کد مطلب: 184359
گياهان داروئي، راهي براي درمان عوارض کرونا
تاریخ انتشار : 1399/08/21 13:22:38
نمایش : 1392
طبق تحقيقات متخصصان طب سنتي افرادي که داراي بيماري زمينه‌اي نيستند مي‌توانند با استفاده از برخي گياهان دارويي تاييد شده از ابتلا به کرونا پيشگيري کنند.
به گزارش هفت چشمه به نقل از  جهانبين نيوز، متخصصان طب ايراني در خصوص روند بهبودي عوارض در مبتلايان به ويروس کرونا نتيجه تحقيقات خود را بر روي گياهان داروئي اينگونه بيان کردند: بر اساس کتب مرجع گياهان دارويي، گياه بابونه شيرازي در درمان سرفه، تب، برونشيت و سرماخوردگي و همچنين پيشگيري از بروز التهاب دهان و گلو تأييد شده است.

نعمت الله مسعودي متخصص طب ايراني درادامه بيان کرد:  به منظور پيشگيري از ابتلا به بيماري کرونا درباره توصيه‌هاي طب سنتي در افرادي که بيماري زمينه‌اي ندارند، مصرف اين گياه داروئي توصيه مي شود.

وي افزود: در مصرفي روزانه تأييد شده دمنوش آن 3 گرم در روز معادل سه قاشق چايخوري است.

مسعودي يادآور شد: در طب سنتي ايراني به اثرات اين گياه دارويي در بهبود آسم و کاهش شدت تب‌هاي عفوني، تسکين خستگي و سردرد نيز اشاره شده و همچنين استفاده از بابونه مي‌تواند منجر به پاکسازي بدن از اخلاط و فضولات اضافي شود.

اين متخصص طب ايراني با اشاره به خواص عناب، تصريح کرد: اين ماده غذايي نيز داراي خاصيت ملين، ضد حساسيت و آرامبخش است و در طب سنتي ما براي رفع اخلاط فاسد از بدن، کليه، قفسه سينه و ريه کاربرد دارد.

وي خاطرنشان کرد : جوشانده عناب از جمله دمنوش‌هايي است که در فرهنگ تغذيه عامه کاربرد دارد و در دزهاي معمول مصرف خانگي عوارضي از آن گزارش نشده است.

متخصص طب ايراني افزود: افرادي که داراي بيماري زمينه‌اي نيستند مي‌توانند با مصرف سه قاشق غذاخوري معادل 3 گرم در روز از اين ماده غذايي براي پيشگيري از ابتلا به کرونا استفاده کنند.


انتهاي پيام/1029ج
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg