کد مطلب: 204565
محمدي در برنامه نگاه يک:
نقاب آمريکا برداشته شده است
تاریخ انتشار : 1399/10/21 08:26:16
نمایش : 1875
کارشناس مسائل راهبردي گفت: نقاب آمريکا برداشته شده و فرصت تاريخي براي دنيا براي تماشاي چهره واقعي آمريکا به وجود آمده است.

به گزارش هفت چشمه؛ مهدي محمدي با حضور در برنامه ”نگاه يک“ شبکه يک سيما درباره آخرين تحولات آمريکا افزود: وارد مقطع جالبي از تاريخ شديم و از اين به بعد، شگفتي‌هاي جالبي را در داخل آمريکا خواهيم ديد و نقاب آمريکا برداشته شده و فرصت تاريخي در دنيا براي تماشاي چهره واقعي آمريکا به وجود آمده است و شايد مهمترين خدمت ترامپ به تاريخ، همين بوده است.

وي گفت: اتفاقات اخير آمريکا از حيث جزئيات؛ تقريباً براي هيچ کس قابل پيش بيني نبود و کمتر کسي تصور مي‌کرد که جامعه سياسي آمريکا تا اين اندازه بي خرد و فرو پاشيده باشد که چنين فضاحتي جلوي چشم مردم جهان روي دهد.

اين کارشناس مسائل راهبردي با اشاره به اين که روند، قابل پيش بيني بود افزود: مشخص بود حرکت اين قطار اتفاقات به اين جا‌ها کشيده خواهد شد.

محمدي با اشاره به اين که هنوز چيزي تمام نشده است، تصريح کرد: برخي‌ها فکر مي‌کنند ترامپ، استثنايي بر قاعده آمريکا بوده در حالي که قصه عميق‌تر و پيچيده‌تر از اين حرف هاست و در نقطه آغاز پديده جديد در آمريکا قرار داريم که اين پديده کل ساختار سياسي و اجتماعي اين کشور را دگرگون خواهد کرد.

اين کارشناس مسائل راهبردي با اشاره به اين که ماشين پروپاگانداي بزرگي در آمريکا ساخته شد تا تصوير آمريکا را چيز ديگري نشان دهد افزود: فاصله عميق ميان آن تصوير و واقعيت آمريکا، در جهان نُقل محافل شده است و اين چيزي که در آمريکا در حال وقوع است رويا نيست بلکه کابوس است.

مشاور رئيس مجلس شوراي اسلامي در امور راهبردي با اشاره به اينکه از لحاظ نظامي، بازدارندگي قابل قبولي داريم گفت: اساساً درگيري نظامي آمريکا با ايران، منتفي است.

محمدي با اشاره به ظهور پديده «ترامپيسم» افزود: خيلي‌ها به ويژه صهيونيست‌ها هنوز دولت پنهان آمريکا را کنترل مي‌کنند.

وي ادامه داد: دولت پنهان امريکا؛ وجود خود را در تحولات اخير ظاهر کرد و نشان داد که چنين دولتي وجود دارد.

اين کارشناس مسائل راهبردي با اشاره به برخي از ويژگي‌هاي شخصيتي «ترامپ» افزود: ديوانگي ترامپ به ابزاري در دست صهيونيست‌ها تبديل شد و با آن اقدامات بسيار قابل توجهي را انجام دادند از جمله به شهادت رساندن حاج قاسم سليماني، الحاق «جولان» به سرزمين‌هاي اشغالي، به رسميت شناختن بيت المقدس به عنوان پايتخت رژيم صهيونيستي و وارد کردن اعراب به ارتباط با اسرائيل.

وي ادامه داد: اين ديوانگي ترامپ به ابزاري در دست صهيونيست‌ها تبديل شد تا اهداف غيرممکن خود را ممکن کنند، اما چيزي که فکر نمي‌کردند اين بود که اين آدم نژادپرست نامعقول نيمه ديوانه در جا‌هاي ديگر هم اين رفتار را خواهد کرد.

محمدي اضافه کرد: آن‌ها تصور نمي‌کردند که ترامپ نظم داخلي آمريکا را اين گونه به چالش بکشد و به بزرگترين تهديد براي امنيت ملي امريکا تبديل شود.

کارشناس مسائل راهبردي گفت: ترامپ ادامه ضروري و منطقي مجموعه تحولات اجتماعي است که در چند دهه گذشته در آمريکا روي داده و ناديده گرفته و تشديد شده است.

وي با بيان اين که ترامپ قلب حقيقت آمريکاست افزود: جامعه آمريکا در بخش‌هاي بسيار بزرگي به سمت نژادپرستي و برتري طلبي بي منطق ميل کرده و به جامعه قطبي پُلاريزه، کم سواد و هيجاني تبديل شده است.

اين کارشناس مسائل راهبردي گفت: ترامپ نماينده يک واقعيت اجتماعي است به همين علت؛ اين آدم در اوج دروغگويي و رفتار‌هاي نامعقول، بيش از ۷۰ ميليون رأي آورد و طرفداران پاي کار دارد و اين نشان دهنده بحران اجتماعي است.

وي اضافه کرد: درباره ادعاي تقلب؛ دموکرات‌ها نتوانستند از مشروعيت انتخابات به درستي دفاع کنند و پاسخ‌هاي لازم داده نشده است.

اين کارشناس مسائل راهبردي ادامه داد: ساختار انتخاباتي در آمريکا به گونه‌اي است که جايي براي دفاع باقي نمي‌گذارد، زيرا اين ساختار، اساساً غيردموکراتيک است و مبتني بر رأي اکثريت نيست و به اندازه کافي شفاف نيست.

وي اضافه کرد: دادگاه‌ها مستندات تفصيلي رسيدگي به ادعا‌هاي تقلب را منتشر نکردند و ابهامات زيادي باقي مانده است.

کارشناس مسائل راهبردي افزود: نظام، رسانه‌ها و نخبگان آمريکا قادر نبودند جامعه را متقاعد کنند که ادعاي تقلب، نادرست است بنابراين اين مسأله به عنوان يک زخم در نظام سياسي آمريکا باقي خواهد ماند.

مشاور رئيس مجلس شوراي اسلامي در امور راهبردي گفت: در آمريکا نه تنها آزادي بيان سرکوب مي‌شود بلکه ابتکار عمل رئيس جمهور مستقر نيز سرکوب مي‌شود و پلتفرم‌هاي اصلي مانند فيس بوک، توئيتر، اينستاگرام و گوگل به صراحت اعلام کردند که حاضر نيستند با ترامپ همکاري کنند و دستورالعمل‌هاي دولت پنهان را اعمال مي‌کنند.

وي افزود: آمريکا فراتر از دولت سازي به ملت سازي نياز دارد و يک بار ديگر بايد بتواند ملت خود را يکپارچه کند.

کارشناس مسائل راهبردي با اشاره به اين که نگراني‌هاي ناشي از تهاجم نظامي آمريکا دقيق و جدي نيست گفت: نگراني‌هاي امنيتي، جدي است.

وي افزود: جنگ؛ خط قرمز آمريکا و ترامپ است، زيرا آمريکايي‌ها اگر مي‌خواستند وارد درگيري نظامي با ما شوند بايد زماني که پهپاد آن‌ها را زديم و يا پايگاه عين الاسد آن‌ها را موشکباران کرديم وارد جنگ مي‌شدند.

اين کارشناس مسائل راهبردي اضافه کرد: آمريکا مي‌داند ورود به درگيري نظامي با ايران به معناي درگير شدن در يک جنگ گسترده نظامي از لحاظ زماني و مکاني است.

وي تأکيد کرد: آمريکا به هيچ وجه در موقعيتي نيست که بخواهد درگيري را محدود نگه دارد بنابراين اساساً درگيري نظامي آمريکا با ايران؛ منتفي است و از لحاظ نظامي بازدارندگي قابل قبولي داريم.

کارشناس مسائل راهبردي ادامه داد: اولويت آنها؛ چين است بنابراين وارد درگيري نظامي در منطقه خاورميانه نمي‌شوند.

وي افزود: آرايش نظامي اخير آمريکا در منطقه خاورميانه ناشي از نگراني آن‌ها از پاسخ نيرو‌هاي مقاومت به تحرکات خصمانه اخير آمريکاست.

منبع: صداوسيما

انتهاي پيام/

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg