کد مطلب: 204574
دربي 94 زير سايه مديران ضعيف و ناتوان وزارت ورزش در پرسپوليس و استقلال
تاریخ انتشار : 1399/10/23
نمایش : 1261
دربي 94 منهاي همه لحظات خوب و بدش در بعد فني از نظر مديريتي در دو باشگاه نمره منفي گرفت.

به گزارش هفت چشمه به نقل از فارس، شوک دقيقه يک دربي 94 اولين نکته مهم بازي بين تيم هاي استقلال و پرسپوليس بود. شايد خوش بين ترين هوادار استقلال هم تصور نمي کرد تيمش بتواند به راحتي و بدون کوچکترين فشاري دومين گل سريع دربي ها را به ثمر برساند.

استقلال با تکيه بر همين گل زودهنگام که ضربه روحي بدي به سرخها وارد کرد توانست نيمه اول را به خوبي مديريت کند. آنها به خوبي توانستند 45 دقيقه اول را به نفع خود تمام کنند اما محمود فکري شايد فکرش را نمي کرد نيمه مربيان را به اين راحتي به حريف واگذار کند.

45 دقيقه دوم اين پرسپوليس بود که توانست بر بازي سوار شود. تعويض سيداحمد موسوي و ورود شيخ دياباته به بازي به جاي اينکه فشار استقلال را مضاعف کند بيشتر به نفع شاگردان يحيي گل محمدي تمام شد.آنها خيلي زود توانستند کامبک طلايي داشته باشند اما سرخپوشان از همان نقطه اي نيش خوردند که اين روزها به پاشنه آشيل گل محمدي تبديل شده است.

باز هم روند تساوي هاي سرخپوشان ادامه پيدا کرد و اين نقد به کادرفني پرسپوليس وارد است که چرا نمي توانند نتيجه برتري را حفظ کنند اما از آن سو استقلال که توانسته صدرنشين ليگ شود اين نقد بر آنها وارد است که چطور نتوانستند آن برتري نيمه اول را ادامه دهند البته آبي پوشان باوجودي که در نيمه دوم قافيه را به حريف باخته بودند و فشار زيادي هم به پرسپوليس وارد نکردند اما همين که روحيه نباختن را حفظ کردند جاي تقدير دارد. اين همان شرايطي است که يک تيم مدعي بايد داشته باشد و استقلال به نظر بعد از مدت ها چهره مدعي به خود گرفته است.

يحيي گل محمدي در اين بازي به نسبت دربي گذشته مقابل فرهاد مجيدي نترس تر شاگردانش را ارنج کرد واتفاقا همين تجربه او باعث شد تا پرسپوليس به بازي برگردد و شايد اگر محمود فکري هم به اندازه او تجربه داشت اجازه نمي داد شاگردانش نيمه دوم تحت تاثير رقيب قرار گيرند. بقيه صحبت ها در بازي که مساوي مي شود از جمله بحث هاي داوري و تک به تک ها و شمارش تعداد موقعيت هاي گل خيلي محلي از اعراب ندارد. درست است که سوت بد مي تواند نتيجه بازي را تغيير دهد اما مسئله اين است که داوري رضا کرمانشاهي در اين مسابقه اين قدر مشکل دار نبود که دو مربي براي توجيه تساوي خود به او انتقاد وارد کردند. اينکه داور بايد به سيد جلال حسيني بايد کارت زرد ميداد يا غلامي اخراج مي شد توجيه مشکلات فني دو تيم نيست.

اما مسئله خيلي مهمتر از بعد فني دو تيم وضعيت مديريتي دو باشگاه است. در باشگاه استقلال به نظر هر کسي سازوکار خودش را دارد. مهدي عبديان عضو هيات مديره باشگاه به خودش اجازه مي دهد قبل از مسابقه با استفاده از صفحه شخصي اش هر آنچه که نبايد را به معاون باشگاه پرسپوليس بگويد و بعد هم در روز مسابقه بگويد استقلال 3 بر صفر دربي را مي برد.

کدام مدير عاقلي در روز مسابقه چنين فشار و توقعي را به تيمش وارد مي کند که عبديان اينگونه مصاحبه مي کند؟ اگر شنونده عاقل باشد متوجه مي شود اين صحبت جز براي تحت فشار قراردادن کادرفني نيست او بعد از بازي هم در نقش يک کارشناس فني مي گويد از بازي تيم راضي نيست. آقاي عبديان آيا شما مسئوليت فني و کارشناسي در هيات مديره را داريد که راضي نيستيد؟

آيا استقلال که صدرنشين است کادرفني اش بايد اين چنين مورد هجمه شما قرار گيرد؟ در باشگاه استقلال رئيس کيست و کت تن کيست؟ اين چه بساطي است که يک عضو هيات مديره اين طور علني گارد مي گيرد؟ از سوي ديگر بازيکنان اين تيم به صراحت از مديريت باشگاه گلايه مند هستند و بابت مسائل مالي شاکي.

مديراني که در هيات مديره استقلال براي پاداش دنبال ريخت و پاش بوده اند بگويند چرا اين پول ها را براي پرداخت مطالبات به حق بازيکنان هزينه نمي کنند. بهتر نيست به جاي مسابقه پاداش دادن اعضاي هيات مديره فکري به حال نحوه پرداختي ها داشته باشند؟

در اردوگاه قرمز که آش به قدري شور شده که يحيي گل محمدي کنترل خودش را از دست داده و در نشست خبري که ربطي به مشکلات مديريتي باشگاه ندارد هر انچه دل پرش دارد به زبان مي آورد. منهاي همه مشکلات فني در تيم پرسپوليس اما يحيي گل محمدي حق دارد گلايه مند باشد.

اين انتقاد به طور جدي به وزارت ورزش و جوانان و هيات مديره پرسپوليس وارد است که چطور ممکن است مديري مثل مهدي رسول پناه بعد از آن همه حواشي همچنان در حلقه مديريتي اين باشگاه باشد؟ چطور مي شود مديري بعد از آن همه حواشي عجيب و غريب هنوز بر مسند رياست هيات مديره است اما در جلسات در بيشتر مواقع غايب است؟ او چه نقشي اين روزها در اردوگاه قرمز دارد؟

آيا به پرداخت هزينه ها کمک مي کند؟ آيا در بحث فني صاحب نظر است؟ عليپور و رغبتي و فياض جز نقش حمايتي چه بر گرده خود مي بينند که انجام نمي دهند و اين طور صداي سرمربي تيم را در مي آورند؟ يحيي گل محمدي در صحبت هايش از چه چيزهايي مي گويد و چه کدي مي دهد؟ او چه روزهايي را پيش بيني مي کند که مديران پرسپوليس حواسشان به آنها نيست؟ نقش سميعي اين روزها چيست؟ آيا او مي دانسته سرمربي تيمش در سر چه دارد و چه گلايه هايي را در دلش حمل مي کند؟

اين وضعيت سرخابي ها دست پخت مستقيم وزارت ورزش و جواناني است که مدعي است مي خواهد اين دو باشگاه را خصوصي کند. مديران منتصب وزارت ورزش با دورنماي نداشته خود باعث ايجاد فضايي شدند که دو طرف مدعي باشند با اعصاب بهم ريخته مقابل رقيب سنتي به ميدان رفتند. اين دربي در زير سايه چنين مديران ضعيفي برگزار شد و با ادامه اين روند بايد شاهد روزهاي پرتلاطم از دو طرف بود.

انتهاي پيام/

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg