کد مطلب: 204429
حسيني‌کيا در گفت‌و گو با دانا:
«خود تحريمي» دولت بلاي جان اقتصاد کشور شده است/ تحريم بهانه خوبي براي سوء مديريت نيست
تاریخ انتشار : 1399/09/11 09:35:00
نمایش : 1107
عضو کميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اينکه خودتحريمي دولت زياد است و اين بلاي جان اقتصاد کشور شده گفت: اگر ناکارآمدي برخي مديران دولتي و خلا زنجيره هاي توليد و نيز عدم تناسب قوانين را هم به مشکل خود تحريمي اضافه کنيم حاصل آن وضعيت فعلي کشور خواهد شد.

به گزارش هفت چشمه، «سيد جواد حسيني کيا»، عضو کميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي در گفت‌و گو با خبرنگار سياسي شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ با اشاره به اينکه بخش عمده مشکلات کشور در حوزه اقتصادي و معيشت مردم سياست هاي کلان دولت در امور اجرايي است گفت: دولت چشمش به خارج کشور است و حاصل اين نوع نگاه نوسانات ارزي و سوداگري در بازار خواهد بود زيرا دولت بازار داخل و توان بومي را رها کرده است.

وي افزود: متاسفانه برخي چهره هاي اثرگذار در امور اجرايي به دنبال رانت هستند تا ارزش دارايي هاي خود را افزايش دهند در حالي توجه به حفظ ارزش پول ملي را رها کردند همين امر باعث تورم و بي ساماني در اقتصاد کشور مي شود.

وي با اشاره به عدم آماده بودن زيرساخت ها در حوزه هاي مختلف عنوان کرد: زيرساخت سامانه هاي مالي از جمله سامانه تجارت، سامانه گمرک و سامانه انبارداريي باعث شده ظرفيت و فضا براي سوداگري دلالان فراهم شده و نظم بازار به هم بريزد.

نماينده مردم سنقر در مجلس با اشاره به اينکه دولت در هماهنگ کردن امور اجرايي و در حذف موازي کاري ها از يک طرف و نيز بستن گلوگاه هاي رانت و ويژه خواري کوتاهي مي کند تصريح کرد: دولت مسئول امور اجرايي در کشور است و همه چيز را در اختيار دارد چرا نمي تواند مشکل انباشت کالاهاي اساسي در گمرک را ظرف چند روز حل کرده و مجوز ترخيص آنها را صادر کند.

حسيني کيا با اشاره به اينکه متاسفانه هر روز با افزايش قيمت ها مواجه هستيم و چند روز بعد با فشار رسانه اي و تذکر و نطق نمايندگان از تريبون مجلس دولت قيمت ها را کاهش مي دهد تاکيد کرد: وضعيت موجود بازار نشانه مديريت رها شده است، دولت بازار را رها کرده و مديران اجرايي در وزارتخانه ها و بخش هاي حساس دولت ترک فعل کرده اند.

عضو کميسيون صنايع و معادن مجلس با اشاره به اينکه خودتحريمي دولت زياد است و اين بلاي جان اقتصاد کشور شده عنوان کرد: اگر ناکارآمدي برخي مديران دولتي و خلا زنجيره هاي توليد و نيز عدم تناسب قوانين را هم به مشکل خود تحريمي اضافه کنيم حاصل آن وضعيت فعلي کشور خواهد شد.

حسيني کيا با اشاره به اينکه مجلس جايگاه نظارتي دارد و بايد از ابزار قانوني براي نظارت به عملکرد دستگاه ها استفاده کند گفت: کميسيون هاي تخصصي مجلس به طور مرتب وزراء و روساي سازمان هاي مختلف را براي پاسخگويي فرا مي‌خوانند تا از طريق رصد و پيگيري امور اجرايي اداره شود.

وي با اشاره به اينکه لازمه سامان دادن اوضاع اقتصادي کشور عزم و اراده جدي دولت است عنوان کرد: دولت مدام بهانه نبود بودجه و تحريم هاي بين المللي را مطرح مي کند و البته تحريم هميشه بهانه خوبي براي سوء مديريت هاي دولتي است.

عضو کميسيون صنايع و معادن مجلس با اشاره به اينکه هدف دولت اين است که در سال پاياني قهرمانانه کنار برود گفت: چندين سال کشور معطل برجام ماند و امروز که اين توافقنامه هيچ آورده اي براي دولت و ملت نداشته است امضا کنندگان برجام تلاش مي کنند با اميد هاي پاياني به برجام به طور قهرمانه از قدرت کنار بروند و البته اين چنين هم نخواهد شد.

انتهاي پيام/ک

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg