کد مطلب: 184163
دانا گزارش مي دهد؛
فرصت‌طلبي اصلاح‌طلبان با سوء استفاده از وعده «گشايش اقتصادي» رئيس جمهور/ رويافروشي به جاي اطلاع‌رساني
تاریخ انتشار : 1399/05/19 09:30:01
نمایش : 1162
روزنامه اصلاح طلب شرق با وجود اينکه منابع موثق دولتي ارتباط وعده گشايش اقتصادي رئيس جمهور با موضوع FATF را به طور کل تکذيب کردند، بازهم با شيطنت خبري سعي کرد افکارعمومي را به سمت نيات سياسي خود در اين حوزه سوق دهد.

به گزارش هفت چشمه به نقل از شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ يک هفته اي است که کشور درگير وعده «گشايش اقتصادي» رئيس جمهور است. البته وعده گشايش اقتصادي وعده اي نيست که تنها اين روزها از دولتمردان بشنويم و خاص امروز باشد؛ بلکه يکي از وعده هاي مهم برجام گشايش اقتصادي بود که متاسفانه نه تنها محقق نشد بلکه کارشناسان معتقدند آشفته بازار امروز اقتصاد کشورمان به دليل تمرکز بيش از حد بر روي برجام و پيوند زدن منافع کشورمان بر مذاکره و توافق با کشورهاي غربي است که ظرفيت هاي مختلف داخلي اقتصاد را ناديده گرفته و مشکلاتي را در اين حوزه بوجود آورد.

حالا بحث گشايش اقتصادي از سوي دولتمردان مطرح شده است اما برخي از رسانه هاي اصلاح طلب که همواره مترصد موقعيتي براي پيش کشيدن موضوعاتي مثل FATF و مذاکره مجدد با آمريکا هستند آمال و آرزوهاي خود را با اين موضوع دوباره در رسانه هايشان مطرح کردند.
 
در همين رابطه روزنامه  اصلاح طلب شرق طي مطلبي با عنوان «آيا تحريم ها برداشته مي شود؟» نوشت: «دولتي‌ها اعم از حسن روحاني، رئيس دفترش و مشاورش، چندروزي از مردم فرصت خواسته‌اند تا به آنها خبر خوش اقتصادي بدهند. رئيس‌جمهور روز چهارشنبه در جلسه هيئت دولت اعلام کرد که روز سه‌شنبه در جلسه سران قوا، طرحي مورد بحث قرار گرفته که اگر اين طرح در جلسه بعد به نتيجه برسد و مقام معظم رهبري موافقت کنند، گشايشي به لحاظ اقتصادي ايجاد شده و دست دولت مقداري باز مي‌شود.»
 
 
 اين روزنامه با پيش کشيدن موضوع FATF ذيل برجام نوشت: « کنجکاوي‌ها براي حدس‌زدن اينکه قرار است در چند روز آينده چه اتفاقي رخ دهد، در فضاي مجازي شروع شده است و عده زيادي از خارج‌شدن ايران از ليست سياه FATF به‌عنوان گشايش اقتصادي نام بردند.»
 
اين روزنامه اصلاح طلب ادامه داد: با‌اين‌حال به نظر مي‌رسد «گشايش اقتصادي» ربطي به FATF نداشته باشد؛ چرا‌که معاون ارتباطات و اطلاع‌رساني دفتر رئيس‌جمهوري در توييتي به آن اشاره کرد و نوشت: «گرچه خبر مهم اقتصادي که رئيس‌جمهوري از آن سخن مي‌گويد، درباره‌ لوايح مرتبط با FATF نيست؛ اما اي‌ کاش آنها که برخلاف نظر دولت و مجلس وقت، راه را بر آن بستند، دريابند که در گمانه‌زني فعالان اقتصادي و شهروندان، تصويب لوايح چهارگانه و جاي‌نداشتن در ليست سياه FATF، «گشايش اقتصادي» محسوب مي‌شود.»
 
جالب است که رسانه اي مانند روزنامه شرق با وجود اينکه «عليرضا معزي» به عنوان يک منبع موثق از سوي دولت نسبت دادن وعده گشايش اقتصادي به fatf را به طور کل تکذيب کرده است، بازهم اين رسانه با شيطنت خبري خاص خود با توجه دادن اذهان عمومي به موضوع fatf  سعي مي کند اين مسئله را در ذهن مردم زنده کند.
 
 
اين درحالي است که برجام اين روزها بسيار اوضاع نامناسبي را طي مي کند و حتي بعد از اينکه هفته گذشته از سوي کانال مالي که اروپا راه اندازي کرده است و به نوعي بي مصرف است، بخش محدودي دارو به کشورمان ارسال شد، همين روزنامه‌هاي اصلاح طلب اين استفاده محدود را مورد تمسخر قرار دادند. 
 
روزنامه شرق پيشترها کانال اينستکس را يک کانال سياسي تا کانال مالي ناميده بود. اين روزنامه شيطنت هاي مختلفي در حوزه خبري داشته است و تيتر معروف «امضاي کري تضمين است» را اين روزنامه براي انحراف افکارعمومي بوجود آورده است.
 
به نظر مي رسد اصلاح طلبان به طور فرصت طلبانه اي با توجه به شيوه تبليغاتي دولت براي افکارعمومي سعي دارند نيات سياسي خود را در جامعه بروز دهند. 
 
انتهاي پيام/
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg