کد مطلب: 204427
بسکتبال انتخابي کاپ آسيا ۲۰۲۱؛
صف آرايي تيم ملي ايران مقابل سوريه براي کسب جواز صعود
تاریخ انتشار : 1399/09/10 14:22:08
نمایش : 1041
تيم ملي بسکتبال کشورمان، امروز در پنجره دوم مسابقات انتخابي کاپ آسيا ۲۰۲۱، مقابل تيم ملي سوريه قرار مي‌گيرد.

به گزارش هفت چشمه به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، تيم ملي بسکتبال کشورمان، امروز دومين و آخرين مسابقه اش را در پنجره دوم مسابقات انتخابي کاپ آسيا ۲۰۲۱، از ساعت ۱۶ و ۳۰ دقيقه، مقابل تيم ملي سوريه برگزار مي‌کند.

ملي پوشان بسکتبال ايران شنبه اولين بازيشان را در اين پنجره برگزار کردند و موفق شدند تيم ملي عربستان را در ديداري سخت شکست دهند. ديداري که پيچيده‌تر از چيزي شد که انتظارش را داشتيم. با توجه به اين که سعودي‌ها را هميشه راحت شکست داده بوديم، گره خوردن بازي شنبه مقابل اين تيم، همه را نسبت به عملکرد شاگردان مهران شاهين طبع نگران کرد.  

بعضي‌ها عملکرد متزلزل آسمان خراش‌هاي کشورمان را به غيبت حامد حدادي و صمد نيکخواه بهرامي ۲ ستاره تيم ملي نسبت دادند که در اين پنجره تيم ملي را همراهي نکردند (حدادي به دليل بازي در ليگ چين و قوانين سخت قرنطينه اين کشور و نيکخواه بهرامي به دليل ابتلا به ويروس کرونا) و تيم ملي را وابسته و متکي به اين ۲ بازيکن با تجربه دانستند.

البته برخي ديگر، نداشتن بازي تدارکاتي را دليل افت تيم ملي دانستند. مهران حاتمي، سرمربي سابق تيم ملي کشورمان، درباره اين موضوع گفت: با توجه به شيوع ويروس کرونا و نداشتن تمرينات و بازي‌هاي تدارکاتي مناسب، براي ما روشن بود ديدار سختي خواهيم داشت. در اين ديدار هم ديديد بازيکناني که در شرايط کوران مسابقات قرار گرفته بودند، نسبت به ساير بازيکنان آمادگي بيشتري داشتند و عملکرد بسيار خوبي را هم از خود نشان دادند.  نمونه بارز آن‌ها بهنام يخچالي بود که عملکرد بسيار خوبي داشت و توانست در زمين براي تيم ملي بسکتبال ايران بدرخشد.

يخچالي بهترين بازيکن ديدار ايران با عربستان بود و سايت فيبا از او به عنوان ۵ چهره برجسته مسابقات انتخابي کاپ آسيا نام برد.

صف آرايي تيم ملي ايران مقابل سوريه براي کسب جواز صعود

شاگردان شاهين طبع در صورت پيروزي در بازي امروز مقابل تيم ملي سوريه، به عنوان سومين تيم حضورشان را در مسابقات کاپ آسيا که در سال ۲۰۲۱ برگزار مي‌شود، قطعي خواهند کرد. تاکنون تيم‌هاي ملي لبنان و بحرين از گروه D حضورشان را قطعي کرده‌اند.

به جز تيم ملي کشورمان که ۳ برد به دست آورده است، ساير تيم‌هاي گروه E (عربستان، سوريه و قطر) هر کدام يک پيروزي و ۲ شکست و پشت سر ايران در جدول قرار دارند.

پيش بيني مي‌شود با توجه به اختلاف سطح بسکتبال ايران با سوريه، شاگردان شاهين طبع کار دشواري براي پيروزي در اين مسابقه نداشته باشند.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg