کد مطلب: 184315
کنعاني‌مقدم در گفت‌وگو با دانا:
آمريکا نمي‌تواند خللي در فروش تسليحات ايران ايجاد کند/ مقاومت مردم باعث انزواي آمريکا شد
تاریخ انتشار : 1399/07/29 09:40:45
نمایش : 1120
کارشناس مسائل سياست خارجي به تعليق تحريم تسليحاتي ايران اشاره کرد و گفت: آمريکا نمي‌تواند خللي در تجارت ايران در حوزه خريد و فروش تسليحات ايجاد کند.

به گزارش هفت چشمه، «حسين کنعاني‌مقدم» کارشناس مسائل سياست خارجي در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ ضمن اشاره به تعليق تحريم تسليحاتي ايران اظهار داشت: بازار فروش سلاح يکي از پر سودترين بازارهاي جهاني است و از طرفي بيشترين درآمد ارزي را براي کشورهاي سازنده دارد؛ ايران نيز جزو رديف 10 کشور دنيا است که قابليت ساخت تجهيزات مدرن و سلاح هاي پيشرفته را دارد.

وي با بيان اينکه فروش سلاح مي‌تواند براي کشور ارز آوري ايجاد کند افزود: فروش تسليحات نظامي مي تواند حتي جايگزين فروش نفت شود؛ خيلي از کشورها مثل عراق، سوريه، لبنان، افغانستان، يمن و برخي کشورهاي ديگر  پيش از اين درخواست خريد سلاح از ايران را داشتند.
 
دبير سياسي جبهه ايستادگي به وجه ديگر اين دستاورد اشاره کرد و بيان داشت: ايران مي‌تواند با برداشته شدن تحريم هاي تسليحاتي، درآمد بالاي ارزي داشته باشد و در عين حال صنايع دفاعي کشور نيز فعال و به نوعي در حوزه کارآفريني نيز شاهد افزايش اشتغال به کار خواهد شد.
 
عمده مشتري سلاح‌هاي ايران کشورهاي محور مقاومت هستند
کنعاني‌مقدم عامل اصلي اينکه ايران توانست در فهرست فروشندگان تسليحات نظامي قرار بگيرد را مدرن و پيشرفته بودن تجهيزات دانست و افزود: کشورهايي که درخواست سلاح دارند عمدتاً در خط مقدم جبهه مقاومت هستند که خود اين مسئله بزرگترين تهديد براي آمريکا و رژيم صهيونيستي است.
 
وي ايستادگي و مقاومت ملت ايران و همچنين تدابير رهبري را علت اصلي منزوي شدن آمريکا دانست و خاطر نشان کرد: مقاومتي که جمهوي اسلامي در مقابل تهديدات و تحريم‌ها داشت و تدابيري که رهبر انقلاب براي خودکفايي نيروهاي مسلح داشتند موجب شد تا ايران به اين نقطه برسد که در حال حاضر مي‌تواند حرف اول را در صادرات سلاح در سطح منطقه بزند، همچنين وابستگي تجهيزات دفاعي را به حداقل برساند.
 
اين کارشناس مسائل سياست خارجي با تاکيد بر اينکه عامل اصلي خودکفا شدن کشور در حوزه نظامي را دل نبستن به برجام و وعده‌هاي آمريکا دانست و عنوان کرد: خيلي از کشورهاي منطقه مثل عربستان صدها ميليارد دلار هزينه خريد تسليحات مي‌کنند و هيچ‌گونه بهره‌اي از آن نمي‌برند؛ اين کشورها خود را به سياست‌هاي آمريکا وابسته کرده‌اند به طوري که حتي نمي‌توانند يک موشک بدون اجازه آمريکا شليک کنند.
 
طبق قطعنامه 2231 ايران هيچ ممنوعيت بين المللي براي صادرات و واردات سلاح ندارد
کنعاني‌مقدم مانع تراشي‌هاي آمريکا در تجارت کشورها براي خريد سلاح از ايران را بي اساس و مردود دانست و گفت: طبق قطعنامه 2231 ايران هيچ ممنوعيت بين المللي براي صادرات و واردات سلاح ندارد و معاملاتي که ايران انجام خواهد داد با کشورها و به صورت رسمي خواهد بود. و اين ممنوعيت براي کشورها وجود ندارد.
 
وي ادامه داد: آمريکا تنها کاري که ‌مي‌تواند بکند اين است شرکت‌هاي خصوصي که عمدتاً در دنيا قاچاق سلاح مي‌کنند را تهديد به تحريم کند؛ سلاح در دنيا خارج از محدوده قدرت آمريکايي‌ها خريد و فروش مي‌شود و آمريکايي‌ها عملاً نمي‌توانند مانع تجارت ايران در خريد و فروش سلاح شوند.
 
کنعاني‌مقدم در پايان گفت: کشورهايي که بيشتر با ما ارتباط دارند به صورت رسمي براي ارتش‌هاي‌شان سلاح نياز دارند و ايران نيز به صورت رسمي اقدام به فروش تسليحات مي‌کند و در واقع مي‌توان گفت آمريکا نمي‌تواند خللي در تجارت ايران در حوزه خريد و فروش تسليحات ايجاد کند.
 
انتهاي پيام/
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg