کد مطلب: 204437
واکنش روحاني به طرح مجلس | بگذاريد آن‌هايي که تجربه موفق ديپلماسي دارند، کارشان را انجام دهند
تاریخ انتشار : 1399/09/13 12:23:05
نمایش : 821
رئيس جمهور در واکنش به طرح راهبردي مجلس براي رفع تحريم‌ها گفت: بگذاريد با حوصله، تحمل، خردورزي و آن‌هايي که تجربه بيست و چند ساله در اين امر دارند و در ديپلماسي موفق بودند، کارشان انجام بدهند.

به گزارش هفت چشمه به نقل از فارس؛ حجت الاسلام حسن روحاني رئيس جمهور، صبح امروز (پنجشنبه ۱۳ آذر) در آيين بهره برداري از طرح هاي ملي وزارت نيرو با اشاره به افتتاح طرح هاي مربوط به برق و توزيع برق در سه استان سيستان و بلوچستان، خوزستان و خراسان رضوي به ارزش ۳۶ هزار ميليارد تومان اظهار داشت: همه ما مي دانيم که صنعت برق چقدر براي ما اهميت دارد و زيرساخت توليد و تحول و رفاه مردم است.

وي با بيان اينکه در سال هاي قبل و مخصوصاً در جنگ تحميلي روزهايي بود که مردم بيش از چند ساعت برق نداشتند و گاهي بيمارستان‌هاي ما هم برق نداشت،‌گفت: يکي از افتخارات دولت يازدهم و دوازدهم اين است که قطعي برق نداشتيم و اگر هم بوده موارد بسيار محدودي بوده و در اين سال‌هاي اخير وزارت نيرو از مردم طرح استمداد کرده و هرکجا مردم با قدرت وارد شوند به نتايج فوق‌العاده‌اي دست پيدا مي‌کنيم.

روحاني با بيان اينکه ما سالي ۲۵۰۰ مگاوات برق را در اين دولت اضافه کرده‌ايم و تا پايان دولت به حدود ۲۰ هزار مگاوات برق جديد و شايد هم کمي بيشتر خواهيم رسيد، تصريح کرد: اين در حالي است که در آغاز انقلاب کل برق کشور ۷ هزار مگاوات بوده و اين نشان مي دهد که ما سه برابر اندازه برق رژيم گذشته فقط در اين دولت برق توليد کرده‌ايم و اين کار بسيار ارزشمندي براي کشور است، مخصوصاً وقتي با کيفيت ضميمه مي شود.

رئيس جمهور با اشاره به اينکه امروز تلفات برق ما ۹درصد است و اين بسيار مهم است چون پايداري شبکه ما اضافه مي‌شود و اتصال برق و سنکرون شدن شبکه برق ما با همسايگان انجام مي گيرد، اظهار داشت: روستاييان عزيز ما از برق استفاده مي کنند و دولت تدبير و اميد برق روستاهاي ۲۰ خانوار را به پايان رساند و ما امروز در کشور روستاي ۲۰ خانواري نداريم که داراي برق نباشد و الان در فکر روستاهاي ۱۰ خانوار هستيم که آنها هم برق دار شوند.

وي افزود: اينکه در هر ماه ۳۵ روستايمان به شبکه برق متصل مي شود بسيار مهم است و اساساً دولت تدبير و اميد دولتي بوده که در تمام زمينه ها تحولي که در روستاها ايجاد کرده چه از لحاظ گاز و چه از لحاظ برق و آب و ارتباطات و بهداشت و راه و آموزش قابل مقايسه با دولت‌هاي قبل نيست.

روحاني با اشاره به اقدامات دولت تدبير و اميد در بخش آموزش خاطرنشان کرد: در مجموع در دولت تدبير و اميد مدارس غير استاندارد و کپري که به صورت ساختمان نبود تقريباً در اين دولت به طور کامل جمع شد و براي روستاها کار بسيار بزرگ و عظيمي انجام گرفته و انشالله ادامه پيدا مي کند.

وي افزود: امسال درست است که ۲۵۰۰ مگاوات برق توليد و نيروگاه هاي جديد را تاسيس کرده ايم اما رقم بالاي حدود ۴هزار مگاوات برق مجازي ايجاد کرده‌ايم و اين يعني برقي که ما بايد نيروگاه ميزديم تا در لحظه پيک بتوانيم برق را اداره کنيم و خاموشي ندهيم، کمک مردم و تغيير ساعات استفاده از برق کاري شد که ما توانستيم از اين سرمايه گذاري‌هاي غير ضروري بي‌نياز شويم.

روحاني با بيان اينکه رشد برق ما در سال هاي قبل حدود ۵ درصد امسال حدود يک درصد بوده است و اين به اين معنا است که مردم ما کاملاً همراهي کرده‌اند، اظهار داشت: کار خوبي که دولت مصوب و اعلام کرد مسئله برق اميد بود که آثارش در پايان ماه آذر اعلام مي‌شود که مردم عزيز ما آنهايي که کم مصرف هستند از دادن پول برق معاف مي‌شوند اين هديه کوچکي است براي آنهايي که صرفه‌جويي را به طور کامل مد نظر قرار مي دهند. رقمي حدود ۳۰ درصد مردم داراي برق مرجاني مي‌شوند و اين کار به زودي در مورد آب و گاز هم انجام خواهد شد و يکي از آثار ماندگار دولت تدبير و اميد بر اميد هست و اين مسئله به زودي براي آب و گاز هم انجام خواهد شد تا مردمي که کم مصرف و به طور طبيعي محروم هم هستند پول آب و برق و گاز نخواهند داد.

رئيس جمهور افزود:  نکته اي که سالها پيش امام فرمود ما آب و برق شما مردم مستضعف را مجاني مي‌کنيم در اين دولت تحقق پيدا کرد و آنهايي که به ناروا توهين مي‌کردند و مي‌گفتند آنچه امام گفته عمليات شدني نبوده و نخواهد بود که اتفاقاً عملياتي شدني هست و شود و در اين دولت انجام خواهد شد.

وي با تاکيد بر اينکه ما در شرايط تحريم هستيم و کلمه تحريم هم دقيق نيست و ما در شرايط جنگ تمام عيار اقتصادي هستيم جنگي که در اين سه سال به ما تحميل شد از لحاظ اقتصادي به مراتب بدتر است،‌گفت: جنگ هر سال نظامي اقتصادي بود و البته جنگ سياسي هم بود ولي عمدتاً جنگ اقتصادي بود و هيچ کس نه آمريکا و نه اروپا فکر نمي‌کرد ايران در اين جنگ اقتصادي سه سال گذشته به خوبي مقاومت کند و  بسياري از رهبران دنيا به صراحت از من سوال کردند که شما کشور را چگونه اداره مي کنيد و چگونه توانستيد اداره کنيد.

روحاني ادامه داد: درست است که مردم ما در رنج و زحمت و مشکلات هستند و مردم مقاوم بودند و ما را ياري کردند اما در اين سه سال تحريم، آب و برق و گاز قطع نشد ما نيازمند نشديم که گازوئيل و بنزين را از خارج بخريم بلکه صادر کرديم و در اين سه سال ما در گندم خودکفا بود مي‌توانستيم و در اين سه سال تحولات بزرگي در بهداشت و درمان به وجود آورده ايم و در فقط يک سال اخير ۱۱ هزار تخت بيمارستاني در کشور اضافه شده که در تاريخ ايران بي نظير است.

رئيس جمهور تاکيد کرد: آنهايي که چشم بينايي ندارند که خدمات دولت را ببينند بايد مقداري دقيق بشوند و ببينند دولت در شرايط سخت البته با کمک مردم و شرکت‌هاي خصوصي و عمومي غير دولتي و قواي ديگر و نيروهاي مسلح که همه به کمک ما آمدند، هم کشور را اداره کرديم و هم بدترين سيل و زلزله‌اي که آمد را توانستيم اداره کنيم و در عين حال تحريمي که از سال ۹۷ شروع شد و بدترين تحريم بود را در سال ۹۸ مهار کرديم. از پايان بهار ۹۸ هم تورم ما آرام‌آرام کاهش پيدا کرد و هم رشد اقتصادي ما افزايش يافت و رشد اقتصادي ما در سال ۹۸ مثبت بود.

روحاني با بيان اينکه در پايان سال ۹۸ و ابتداي سال ۹۹ با مصيبت جديدي به نام کرونا مواجه شديم که موضوعي هست که همه دنيا دچار آن شد و رشد اقتصادي هم در اين کشورهاي بزرگ يا کاهش پيدا کرد و يا منفي شد، اظهار داشت: البته فشار به ما هم وارد شد اما در عين حال از اين معضل هم عبور مي‌کنيم و امروز شرايط نسبت به کشورهاي پيشرفته غربي بدتر نيست و در مقايسه با برخي کشورها شرايط ما بهتر است و مي بينيم که با يک برنامه‌ريزي خوب ظرف دو هفته‌اي که گذشت توانستيم شرايط را تا حدي کنترل کنيم.

وي با بيان اينکه برادران عزيز و همه آنهايي که در کشور و در در مجلس و قوه قضاييه و نيروهاي مسلح  مشغول خدمت هستيد و همه دست به دست هم بدهيم و در پي ايجاد اميد و ثبات باشيم و براي حل اين مسئله عجله نکنيم و هول نشويم، تصريح کرد: دولت اگر موفقيتي به دست آورد کاملاً تقديم شما مي‌کند و اصلاً غصه اين را نخوريد که اين دولت مسائل را تمام مي کند. نه؛ شما حل کنيد و ما دست همه آنهايي را که به ملت ما کمک کنند مي‌بوسيم و بگذاريد کساني که تجربه بيست و چند ساله در اين باره دارند و مي‌دانند بايد چه کار کنند و در ديپلماسي موفق بوده اند و ديپلماسي آمريکا را بارها در اين سه سال در سازمان ملل شکست داده اند، با تأني و دقت کارمان را انجام دهيم و از شما هم خواهش مي‌کنيم که ياري و کمک کنيد چون همه برادر هستيم به هدف واحد داريم.

رئيس جمهور در عين حال افزود: البته ما مي دانيم که هر قوه هر کاري که مي‌کند نيتش خير است و مي خواهد کمک کند و کار را سريعتر انجام دهد اما با هم مشورت کنيم و هماهنگ باشيم و همفکري کنيم تا کارها را دقيق تر و پخته تر پيش ببريم و پيش خواهيم برد.

روحاني تاکيد کرد: مردم ما در صحنه هستند و مقاومت مردم اصل اساسي است و اگر دولت و نظام پيروز شوند در سايه مقاومت است و رهبريِ رهبر انقلاب و مقاومت مردم دو پايه اساسي براي براي موفقيت ما در همه روزهاي سخت بوده و امروز هم مسير مقاومت ما و هدايت رهبري مسير پيروزي ما خواهد بود.

انتهاي پيام/

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg