کد مطلب: 204587
قرارداد سرمربي آبي‌ها با يک برند توليد لباس؛
اصرار فکري به فرار از پوشيدن البسه رسمي استقلال/ وقتي محمودخان از شاگردش ياد مي‌گيرد!
تاریخ انتشار : 1399/10/30 09:15:01
نمایش : 1192
سرمربي تيم استقلال مدت‌هاست از پوشيدن البسه رسمي اين باشگاه سرپيچي کرده و مايل است تا با برند طرف‌قرارداد با خودش همکاري کند؛ اقدامي آشنا که توسط سنگربان استقلال باب شد.

به گزارش هفت چشمه به نقل از شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ طي چند فصل اخير يک بدعت جديد در فوتبال ايران باب شده که مشابه آن‌را نمي‌توان در هيچ‌کجاي فوتبال دنيا پيدا کرد؛ مسئله‌اي که رفته‌رفته تبديل به يک موضوع عادي شده و انگار پيروي نکردن از اين قانون تماماً غلط براي بازيکنان و مربيان به اَُفت کلاس و جايگاه تعبير مي‌شود.

فصل گذشته و در ليگ نوزدهم شرکت آلماني آل‌اشپورت لباس تيم‌هاي استقلال و پرسپوليس را توليد مي‌کرد و طبق قراردادي که اين برند با دو باشگاه بسته بود، تمام بازيکنان اين دو تيم بايد از لباس‌هاي توليدي اين برند استفاده مي‌کردند. در قرارداد اين برند با دو باشگاه تهراني آمده بود به ازاي هر بازي رسمي که يک بازيکن از لباس توليد شده برندي غير از آل‌اشپورت استفاده کند، باشگاه بايد ۵۰ ميليون جريمه شود و به ازاي هر تمرين که از آن عکسي منتشر شود که بازيکن با لباسي غير از لباس آل‌اشپورت تمرين کرده، باشگاه ۲۵ ميليون جريمه مي‌شود.

فصل گذشته سيدحسين حسيني و عليرضا بيرانوند درون دروازه استقلال و پرسپوليس مي‌ايستادند و اين در حالي بود که هر کدامشان از برند ديگري استفاده مي‌کردند. حسيني که از نمايندگي برند آمريکايي نيوبالانس در تهران لباس مي‌گرفت و بيرانوند هم در در مقطعي از يک برند ايراني و در مقطعي هم از البسه شرکت آلماني پوما استفاده مي‌کرد.

دو باشگاه هم مانع اين کار سنگربانان خود نشدند تا شرکت آل‌اشپورت هر دو باشگاه را ۱.۶ ميليارد تومان جريمه کند. حسيني فصل گذشته در تمام بازي‌هاي استقلال درون دروازه ايستاد و عکس‌هايي هم از تمرين استقلال بيرون مي‌آمد که اين دروازه بان از برندي غير از آل‌اشپورت استفاده مي‌کرد.

حالا با وجود رشيد مظاهري درون دروازه استقلال ديگر بحثي درباره مسئله عدم تمکين سيدحسين حسيني از قوانين تجاري برندينگ البسه ورزشي باشگاه استقلال وجود ندارد اما اين موضوع در عين ناباوري به مهم‌ترين فرد کادرفني آبي‌ها تسري پيدا کرده تا اين‌بار محمود فکري باشد که ساز ناسازگاري را کوک کرده و بناي قانون‌پذيري را ندارد.

باشگاه استقلال که پس از قطع ادامه همکاري با برند آلماني آل‌اشپورت تصميم گرفت تا با شرکت توليد البسه ورزشي ايراني مجيد براي فصل بيستم به توافق برسد، قرارداد همکاري‌اش را مبني بر شرايطي امضا کرد که علاوه بر البسه بازيکنان در روزهاي تمرين و مسابقه، البسه ورزشي براي تمام اعضاي کادرفني براي روزهاي گرم و سرد نيز تهيه شود. البته در همان روزهاي ابتدايي اين توافق مشخص شد که کارگزار رسمي باشگاه استقلال قرار است هزينه‌هاي توليد البسه را به اين شرکت پرداخت کند.

مرسوم است که سرمربيان در بازي‌هاي رسمي و براي ايستادن کنار خط طولي زمين از البسه رسمي (کت‌وشلوار) استفاده کنند که سرمربي استقلال هم از اين قاعده مستثني نيست، اما در روزهاي تمرين و مواقعي که قرار به عکس‌برداري رسمي از تمرينات تيم‌هاي فوتبال است، به‌موجب مفاد قرارداد و لزوم جلوگيري از دودستگي بين لباس‌ها سرمربيان هم مانند ساير اعضاي تيم مجبور به تمکين از پوشيدن لباس‌هاي متحدالشکل هستند.

محمود فکري اما به‌جاي پذيرش قرارداد باشگاه و پوشيدن البسه شرکت طرف‌ قرارداد استقلال، با يک برند به شکل شخصي توافق کرده تا از البسه آن شرکت استفاده کند. البته برندي که فکري اصرار به استفاده از آن دارد برخلاف گلر تيم استقلال خارجي نيست، اما حاج محمود در تمام کنفرانس‌هاي خبري پيش از بازي در محل سازمان ليگ و در روزهاي تمرين با پوشيدن البسه اين شرکت ايراني در پرزنت کردن و اقدام تبليغاتي به‌نفع شرکت اهتمام بسياري دارد.

اين موضوع در شرايطي‌ست که تمام اعضاي کادرفني عريض و طويل تيم استقلال از پوشيدن البسه شرکت مجيد تبعيت مي‌کنند و اين تنها محمود فکري‌ست که علاقه‌اي به استفاده از لباس‌هاي رسمي باشگاه ندارد؛ او البسه‌اي را به تن کرده که سيدمهدي رحمتي، سيدحسين حسيني و عليرضا بيرانوند در مقطعي از البسه‌اش استفاده کرده بودند.

در بزرگ‌ترين باشگاه‌هاي فوتبال جهان تمام اعضاي يک تيم فوتبال بايستي از البسه متحدالشکل شرکت طرف قرارداد با باشگاه‌هاي‌شان استفاده کنند و تنها در استفاده از استوک‌هاي ورزشي، کلاه، کش مو و يا قلم‌بندها مجاز به استفاده از برندهاي شخصي هستند. سنگربانان تيم‌هاي فوتبال علاوه بر اين موارد مي‌توانند از دست‌کش‌هايي غير از برند تبليغاتي رسمي باشگاه استفاده کنند اما هيچ‌کدام از اعضاي تيم مجاز به استفاده از يک برند جداگانه در پيراهن، شورت و ساق‌بند ورزشي خود نيستند.

محمود فکري انگار به اين نکته اصلاً و ابداً توجهي ندارد که اين قانون‌شکني و تک‌روي ممکن است ضرري ميلياردي را به حساب باشگاه استقلال تحميل کند. همان‌گونه که مسئله سال گذشته بين سيدحسين حسيني و شرکت آل‌اشپورت باعث شد تا بيش از يک ميليارد از حساب باشگاه استقلال کسر شود، موضوع استفاده فکري از يک برند جداگانه نيز مي‌تواند باشگاه استقلال را با مشکلات مالي و حتي قضايي مواجه سازد.

در اين بين که استقلال با فشارهاي بسياري روبه‌روست و شخص محمود فکري با تصميمات عجيب و‌ غريب و نتايجي که گرفته در مظان انتقاد و اتهام قرار دارد، ادامه اين موضوع قطعاً به نفع باشگاه نخواهد بود و شايعات درآمدزايي خارج از عرف سرمربي استق
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg