کد مطلب: 204409
۹۰ ميليارد ريال تسهيلات به عشاير چهارمحال و بختياري اختصاص يافت
تاریخ انتشار : 1399/09/08 11:03:50
نمایش : 820
مديرکل امور عشاير چهارمحال و بختياري گفت: افزون بر ۹۰ ميليارد ريال تسهيلات ارزان قيمت به منظور حمايت دولت از زنجيره توليد گوشت قرمز در نيمه دوم امسال به عشاير اين استان اختصاص يافت.
به گزارش هفت چشمه به نقل از جهانبين نيوز؛ يحيي حسين‌پور مدير کل امور عشاير چهارمحال و بختياري اظهار داشت: اين ميزان تسهيلات براي تامين خوراک دام و جلوگيري از فروش زودهنگام دام پرواربندي شده و ايجاد اشتغال پايدار در بين جمعيت مولد عشاير در اين فصل که به طور معمول دام عشاير بدون مرتع و علوفه تازه است و حمايت مستقيم دولت از توليد مواد لبني و پروتييني در نظر گرفته شده است.

وي تصريح کرد: پرداخت تسهيلات ارزان‌قيمت به منظور تسهيل در معيشت و تامين علوفه مورد نياز عشاير، در پي تشديد خشکسالي در مناطق ييلاقي استان و مناطق قشلاقي خوزستان در نيمه دوم سال نيز در دستور کار قرار دارد.

حسين‌پور، به توليد حدود ۲۰ درصدي گوشت قرمز اين استان از سوي عشاير در زمان استقرار در مناطق ييلاقي اشاره کرد و افزود: تمامي محصولات لبني و پروتييني مناطق عشايري استان به صورت ارگانيک و با کيفيت توليد و روانه بازار مصرف مي‌شود.

وي، از انتخاب اداره کل امور عشاير چهارمحال و بختياري در سه سال گذشته تا کنون به عنوان دستگاه برتر خبر داد و گفت: ساماندهي امور معيشتي و تکميل حمايت مالي از رنجيره توليد، معيار اين انتخاب بوده است.

به گزارش جهانبين نيوز؛ چهارمحال و بختياري به‌ عنوان دومين استان عشايرنشين کشور بعد از فارس ۱۲۶ هزار نفر جمعيت عشايري دارد که از اين تعداد ۳۶ هزار نفر درون‌کوچ و ۹۰ هزار نفر برون‌کوچ هستند که بيش از يک ميليون و ۵۰۰ هزار راس دام سبک در اختيار دارند.

بيشتر جمعيت عشايري چهارمحال و بختياري به‌ترتيب در شهرستان‌هاي کوهرنگ، اردل و لردگان ساکن مي‌شوند و در بخش‌هايي از شهرستان‌هاي کيار، فارسان، بروجن و شهرکرد نيز سکونت‌گاه عشايري وجود دارد.

انتهاي پيام/1020ج
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg