اول هر ۲۱ يک روز تعداد بيمارانمان ۲ برابر مي‌شد و در پيک دوم هر ۱۴ روز، اما در پيک سوم هر ۸ روز تعداد بيماران ما ۲ برابر مي‌شود.

ابول نژاديان با بيان اين که ويروس غالب در استان انگليسي است افزود: ما دامنه تست گيري و بيمار يابي را افزايش داده نشانه‌هاي پيک چهارم ظاهر شده‌است ايم و محدوديت‌هاي شديدتري اعمال شده است، اما در بهترين حالت ۶۵ درصد محدوديت‌ها اجرايي شده است.

رئيس دانشگاه علوم پزشکي اهواز گفت: در خصوص محدوديت‌ها برخي اصناف مقاومت‌هايي دارند که تلاش شده آن‌ها را با اقناع همراه کنيم و در مواردي هم با متخلفان برخورد شده است و مشکل اساسي ما با بازارچه‌هاي محلي و حاشيه‌اي شهر‌ها از جمله اهواز است، اما تلاش مي‌کنيم محدوديت‌هاي سخت تري اجرا کنيم تا بتوانيم موج بيماري را مهار کنيم.

منبع: صداوسيما

انتهاي پيام/

 

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg