کد مطلب: 204433
ابتکار عمل داور بين‌المللي ووشو براي قضاوت نکردن بازي ترکيه و اسرائيل
تاریخ انتشار : 1399/09/12
نمایش : 979
داور بين‌المللي ووشو چهارمحال و بختياري گفت: از آنجايي که اگر رقابت ووشو بين ورزشکار ترکيه و اسرائيل را قضاوت نمي‌کردم تبعات بسيار بدي براي ورزش کشور به بار مي‌آمد، حال نامناسب جسمي را بهانه کردم تا داور جايگزين اين کار را انجام دهد.
به گزارش هفت چشمه؛ عباس حبيب‌پور داور بين‌المللي ووشو چهارمحال و بختياري در گفت‌وگو با جهانبين نيوز، گفت: در مسابقات جهاني بين داوران قرعه‌کشي مي‌شود و سهم هر داور معمولا قضاوت 10 بازي است.

داور بين‌المللي ووشو چهارمحال و بختياري افزود: يک داور تنها در صورتي مجاز است يک بازي را قضاوت نکند که يکي از بازيکنان اهل کشورش باشد، براي مثال يک داور ايراني نمي‌تواند رقابت بين يک ورزشکار ايراني با يک ورزشکار از ديگر کشورها را رقابت کند.

وي ادامه داد: در مسابقات ووشو جوانان جهان در سال 2010 در کشور سنگاپور، قضاوت بازي دهم که به من رسيد بين دو کشور ترکيه و اسرائيل بود و با توجه به اينکه جمهوري اسلامي ايران رژيم قاصب اسرائيل را به رسميت نمي‌شناسد نمي‌توانستم اين بازي را قضاوت کنم.

حبيب‌پور عنوان کرد: اگر از قضاوت رقابت بين ترکيه و اسرائيل سرباز مي‌زدم از حضور در رقابت‌هاي جهاني محروم مي‌شدم و تبعات بسياري هم براي من، هم براي ورزش کشور و هم تبعات سياسي داشت.

داور بين‌المللي ووشو چهارمحال و بختياري خاطرنشان کرد: در همين شرايط بود که تصميم گرفتم به جاي اينکه اعلام کنم بازي را قضاوت نمي‌کنم نامساعد بودن حالم را بهانه کنم تا يک داور ديگر را جايگزين من کنند که همين طور هم شد.

وي اضافه کرد: خوشبختانه ووشوکار اسرائيلي مقابل ورزشکار ترکيه‌اي بازي را واگذار کرد و بالا نيامد که اگر پيروز شده بود در مرحله بعدي نيز قضاوت بازي وي با من بود.

حبيب‌پور تاکيد کرد: از صميم قلب اعتقاد دارم رژيم اشغالگر قدس يک رژيم جعلي و جنايتکار است و هر کجا در هر مسابقه‌اي که باشد رقابت ورزشکاران اين کشور را قضاوت نخواهم کرد.

داور بين‌المللي ووشو چهارمحال و بختياري بيان کرد: اين نه‌تنها اعتقاد من بلکه اعتقاد همه ورزشکاران ايراني است، هيچ کس نه من و نه ديگران را مجبور نکرده و نمي‌کند که در برابر ورزشکاران اسرائيلي بازي يا قضاوت نکنيم بلکه اين تصميم و اعتقاد خود ما است.

انتهاي پيام/1031ج
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg