کد مطلب: 184172
حاج رضايي: فوتبال ايران با مديريت‌هاي غلط از بين رفته است/ با لژيونر شدن بازيکنان ايراني موافقم
تاریخ انتشار : 1399/05/23 10:49:36
نمایش : 1131
کارشناس فوتبال کشورمان گفت: فوتبال ما با مديريت‌هاي غلط و ضعيف از بين رفته است و هيچ اميدي در حال حاضر براي فوتبال ايران وجود ندارد.

به گزارش هفت چشمه، امير حاج رضايي کارشناس فوتبال کشورمان در گفت و گو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشي باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص انتخاب پيرلو به عنوان سرمربي تيم فوتبال يوونتوس اظهار داشت: جهان فوتبال از نظر مربيگري در حال پوست اندازي است و مربيان جوان وارد عرصه مربيگري مي‌شوند. جواناني که بايد سال‌ها کار کنند، تجربه کسب کنند تا به سطح حرفه‌اي مربيگري نزديک شوند. در دنياي مربيگري استاندارد براي مربيگري ۱۴ يا ۱۵ بازي نيست، يک مربي بايد يک فصل کامل کار کند تا بتواند به آن ايده آل‌هاي خود برسد. اين موضوع در اروپا تا حدودي رعايت مي‌شود. انتخاب پيرلو به عنوان سرمربي تيم فوتبال يوونتوس اقدام بسيار خوبي است، اما بايد مديران باشگاه به او فرصت آزمون و خطا بدهند تا بتواند موفقيت‌هاي خوبي را کسب کند. قضاوت کردن در خصوص پيرلو در حال حاضر درست نيست، چرا که اطلاعي از عملکرد او در مربيگري ندارم.

وي افزود: لمپارد و آرتتا هم مربيان جواني هستند و راه زيادي در پيش دارند، کسب تجربه براي آينده آن‌ها بسيار حائز اهميت است. زماني که آرتتا به آرسنال رفت، آرسن ونگر گفت براي او آرزوي موفقيت مي کنم، اما بايد سخت کار کند تا بتواند تجربيات زيادي کسب کند. هرچند آرتتا در اين فصل نتايج خوبي نگرفت، اما توانست جام حذفي انگليس را فتح کند و جواز حضور در ليگ قهرمانان فصل بعد را بگيرد. قطعا فرصت دادن به اين مربيان، آينده‌اي روشن را براي فوتبال دنيا خواهد داشت. شايد بتوان گفت آرتتا مي‌تواند آرسن ونگر ديگري براي آرسنال باشد، چرا که پتانسيل اين را دارد، در آينده اين تيم را در سطح يک فوتبال دنيا نگه دارد و حرف هاي زيادي براي گفتن داشته باشد.

با لژيونر شدن بازيکنان ايراني موافقم

کارشناس فوتبال کشورمان درباره بالا بودن پيشنهاد از ليگ‌هاي بلژيک و پرتغال به بازيکنان ايراني گفت: من با لژيونر شدن بازيکنان موافقم و مي خواهم که بروند و در فوتبال اروپا تجربه کسب کنند، اما اگر شما دقت کنيد، مي‌بينيد باشگاه‌هايي که به بازيکنان ايراني پيشنهاد مي‌دهند تيم‌هاي مطرحي نيستند و اين تيم‌ها نيز از سطح پاييني برخوردارند. عليرضا جهانبخش هم که به ليگ جزيره رفت در تيمي است که براي بقا در ليگ مي‌جنگد و من اميدوارم فصل آينده، فصل خوبي براي جهانبخش باشد. با اين حال لژيونر شدن بازيکنان به آينده آن‌ها کمک مي‌کند.

فوتبال ما با مديريت‌هاي غلط و ضعيف از بين رفته است

اميرحاج رضايي با اشاره به لژيونر شدن بازيکنان ايراني بيان کرد: ما هم پتانسيل آن را داريم که در تيم‌هاي بزرگ جهان بازيکن و مربي خوب داشته باشيم، اما اين بستر بايد در درجه اول از سوي فدراسيون فوتبال فراهم شود. فوتبال ما با مديريت‌هاي غلط و ضعيف از بين رفته است و هيچ گونه اميدي در حال حاضر براي فوتبال ايران وجود ندارد. وقتي فوتبال ما پيشرفت کند، سطح مربيان و بازيکنان هم به خوبي مشخص مي‌شود.

وي دامه داد: لژيونر شدن بازيکنان در اين شرايط و وضع بد فوتبال ما تنها راه بازيکنان است. کارنامه ضعيف فدراسيون فوتبال باعث شده است ما در قاره آسيا نيز از رقباي خود عقب بمانيم. ما از استراليا هم عقب مانده ايم، چه برسد به فوتبال شرق آسيا که امروزه حرف‌هاي زيادي براي گفتن دارد



ميلاد محمدي با ليدز يونايتد قرارداد ببندد خوشحال کننده خواهد بود

کارشناس فوتبال در خصوص پيشنهاد‌هاي خارجي از تيم‌هاي معتبر دنيا اظهار داشت: پيوستن به تيم‌هاي بزرگ بسيار خوب و خوشحال کننده است، به شرطي که انجام شود. ليدزيونايتد که خود يکي از تيم‌هاي بزرگ و نام آشناي فوتبال جزيره است، بعد از ۱۶ سال به ليگ برتر رسيده است. حالا اين تيم پيشنهادي براي جذب ميلاد محمدي ارائه داده است، اما زماني که ميلاد با اين تيم قرارداد ببندد براي ما خوشحال کننده خواهد بود و نه پيشنهاد‌ها و شايعاتي که به وجود مي‌آيد.

وي خاطر نشان کرد: من قبلا هم گفته ام انتخاب طارمي بايد دقيق باشد و به نظر من رفتن او به پورتو او را در مسير بزرگ و موفقيت روز افزون قرار خواهد داد. استناد کردن به شايعات را دوست ندارم و منتظر مي مانم ببينم هدف و انتخاب بازيکنان چگونه خواهد بود.

انتهاي پيام/

 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg