کد مطلب: 184263
رييس اداره صنايع غير فلزي چهارمحال و بختياري؛
30 درصد نياز نخ‌هاي فيلامنت پلي‌استرکشور در چهارمحال و بختياري تامين مي شود
تاریخ انتشار : 1399/07/05 12:36:42
نمایش : 1001
رييس اداره صنايع غير فلزي سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختياري گفت: با تجهيز و راه‌اندازي نخستين واحد توليد انواع نخ‌هاي فيلامنت پلي‌استر در سال جاري، اکنون ۳۰ درصد از نياز کشور به اين نوع نخ‌ در چهارمحال و بختياري توليد و تامين مي‌شود.
به گزارش هفت چشمه به نقل از  جهانبين نيوز ؛ امين صلابت رييس اداره صنايع غير فلزي سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختياري گفت: با تجهيز و راه‌اندازي نخستين واحد توليد انواع نخ‌هاي فيلامنت پلي‌استر در سال جاري، اکنون ۳۰ درصد از نياز کشور به اين نوع نخ‌ در استان توليد و تامين مي‌شود.

وي  افزود:ک واحد صنعتي در اين استان با بهره‌مندي از فناوري روز جهان در سال رونق توليد، توانست تعهد توليد انواع نخ‌هاي فيلامنت پلي‌استر را با کيفيت و تنوع بالا جهت تضمين صنايع پايين دستي کشور برعهده بگيرد.

صلابت با اشاره به تکميل زنجيره توليد نخ پلي‌استر در اين استان تصريح کرد:مجتمع نساجي بروجن با به کارگيري کارشناسان متخصص داخلي قابليت توليد انواع نخ‌هاي فيلامنت پلي‌استر را دارد که در مرحه نخست توليد نخ‌هاي نيمه آرايش يافته را آغاز کرد و در مرحله بعدي موفق به توليد ماده اوليه (محصول بالادستي) جهت توليد نخ‌هاي DTY و ATY شده است.

رييس اداره صنايع غير فلزي سازمان صنعت ، معدن و تجارت چهارمحال و بختياري افزود:اين واحد توليدي استان با استفاده از مدرن‌ترين ماشين آلات توليد FDY قابليت ارائه انواع نخ FDY را در رنگ و نمره متنوع دارد.

به گفته وي، نخ توليدي واحد صنعتي اين استان در قطب‌هاي اصلي نساجي کشور مصرف مي‌شود، که در اصفهان از نخ بروجن براي توليد پارچه، در کاشان براي توليد فرش، در تبريز براي توليد حوله، در يزد براي توليد رومبلي و در قم و تهران براي توليد انواع لباس‌ها استفاده مي‌شود.

رييس اداره صنايع غير فلزي سازمان صنعت ، معدن و تجارت چهارمحال و بختياري همچنين از توليد سالانه ۱۰ ميليون مترمربع محصول چادر مشکي در اين استان تصريح کرد: اين استان با احيا و تجهيز يک واحد توليد چادر مشکي در دولت تدبير و اميد بخش از نياز کشور به اين محصول پرمصرف را تامين مي‌کند.هم‌اينک ۹۰۰ واحد صنعتي با سرمايه‌گذاري ۳۳ هزار ميليارد ريال و اشتغال ۲۰ هزار نفر، ۱۹۱ معدن با سرمايه‌گذاري يک هزار و ۹۵۰ ميليارد ريال و اشتغال يک هزار و ۶۰۰ نفر و ۴۲ هزار واحد صنفي در اين استان فعال است.

انتهاي پيام/1020ج
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg