کد مطلب: 204440
لباس هوشمند براي کنترل سلامت انسان ساخته شد
تاریخ انتشار : 1399/09/14 17:41:33
نمایش : 1088
محققان يک لباس هوشمند ايجاد کرده‌اند که مي تواند پارامترهاي مختلف سلامتي را در زمان واقعي در سراسر بدن رديابي کند.

به گزارش هفت چشمه به نقل از سي‌تي‌جي‌ان، محققان سنگاپوري موفق به توليد لباس هوشمندي شده‌اند که با گوشي تلفن همراه کنترل مي‌شود و قادر به کنترل علائم حياتي بدن براي بررسي وضعيت سلامت انسان‌ها است.

تيم دانشگاه ملي سنگاپور معتقد است که لباس توسعه داده شده آنها مي‌تواند به ورزشکاران کمک کند تا عملکرد خود را کنترل کرده و بهبود بخشند يا به متخصصان پزشکي اجازه ميدهد بيماران در معرض خطر را شناسايي کنند.

لباس هوشمند مذکور بر مبناي ردگيري علائم حياتي بدن و نحوه حرکات دست‌ها و پاها، قادر به تشخيص دادن جراحات مختصر عضلاني و استخواني نيز هست. بدين منظور حسگرهايي بر روي اين لباس نصب شده‌اند که با استفاده از فناوري ان اف سي با اپليکيشن گوشي در ارتباط هستند و انرژي خود را نيز به همين شيوه تأمين مي‌کنند.

جان هو، استاديار انستيتوي نوآوري در سلامت و فناوري از دانشگاه ملي سنگاپور گفت: «چالش امروزه با بيشتر پوشيدني‌ها اين است که ما آنچه را در يک قسمت خاص از بدن شما اتفاق مي‌افتد اندازه گيري کنيم؛ اين موضوع مي‌تواند اندازه‌گيري و بررسي يک مچ دست باشد و اين تنها مکاني است که ما قادر به اندازه گيري آنچه اتفاق افتاده هستيم؛ بنابراين انگيزه بزرگ پروژه ما اين بود که رفتار پوياي بدن افراد را هنگام گذراندن زندگي روزمره بررسي کنيم».

اين لباس هوشمند به طور بالقوه مي‌تواند نظارت شبانه روزي بر افراد را امکان پذير کند؛ ساير کاربردها شامل تشخيص باليني مسائل مربوط به ستون فقرات، توان بخشي و مديريت آسيب است.

انتهاي پيام/

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg